Video Ska vi ta och analysera en highsider?

Detta är kanske uppenbart för de flesta, men kanske ändå värt att nämna.
Man har ju ofta två växlar att välja på när man går ur en kurva.

1. Du väljer en låg växel

2. Du väljer en hög växel

True dat..

Jag lärde mig gilla metod 1. Varvtalsregulatorn agerar som en naturligt TC då och vågar man bara hålla i när det börjar kasa lite så är det hanterbart så länge man inte fuckat upp annat också i samma veva.

Ovan gäller dock i högre farter än i TS klipp, på bana etc.. Hur det i praktiken funkar i så låga farter har jag ingen riktig känsla för faktiskt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top