Ska vi köpa julklappshoj/julklappshojar till Ukraina i år? (Favorit i repris!)

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Väntar på att någon ska fråga: ”Vad händer här?”

Efter en brilliant start så stannade anmälningarna helt och jag har helt enkelt väntat. Tror egentligen att vi började för tidigt och borde ha börjat senare. Typ i mitten av november.
Lägger upp en uppdaterad lista imorgon.
Ok, det var min helt personliga fundering bara.
Tätare uppdateringar kanske hade hållit uppe flytet?
Men ingen aning om det är så, men om man inte får någon info så gör man kanske andra saker med sina resurser/pengar när tiden bara rinner ut.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ok, det var min helt personliga fundering bara.
Tätare uppdateringar kanske hade hållit uppe flytet?
Men ingen aning om det är så, men om man inte får någon info så gör man kanske andra saker med sina resurser/pengar när tiden bara rinner ut.
Ja, såna här initiativ kräver rätt så frekventa uppdateringar, tror inte det funkar att bara vänta tyvärr. Även om inget nytt har hänt så kanske en uppdatering om hur det gick förra gången detta var aktuellt, om det finns någon bild, berättelse eller så på/om de hojar som skänktes 2014/2015. Så de som ev står på kanten blir mer intresserade, och/eller så de som inte hört talas om initativet innan får en insikt i vad de kan vara en del av.
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Lite mer information.
Har kontakt med BlåGula Bilen. De blir lämpligen transportpartner för att leverera en julklappshoj. Så vi har en pålitlig och trovärdig kanal för leverans. Och de meddelar att behovet är stort.

Det finns också möjligheten att blanda in andra givare - men jag tycker att vi kanske ska försöka ett varv till inom Sporthoj.com innan vi blandar in andra. För en del av tjusningen är att vi får ihop en hel hoj. Som vi skänker. Om det visar sig att vi inte lyckas själva så kör jag en omröstning här om hur vi ska gå vidare.

Ska sätt ihop ett par inlägg som är ”informativa för nya medlemmar” i tråden i veckan och försöka få lite drag till 1:a adventshelgen.

Synpunkter, tips eller tjöt? Kommentera!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Lite mer information.
Har kontakt med BlåGula Bilen. De blir lämpligen transportpartner för att leverera en julklappshoj. Så vi har en pålitlig och trovärdig kanal för leverans. Och de meddelar att behovet är stort.

Det finns också möjligheten att blanda in andra givare - men jag tycker att vi kanske ska försöka ett varv till inom Sporthoj.com innan vi blandar in andra. För en del av tjusningen är att vi får ihop en hel hoj. Som vi skänker. Om det visar sig att vi inte lyckas själva så kör jag en omröstning här om hur vi ska gå vidare.

Ska sätt ihop ett par inlägg som är ”informativa för nya medlemmar” i tråden i veckan och försöka få lite drag till 1:a adventshelgen.

Synpunkter, tips eller tjöt? Kommentera!
Tur jag fick syn på tråden - Du har fått en swish. Däremot funkade mitt nick sämre i swishmiljö men nu vet Du i alla fall att jag är på.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Swishade 26/9
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ett fåtal. Skickar ut en fråga/omröstning i eftermiddag om hur vi ska göra. :)
Du kan ju också fundera över hur vi som inte har Swish # ska betala.
Bank, Clearingnr, Bankkontonummer t.ex.
Vill du inte ha dem spridda kan du ju skicka dom som PM/Konversationer idag på SH.
1702812184749.png
Har inga problem betala mer än 300 kr för egen del. ....

# Olika former av bedrägerier riktade mot framför allt Mobilt Bank-Id drar in drygt ½ Miljard kr/år till bedragare. Polisen har tagit mobiler av kriminella med 7 andras människors Mobila Bank-ID på mobilen. Allt för att göra det enkelt för kunderna enligt bankerna.
Nordea hade för några veckor sedan en reklam här i Göteborg om Hela banken i din hand. Jag var sugen på att byta ut modellernas okända (AI-genererade ansikten ?) mot lite kändare Jordgubb och Räv ansikten med hjälp av skrivaren och tejpa dit "mina" datorgenererade ansikten över reklamen !
 
Last edited:

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
Det här skulle jag ju inte missa, å så höll jag på att göra just det. Nåväl, två andelar på mig.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skriv upp mig för en extra andel också om det skulle hjälpa.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top