Bushido
Skånsk Säckpipsninja
- Gick med
- 9 Sep 2006
- Hoj
- HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83 samt en bunt småttingar.
har nu kommit igång på allvar med min rd men märkte nyligen (när jag skulle byta packboxar i framgafflarna) att det ena övre gaffelbenet fått ett litet (hyfsat) märke. min fråga är nu om det är så pass skadat att det är farligt, så pass skadat att det är ok men att besiktningen skulle anmärka på det eller om det är helt ok och inga problem att dra en bombburnuiiiliee på besikningsmannens biltak
någon som kan hjälpa mig att göra en riskbedömning? och nej, jag är inte korkad som ens funderar på att köra med småskavda gaffelben. jag är student med en väldigt begränsad ekonomi och hoppas därför på att kunna använda så många av originaldelarna som möjligt, skadade eller oskadda. för att minimera faran försöker jag därför vända mig till folk som vet bättre än jag och som kan antingen ge klartecken eller klippa mina vingar.
här kommer bilder:
någon som kan hjälpa mig att göra en riskbedömning? och nej, jag är inte korkad som ens funderar på att köra med småskavda gaffelben. jag är student med en väldigt begränsad ekonomi och hoppas därför på att kunna använda så många av originaldelarna som möjligt, skadade eller oskadda. för att minimera faran försöker jag därför vända mig till folk som vet bättre än jag och som kan antingen ge klartecken eller klippa mina vingar. här kommer bilder:
grejen är att skadan går precis i kanten mot undre gaffelbenet när gaffeln är i nolläge eller vad man ska kalla det så jag tror att skadan "sitter inne" när allt är monterat... jefla skit då, har ju redan gjort av med månadens studiebidrag...
ingen som har ett beggat gaffelben i bra skick som bara ligger och skräpar?
jag tar det mot avhämtning