Ska vi gemensamt sätta in på banken?

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tjena!

Visst e de bra o ha lite på banken? Jag tänker ta mig i hampan o göra en insättning. Man vet aldrig när man behöver ta ut...:näsblod

Sjukstugan i HBG har akut brist på blod.
Vi som kör mc är säkert större mottagare än gemene man, o så långe vi är friska så borde vi också bidra med en lite skvätt då o då...

Gemensamt kanske? Nästa vecka?

Mer info
http://geblod.nu/main.aspx?pageid=1

Jag har en hel "påse" som som hänger och skvalpar runt knät - hade varit skönt att bli av med..............(bättre begagnat kanske). Hade jag inte varit så förbaskat harig och rädd för allt vad läkare sprutor och stick heter, så hade jag nog varit blodgivare! (Har fått min dos för ett bra tag framöver...):)

Har varit blodgivare sedan 6 år tillbaka. Tycker det är en självklarhet för alla som kan/vågar att göra denna uppoffring, då det ständigt är i akut behov av blod...

MVH

ja visst är det som du säger Wilcan:)
Första gången du är där så lämnar du et typ test rör, dem kollar upp det mot blodsjukdomar du fyller även i lite papper osv..blir allt grönt så lämnar du nån vecka efter detta tillfälle...Tar ca 30 min, efteråt käkar man ett par frallor och tar en kopp kaffe läser lite lokaltidining, så det är ganska nice med ett break från vardagens stress.
Själv blir jag som så många andra väldigt pigg och alert. Men att idrotta första veckan efteråt är ej att rekommendera.fotboll löpning simmning. man går in i väggen direkt, tar bara stopp lixom.. men det funkar med lite lungare saker som tennis promenader osv..
sedan en sak till. visste ni att blodgivare lever längre?`vetenskapligt bevisat

så ring genast till eran lokala blodbank:) meddela gärna sedan här när så gjort...

MVH

Får inte.

Är på konstiga hörn av vår värld tillräckligt ofta för att karantäntiden inte ska hinna gå ut.

Synd, för mitt blod är bra.
0-, alla kan ta emot det.

Eller, det är kanske tur, jag som är så nålrädd... :gnissla

har lämnat 23 ggr totalt hittills, fler ggr lär det bli.

nu e det karantän igen då jag gjort omfattande ingrepp hos tandläkaren

ja visst är det som du säger Wilcan:)
Första gången du är där så lämnar du et typ test rör, dem kollar upp det mot blodsjukdomar du fyller även i lite papper osv..blir allt grönt så lämnar du nån vecka efter detta tillfälle...Tar ca 30 min, efteråt käkar man ett par frallor och tar en kopp kaffe läser lite lokaltidining, så det är ganska nice med ett break från vardagens stress.
Själv blir jag som så många andra väldigt pigg och alert. Men att idrotta första veckan efteråt är ej att rekommendera.fotboll löpning simmning. man går in i väggen direkt, tar bara stopp lixom.. men det funkar med lite lungare saker som tennis promenader osv..
sedan en sak till. visste ni att blodgivare lever längre?`vetenskapligt bevisat

så ring genast till eran lokala blodbank:) meddela gärna sedan här när så gjort...

MVH

Va? tar det så jävligt på kroppen så man inte fixar att idrotta inom en vecka efter man varit och gett blod? :gnissla
undra vad coach säger när jag ringer o säger "jag kan inte träna idag, var o gav blod här om dagen" :)

Va? tar det så jävligt på kroppen så man inte fixar att idrotta inom en vecka efter man varit och gett blod? :gnissla
undra vad coach säger när jag ringer o säger "jag kan inte träna idag, var o gav blod här om dagen" :)
Du tappas på ca 10% av volymen... ca.... 5 dl får du avvara... :tummenupp

Jag tror din tränare har full förståelse, mtp att de är max en gång i kvartalet samt att de gör en god insats.

För att kompensera o hämta igen, så skall man äta mycket grönsaker, blodpudding o annat m mycket järn i. Men, att ta sig ett järn eller två, får dock en annan effekt.. :D :näsblod

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!