Skaffa extraordinär raskatt när man bor i stan

  • Thread starter Merovingian
  • Start date

Zigge

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VFR 750 F -91
Jag tycker siames/oriental folket överlag är gött folk med bra inställning etc.

Agree! :)
Vi har en siameshona från Ketzers farm. Vi skulle skaffa en andra katt och sambon hade siktet inställt på en siames. Jag var lite skeptisk men har inte ångrat mig en sekund. Håller med Dee_cati om mycket, störtskön katt! Pratar massor men sover sött i sängen på natten. Dock: såfort man ger minsta tecken på att vakna är hon snabbt uppe i örat och...ja, pratar. "ÄR DU VAKEN?!!!"

I morse vaknade jag av att hon ytterst långsamt promenerade över min hals. Alla tassar skulle tydligen passera struphuvudet... :tungan
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Förbered dig på en LÅNG dag, det är inte bara att packa väskan o gå hem när bedömningen är klar. Ofta är det inte slut (= tillåtet att gå hem) förrän närmare 18:00..

:gnissla
Nåja, jag ska kolla om det kanske finns nån som vill fota sina kissar.
Tänkte ha lite visitkort att dela ut.
Tack för tipset iaf. :tummenupp

Agree! :)
Vi har en siameshona från Ketzers farm. Vi skulle skaffa en andra katt och sambon hade siktet inställt på en siames. Jag var lite skeptisk men har inte ångrat mig en sekund. Håller med Dee_cati om mycket, störtskön katt! Pratar massor men sover sött i sängen på natten. Dock: såfort man ger minsta tecken på att vakna är hon snabbt uppe i örat och...ja, pratar. "ÄR DU VAKEN?!!!"

I morse vaknade jag av att hon ytterst långsamt promenerade över min hals. Alla tassar skulle tydligen passera struphuvudet... :tungan

Haha!
Känns väldigt bekant.
Skillnaden med Sphynx är väl att de oftast vill ha det väldigt varmt, vi sover båda på en 120-madrass, ganska trångt med 4 pers...
Sen pratar de nästan hela tiden, och apporterar.
Otroligt sällskapliga, om en ligger i sängen och den andre är i vardagsrummet och ropar så hämtar de varandra. Antingen till idiotvansinnigt lekande med allt man inte får i vardagsrummet, eller kommer och lägger sig.
Oftast ligger en mitt emellan oss (den helnakne) och den andre mellan våra ben, men det varierar. Känner igen kliven på halsen, ibland får man det även på pungen. Fick f.ö. en rak höger häromdan, antar att man fick morronstånd eller nåt, Severin gav sig iaf på den fort som fan... rakt i nöten. :näsblod
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Dra åt helvete vilken bjässe! :eek:

Med den där behöver man varken täcke eller skoteroverall. :hihi

Ingen skoter heller, bara dra på en sele på kattfan och spänna fast i släden :tomten

Jag tycker siames/oriental folket överlag är gött folk med bra inställning etc.

Jag vettefan, kattfolk som kattfolk i mina ögon och det är lika illa ställt med 99% av dem.
Jag brukar FÖRSÖKA vara lite mindre dömande mot folk och se dem som mina jämlikar men på en kattutställning är det omöjligt och med deras idiotiska regler hit och dit så kan de dra åt helvete. Bara en sån sak som att tillåta Perserkatter är ju galet om något, de främjar djurplågeri :(
Dessutom, människor som ställer ut sina katter/hundar hela tiden för att få sina fina utmärkelser mm är totalt slutkörda i huvudet. Deras argument " ...men katten gillar det ju..." är så uttjatat och orelevant så man skäms. Det är inget annat utnyttjande av ett djur för sin egen trevnad och det är aldrig ok.

Förlåt Merovingian att det har blivit lite offtopic nu på sistone, men tråden hålls ju i liv åtminstone :D
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Kan lova dig att det är skillnad på kattfolk o kattfolk, jag har ju fått förmånen att kunna betrakta dessa företeelser halvt utifrån under en längre tid. Men graden av "dårar" tycks alltid större inom alla sammanslutningar av folk med ett visst stort intresse. Undrar hur det är ställt här på sporthoj? :D

Edit: Kattutställning är inget man skall ta på blodigt allvar (vilket 90% av deltagarna gör ironiskt nog) det är ju bara en ytterst subjektiv skönhetstävling. Har inget med katternas egentliga kvaliteer att göra.


