Skadlig programvara har upptäckts!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
sh.jpg

Vad kan det vara som hänt? :(

Jag satt och surfade här,för första gången gjorde antivirus programmet utslag på att något skadligt tagits bort från datorn och att den eventuellt fortfarande utsatt för risk.

Dock hittar jag inget mer, så antivirus tog hand om det.
Vad kan detta vara ?

Fick en ny sida med downloading Driver.exe istället för sporthoj.com

Dags för hostile adblock..

Fick någon pop-up från denna sida för ett par dagar sedan sen utan varning så började det ladda ner något. Har dock inte hittat någe med antivirusprogrammet :3freak

Fick en ny sida med downloading Driver.exe istället för sporthoj.com

Dags för hostile adblock..

Jag fick samma sak för 30-40min sedan.

Igår vart jag också länkad till en HELT annan sida när jag klickade på en tråd på förstasidan.

Jag fick samma sak för 30-40min sedan.

Igår vart jag också länkad till en HELT annan sida när jag klickade på en tråd på förstasidan.

exakt samma sak hände mig igår! ja tryckte på en tråd på första sidan och kommer in på nån porr sida.. mitt antivirus har dock inte gjort något utslag för virus och jag kör med adblock plus.

ska jag vara orolig för virus eller kan ja vara lugn?..

Kolla stavningen kanske: www.sporthoj.com jmf med www.barnorama.com.

Skillnad?

Om ja, ni har varit någon annanstans som ger utslag. Om nej, ni har varit någon annanstans.

Kört Chrome senaste 2 åren via infektionskänsliga Windows och inte nån gång råkat ut för just det här. Använder oftast adblock men tillåter för tillfället hela domänen sporthoj.com utan problem så utan nån som helst anknytning tror jag inte problemet sitter just här. Den här gången... :crash

Kolla stavningen kanske: www.sporthoj.com jmf med www.barnorama.com.

Skillnad?

Om ja, ni har varit någon annanstans som ger utslag. Om nej, ni har varit någon annanstans.

Kört Chrome senaste 2 åren via infektionskänsliga Windows och inte nån gång råkat ut för just det här. Använder oftast adblock men tillåter för tillfället hela domänen sporthoj.com utan problem så utan nån som helst anknytning tror jag inte problemet sitter just här. Den här gången... :crash

Har hänt 1 gång av ca 100 sidor på sh ikväll, så joo, tror nog på infekterad reklam.

Kör IE utan adblock och fick samma sak som tidigare talare. Skulle gå till sida 2 i en tråd men kom till någon downloading driver.exe, antivirus tog dock hand om det.

Jag fick något virus här imorse, kom upp massa porr reklam. Hände även en polare...

Hade problem med att komma in på sidan igår genom S3. Kom in på fel adress hela tiden fast jag envisades. Trodde det var min mobil som hade fått spel men vad jag kan läsa här var det uppenbart mågot annat flr har aldrig haft det problemet innan.

Har ansvarig för säkerheten på SH och ev Egmont ngn kommentar ?

Det är nog ett av regeringens patetiska försök att förstöra för alla hojåkare!

Har någon med adblock på SH fått problemet, eller bara de som släpper förbi SH? Kör med adblock på denna stationen och inte fått problem med något, lite sugen på att pallra mig ut till verkstadens och kolla hur den uppför sig.

Vore ironiskt om det vore de utan adblock som blivit smittade.

Jag fick en reklam pop-up förut och det har jag inte fått på flera år så något har hänt.
Blir virus/malware-krig sen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...