Ska vi köpa julklappshoj/julklappshojar till Ukraina i år? (Favorit i repris!)

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Det här initiativet har gått mig helt förbi...
Måste vara ett tecken på att jag hänger för sällan på SH.com nu för tiden.:rodnar Lovar att skärpa mig...
Ukraina-konflikten följer jag dagligen och har därför nyss swishat med en förhoppning om att detta ska kunna hjälpa till att hålla ryssen stången.

Vilka fler kanaler har du använt för att sprida detta budskap Morris? En jäkla hoj ska vi väl kunna få ihop till åtminstone? Tror precis som någon tidigare skrev att det handlar mer om att uppropet inte nått ut, än att hojåkare inte har 300kr över för ett aktivt ställningstagande i Rysslands anfallskrig mot Ukraina.
MVH BG

P.S. Jag ska genast gå in och försöka värva några donatorer ytterligare via mina kanaler i sociala medier. D.S.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
<3
Här håller jag på att skriva en dödsruna över julklappshojen och så börjar det rassla in enkronor!
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Det här initiativet har gått mig helt förbi...
Måste vara ett tecken på att jag hänger för sällan på SH.com nu för tiden.:rodnar Lovar att skärpa mig...
Ukraina-konflikten följer jag dagligen och har därför nyss swishat med en förhoppning om att detta ska kunna hjälpa till att hålla ryssen stången.

Vilka fler kanaler har du använt för att sprida detta budskap Morris? En jäkla hoj ska vi väl kunna få ihop till åtminstone? Tror precis som någon tidigare skrev att det handlar mer om att uppropet inte nått ut, än att hojåkare inte har 300kr över för ett aktivt ställningstagande i Rysslands anfallskrig mot Ukraina.
MVH BG

P.S. Jag ska genast gå in och försöka värva några donatorer ytterligare via mina kanaler i sociala medier. D.S.
Jag har enbart använt SH. Lite för att det är en "grej" att vara SHs julklappshoj.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Jag har enbart använt SH. Lite för att det är en "grej" att vara SHs julklappshoj.
En vällovlig tanke, men vi kan behöva väcka upp en del slumrande "sporthojare" för att få ihop till det här, så jag hoppas att det är okej att jag promotar lite på BG-racing? Utvecklingen på slagfältet i Ukraina ligger "top of mind" för mig...
/BG
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
En vällovlig tanke, men vi kan behöva väcka upp en del slumrande "sporthojare" för att få ihop till det här, så jag hoppas att det är okej att jag promotar lite på BG-racing? Utvecklingen på slagfältet i Ukraina ligger "top of mind" för mig...
/BG
I mitt universum bestämmer Karin allt, därefter @bg

Kör!
/morris
 
  • Haha
Reaktioner: bg

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Ja, när USA sviker och EU inte kan komma till beslut om stålars innan helgerna så vill det till att SH löser krisen och vinner kriget åt Ukraina.
...med en begagnad hoj.


Nej, faktiskt inte svartsarkastiskt eller ens ett försök att vara rolig.

Vi bäddar för jul. Dom slåss för sina liv.
...och tvingas ransonera sin eldgivning för att vi inte ens orkar skicka fram ammo till dem.

Bara 1000 miles från oss.
En dagsresa bort utkämpar dom det som skulle kunna varit vårt krig.

På sparlåga.

Det är för jävligt.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag kan ta 2 andelar
 
  • Hjärta
Reaktioner: bg

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
OK, senaste antal andelar är 87 av 100 och det går i en rasande takt sedan @bg började dra i sitt nätverk.

Det kanske blir en julklappshoj till Ukraina i alla fall! :hjarta
Oj vad kul att höra Morris! Jag har en grej till på gång för att lyfta det här en nivå ytterligare och som, om det går i lås, förhoppningsvis kan ge lite mer genomslag om några dagar...
/BG
 
Last edited:

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Nu är det nära! Håller på att förbereda listor på SH namn (nick) och fråga de som inte har angivet ett namn vad de vill att det ska stå.
Med listorna klara kommer jag börja skicka ut Swish-förfrågningar om med de belopp som kvarstår.
Ni som ska ha fler än 2 andelar får ett sms före jag skickar Swishförfrågan.
VIKTIGT! Det är bara mitt privata nummer 0707420509 och mitt namn (Morris Packer) som gäller i Swish/BankID-dialogen. Inget annat. Som flera påpekat, Swish och BankID används för allsköns bedrägerier. Och beloppen kommer alltid att vara i synk med det ni skickade först.

Känns det att något skaver eller känns skumt, ring mig.

Inkommet belopp kommer sättas in på ett nytt bankkonto i mitt namn och saldot kommer att publiceras här.
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Nu är det nära! Håller på att förbereda listor på SH namn (nick) och fråga de som inte har angivet ett namn vad de vill att det ska stå.
Med listorna klara kommer jag börja skicka ut Swish-förfrågningar om med de belopp som kvarstår.
Ni som ska ha fler än 2 andelar får ett sms före jag skickar Swishförfrågan.
VIKTIGT! Det är bara mitt privata nummer 0707420509 och mitt namn (Morris Packer) som gäller i Swish/BankID-dialogen. Inget annat. Som flera påpekat, Swish och BankID används för allsköns bedrägerier. Och beloppen kommer alltid att vara i synk med det ni skickade först.

Känns det att något skaver eller känns skumt, ring mig.

Inkommet belopp kommer sättas in på ett nytt bankkonto i mitt namn och saldot kommer att publiceras här.
Fint att det rör på sig...
Jag pratade med Johan Ahlberg som driver Fastbikes.se och MC-podden kring ditt initiativ Morris. Vi slog ett slag för Ukarina-insamlingen i MC-podden avsnitt 29 som kom ut i morse. Johan är på hugget och hälsar också att han gärna hjälper dig om du kommer på att du skulle behöva någon form av branschkontakt för att få ihop det här i slutänden. Han känner allt och alla...
MVH BG
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag höll på att missa detta, har swishat nu.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Ok. Tack alla som swishat enkronor och hjälpt till.
Vi har (med höjd för det frånfall som blir när livet ställer till det för någon) fått ihop löften om pengar så att det räcker.

Jag kommer börja i kväll att skicka ut Swish-förfrågningar. :)


VIKTIGT! Det är bara mitt privata nummer 0707420509 och mitt namn (Morris Packer) som gäller i Swish/BankID-dialogen. Inget annat. Som flera påpekat, Swish och BankID används för allsköns bedrägerier. Och beloppen kommer alltid att vara i synk med det ni skickade först.

Känns det att något skaver eller känns skumt, ring mig
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top