Ingen skoter heller, bara dra på en sele på kattfan och spänna fast i släden :tomten



Jag vettefan, kattfolk som kattfolk i mina ögon och det är lika illa ställt med 99% av dem.
Jag brukar FÖRSÖKA vara lite mindre dömande mot folk och se dem som mina jämlikar men på en kattutställning är det omöjligt och med deras idiotiska regler hit och dit så kan de dra åt helvete. Bara en sån sak som att tillåta Perserkatter är ju galet om något, de främjar djurplågeri :(
Dessutom, människor som ställer ut sina katter/hundar hela tiden för att få sina fina utmärkelser mm är totalt slutkörda i huvudet. Deras argument " ...men katten gillar det ju..." är så uttjatat och orelevant så man skäms. Det är inget annat utnyttjande av ett djur för sin egen trevnad och det är aldrig ok.

Förlåt Merovingian att det har blivit lite offtopic nu på sistone, men tråden hålls ju i liv åtminstone :D
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kan lova dig att det är skillnad på kattfolk o kattfolk, jag har ju fått förmånen att kunna betrakta dessa företeelser halvt utifrån under en längre tid. Men graden av "dårar" tycks alltid större inom alla sammanslutningar av folk med ett visst stort intresse. Undrar hur det är ställt här på sporthoj? :D

Edit: Kattutställning är inget man skall ta på blodigt allvar (vilket 90% av deltagarna gör ironiskt nog) det är ju bara en ytterst subjektiv skönhetstävling. Har inget med katternas egentliga kvaliteer att göra.

Möjligt att det är skillnad på dem, men fortfarande så är merparten av de som är på utställningar så som jag beskrev dem :D
Samma sak här på sporthoj, men så umgås jag inte med dem heller... Jag har varit på en Lelleträff och några mindre träffar innan jag insåg vad det var för jäkla patrask så nu väljer jag mina hojåkar-kompisar med omsorg :tummenupp
Och precis, man ska inte ta en utställning på allvar. Jag ställde ut min Siameshona EN gång för att få en korrekt bedömning av en domare som kunde se om katten var prima skit att avla på eller inte. Hon var den finaste hon hade sett och vi fick hennes jävla privata pris, bästa klubbkatt mm, men skulle aldrig få för mig att sätta upp något på väggen som är förknippat med en kattutställning dock och nu är det klart på den fronten.

Fan, det är så jäkla svårt att vara elitist ibland då man lätt uppfattas som en mobbande översittare :gnissla

En sån här katt skulle man ha, om det vore tillåtet.
http://diesel.pp.net.ua/news/2007-02-15-104?iref=rss

Min bondkatt fyller 15,5 år idag 1/10-2009.

Tuff katt men den såg aningen inavlad ut på dragen i ansiktet :näsblod Inte speciellt söt, men jäkligt tuff! Folk blir ju rädda för min katt *nästan åtminstone* när jag är ute och går med honom utan koppel men de skulle bli helt till sig av rädsla med en sån där best i parken :yoparty

Vad e det för katt på bilderna??

Grattis önskar jag din gamla katt. :banana

Babelfish säger så här:
"Fish cat - rare animal, it is introduced into the appendix OF II CITES. The weight of 15 kgf, length only is more than meter, a height of 40 cm"
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Du får gå på utställning o se om du känner igen dig själv i de andra med mysbrallor permanentat hår o foppatofflor. :tungan

Givetvis finns det vettig kat I o II folk också.. finns alltid undantag från alla regler som tur är. Edit: Precis som med Ducatister
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Du får gå på utställning o se om du känner igen dig själv i de andra med mysbrallor permanentat hår o foppatofflor. :tungan

Givetvis finns det vettig kat I o II folk också.. finns alltid undantag från alla regler som tur är. Edit: Precis som med Ducatister

Får mej osökt att tänka på denna tråd på kattforum. :D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Du får gå på utställning o se om du känner igen dig själv i de andra med mysbrallor permanentat hår o foppatofflor. :tungan

Givetvis finns det vettig kat I o II folk också.. finns alltid undantag från alla regler som tur är. Edit: Precis som med Ducatister

Jag tänkte faktiskt dra paralleller med Ducatisterna då det är lika illa ställt där :D Är ju själv både SDK-medlem och kör allt som oftast Ducati men jag vill inte bli sedd med andra medlemmar :tungan
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
En ras ingen nämnt än är sibirisk katt, de blir rätt stora och verkar trivas inne. De är ganska lika norsk skogkatt och maine coon, men inte lika stora som maine. Vi har två hemma, en hane och en hona, båda kastrerade. Tycker de verkar ha ett bra liv, de turas om att jaga varandra men sover mest... Vissa säger att de är fördelaktiga ur allergisynpunkt också, men det är nog lite olika från katt till katt antar jag.

Hanen vi har är otroligt tillgiven, han hoppar upp på axlarna på min tjej när hon kommer hem och lägger sig som en boa runt nacken och stortrivs. Han är mer hund än katt, men honkatten är mer "kattlik". Vi bor i lgh på ca 75kvadrat och de är inte jättepigga på att vara ute, de gillar det en stund, men sen vill de in igen.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top