Skaffa körkort under hösten eller avvakta till våren?

Clinch

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Tänkte bara passa på att tacka alla här inne för alla tips och råd. Körde upp i Tullinge idag och blev godkänd. :yoparty Underbart att ha det klart så man kan köra hela nästa säsong.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Grattis!
Har du lite tur så blir det många fina höstdagar att köra på.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Neat! Då får du börja övningsköra på egen hand nu :banana
Var det en stökig uppkörning?

/R
 

Clinch

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Tack för alla gratulationer! :)

Neat! Då får du börja övningsköra på egen hand nu :banana
Var det en stökig uppkörning?

/R

Hur menar du med stökig? Vi var sex personer där fördelade mellan två grupper. Totalt var vi tre personer som klarade av manöverbanorna, varav jag var den enda som inte behövde göra om nåt moment. Blev lite förvånad över det då det första jag gjorde efter svängen runt första konen i lågfartsbanan var att sätta ner foten lite snabbt, men jag antar att han förstod att det bara var nerver som spökade och att resten såg bra ut.

Efter det blev jag ju först ut i trafik också, där jag efter ca 20-30min på Pålamalmsvägen söderut, följt av att köra omkring i villakvarteret norr om Trafikverket fick köra tillbaks och blev godkänd utan anmärkningar.

Dags att skaffa egen hoj och börja övningsköra på egen hand nu som sagt. :D
 

mloren

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Smögen
Hoj
Ett par dussin drygt, fördelat på 10 fabrikat
Stort gattis!
Min son kör upp för A1 5/10, hoppas det går lika bra som för dig:tummenupp
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Tack för alla gratulationer! :)



Hur menar du med stökig? Vi var sex personer där fördelade mellan två grupper. Totalt var vi tre personer som klarade av manöverbanorna, varav jag var den enda som inte behövde göra om nåt moment. Blev lite förvånad över det då det första jag gjorde efter svängen runt första konen i lågfartsbanan var att sätta ner foten lite snabbt, men jag antar att han förstod att det bara var nerver som spökade och att resten såg bra ut.

Efter det blev jag ju först ut i trafik också, där jag efter ca 20-30min på Pålamalmsvägen söderut, följt av att köra omkring i villakvarteret norr om Trafikverket fick köra tillbaks och blev godkänd utan anmärkningar.

Dags att skaffa egen hoj och börja övningsköra på egen hand nu som sagt. :D

Med stökig menade jag typ utdragen, köra samma typ av saker flera gånger. Min uppkörning i Tullinge var, efter manöverproven, en sväng ner på bulten och så skulle jag vända vilket jag gjorde på det ökända B&B sen var jag klar :)

/R
 

Clinch

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Stort gattis!
Min son kör upp för A1 5/10, hoppas det går lika bra som för dig:tummenupp

Håller tummarna! :)

Med stökig menade jag typ utdragen, köra samma typ av saker flera gånger. Min uppkörning i Tullinge var, efter manöverproven, en sväng ner på bulten och så skulle jag vända vilket jag gjorde på det ökända B&B sen var jag klar :)

/R

Jaha, då förstår jag. Nej, det tycker jag nog inte. Manöverbanorna behövde jag inte göra om nåt moment på, och både landsvägskörning och villakvarter var vad jag sett rätt vanliga vägar utan några extra delar mer än att ta sig dit och tillbaks. Skrev ett utförligt inlägg i tråden om uppkörning i Tullinge också. :)

Verkar som att man mest måste göra om vissa delar på körningen i trafik om de känner sig osäkra på att man behärskar ett visst steg. T ex en kompis var tvungen att göra ett flertal vändningar just eftersom han hade lite svårt med u-svängar i lågfart, men fick godkänt ändå.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tack igen för alla svar.

Nu är de första körlektionerna bokade. Hinner förhoppningsvis hela vägen innan vintern. Dags att plugga teori! :yoparty

Och hinner du inte hela vägen innan vintern har du försprång före alla som väntade till nästa år, och kan nypa en av de första uppkörningarna och får njuta av hojåkat på egen hand under en längre del av säsongen! :fakta
 

Clinch

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2020
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Och hinner du inte hela vägen innan vintern har du försprång före alla som väntade till nästa år, och kan nypa en av de första uppkörningarna och får njuta av hojåkat på egen hand under en längre del av säsongen! :fakta

Tack, men jag tog kortet igår. :D Men bra tips för andra, helt klart.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top