Morris Mc
Moderator
Fixat.View attachment IMG_0568.jpegMitt namn eller nick har aldrig dykt upp på någon lista fast jag swishade i lördags.
Ska skicka sms till organisatören och se om allt stämmer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fixat.View attachment IMG_0568.jpegMitt namn eller nick har aldrig dykt upp på någon lista fast jag swishade i lördags.
Ska skicka sms till organisatören och se om allt stämmer.
Riktigt kul att du lyckades med föresatsen att få ihop tillräckligt många intressenter Morris!Liten uppdatering, igen snart helt klara med det administrativa. View attachment 493640
Gamla grävlingar och Sporthojare får gärna vara med, men börja då med att Swisha 1 krona och sedan Swisha 299 kronor (lättare att söka på). Glöm inte ditt sporthojsnick i Swishen.Nu har jag varit borta en tid men är det försent?
Och om det är någon forummedlem som saknar både Swisch och kamrater så kan jag ta det också!
Nu har pengar olika värde, det kan motsvara en årsförbrukning av soppa för Tammer.
Eller 3 pints real ale i Sverige.![]()
Swishat två gånger.Gamla grävlingar och Sporthojare får gärna vara med, men börja då med att Swisha 1 krona och sedan Swisha 299 kronor (lättare att söka på). Glöm inte ditt sporthojsnick i Swishen.
Good point!Spontant, om vi har "fått" en KLR så borde vi väl försöka skicka en likadan, med tanke på logistik på plats.
Ett stort och varmt tack till den person som sponsrar med en KLR.
Perfekt.Ok, en liten teaser - vi har köpt och hämtat en endurohoj till Ukraina, med smeknamnet (inte mitt fel!) ”Jägaren” och en trygg och säker slitvarg som jag döpt till ”Räddaren”. Eller om man vill på engelska ”The Hunter and The Saviour”. För alla motorcyklar har sin egen karaktär och emotionell laddning. The Hunter är en snabb, stryktålig och smidig sak - med starkare fjädrar för att kunna hantera en förare med utrustning för snabba räder i terräng och The Saviour är en slitstark offroad som kan köra ut utrustning, förnödenheter och personal. Samt hämta ut de som snabbt behöver räddas från faran.
Hur de kommer användas har vi ingen kontroll över, men jag är övertygad att de kommer användas på bästa sätt i efter de tydliga karaktärer dessa motorcyklar har.
Efter samråd med Blågula Bilen, som ansvarar för leveransen till Ukraina, ska vi INTE måla hojarna eller utföra några förändringar på hojarna. Anpassningar görs bäst i Ukraina av de som i slutändan ska bruka fordonen.
Så närmast gäller att hämta och betala The Saviour på västkusten och frakta upp den till Stockholm för överlämning till BgB.
Fortsättning följer…
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |