Skadar nån med ostrypt 125:a. Vad händer?

daniel_DT125R

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2004
Hoj
DT125R
Om tex jag kör på någon med en ostrypt 125:a så han får allvarliga skador, betalar trafikförsäkringen skadorna på den personen då, eller blir jag tvungen att betala?

Hört olika teorier, är väldigt osäker på ämnet :S

Ditt försökringbolag betalar, allt annat vore väll lustigt...? Du kan väll inte veta att han kör ostrypt när du kör på han...?

Tror inte han får utebliven ersättning, han ska inte få sota för att du kör in i han iaf... Är dock inte helt säker.... Tänker bara lite logiskt :rolleyes:

Försäkringsbolaget pröjsar. Att du själv måste betala varje krona gäller nästan bara vid rattfylleri. Kör på :squid

Tycker också det borde vara så, men har hört motsattsen ganska många gånger så man är ju lite osäker... finns det nån länk till nåt försäkringsbolag där det står hur det är?

Det finns ju inte en chans i världen att DU får står för kostnaderna...Möjligtvis han som körde den ostrypta hojen, även om det låter lite orimligt...

En sida där det står i klartext får du nog söka länge efter, ring istället...

Varför undrar du egentligen...?

daniel_DT125R skrev:
Tycker också det borde vara så, men har hört motsattsen ganska många gånger så man är ju lite osäker... finns det nån länk till nåt försäkringsbolag där det står hur det är?

Läs körkortsboken. Står där, jag har rätt. . . :)

cRoC skrev:
Läs körkortsboken. Står där, jag har rätt. . . :)
Jag tror dig :fakta
Man får väll aldrig stå för skederna på ensjälv, det enda som kan hända är väll att man inte får nån ersättning för fordonet...?

Nsr_martin det verkar som om du inte riktigt förstod vad trådskaparen menade.
Han menade att om han kör på någon med SIN ostrypta dt125a , inte köra på någon som har en ostrypt dt125a.

marcus_136 skrev:
Nsr_martin det verkar som om du inte riktigt förstod vad trådskaparen menade.
Han menade att om han kör på någon med SIN ostrypta dt125a , inte köra på någon som har en ostrypt dt125a.
"någon med en ostrypt 125:a"
Det va lite tvetydligt men okej då :hihi

Trafikförsäkringen ska väll gälla, men man får ingen ersättning för fordonet isf...?

Jag fick ersättning för fordonet och för mig själv när jag krockade med min dt125 (ostrypt) sen så hade jag en kille där bak på hojen också men de sket försäkringsbolaget i. Iofs så var det ju bilen som jag krockade meds fel.

Det är väll bara tefikförsäkring som gäller om bolaget orkar kolla om den är ostryp annars så gäller alla försäkringar som man har.

zpeppy skrev:
Jag fick ersättning för fordonet och för mig själv när jag krockade med min dt125 (ostrypt) sen så hade jag en kille där bak på hojen också men de sket försäkringsbolaget i. Iofs så var det ju bilen som jag krockade meds fel.
Du krockade aldrig. Du väjde för taxijävlen och valde den gröna och sköna vägen i diket. :mattias (men det va fortfarande taxijävlens fel...)
Men visst, där har vi ett levande bevis, du fick ju ersättning för allt, dom kollade ju inte upp hojen eller så heller....

Har själv varit ganska orolig för detta, man vill ju inte bli skuldsatt till flera miljoner, men det var en lättnad att få läsa ditt svar Croc :tummenupp

och Daniel, 95% av det som står på bike är :3freak

man blir ju ganska avskräckt.. dom kan ju få för sig att kolla upp.. spec om det var ditt eget fel.

Det är därför det buckliga originalsystemet ligger kvar i garaget med strypningen i ...

Riiiing....

-Pappa jag har krockat, kom hit med originalsystemet så vi kan skruva dit det med strypningen i ...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti