Fredde83 skrev:2464889Mamma är en blandning mellan skogskatt och perser, pappan är en maine coon. Jag kommer vara hemma i 2 dar med katten. Hoppas det fixar sig. Annars får jag sjuka migHur inreder man en sovplats? Bestämmer dom inte själv vart dom vill sova?
Katter brukar ha egna åsikter om sovplats, ja. Selma ville absolut ligga på vår byrå och inte i sin bädd så jag la bädden på byrån. Nu sover hon där på nätterna, på dagarna ligger hon helst i sin transportbag.
Fixa mycket leksaker så brukar kissen tycka att dagarna är roligare. Lek gärna en stund innan du går och lägger dig så att kissen är trött när du är trött...
Fredde83 skrev:2464899Det är en lite tjej. Har redan varit inne o handlat likadan mat... Sanden hade dom tyvärr inte..![]()
Fråga i affären om en liknande sand. Vet du om uppfödarna använt t ex pellets, klumpande eller kristaller? En katt är i allmänhet alltid rumsren till skillnad från hundar, men det kan vara bra att som Dee_cati skrev, låta katten orientera sig i hemmet utifrån lådan.
Last edited: