Ska vi gå samman och köpa en motorcykel till Unicef?

Grymt initiativ som så många redan sagt.

Finns det nån tutorial på hur man sätter upp betalfunktioner etc. nånstans? Jag har fler "familjer", och inte minst min privata närmsta krets och extended FB-lista. Tror att jag utan vidare kan skrapa ihop en hoj till, men är för obevandrad i tekniken för att sätta upp de här funktionerna. Morris?

Verkligen ett hedervärt initiativ, man inser inte hur jäkla bra man har det förrän man inser vad lite det behövs för att rädda livet på en annan människa, eller åtminstone göra vardagen lite drägligare.
Fixar sticky tills målet är nått.
Givetvis är jag på.

Nu får du skynda dig om du ska vara med !!

Det här går ju bra, vilka bli de två sista? :tummenupp

Också betalt in.

En tanke bara, nu är det med mig 83st som köpt en andel så motorcykeln är ju så gott som i hamn.
Ska vi inte bara låta insamlingen fortsätta, tex fram till ett visst datum, blir det en motorcykel till så gör det annars ger vi Morris fria händer att köpa det han tycker passar bra hos unicef?
Vore ju synd att stoppa det hela bara för att vi nåt första och uppenbarligen ganska enkla målet.

Betalt! Enligt sidan har vi nu uppnått målet! :banana:fyllisar:hej:rock:yoparty

Också betalt in.
En tanke bara, nu är det med mig 83st som köpt en andel så motorcykeln är ju så gott som i hamn.
Ska vi inte bara låta insamlingen fortsätta, tex fram till ett visst datum, blir det en motorcykel till så gör det annars ger vi Morris fria händer att köpa det han tycker passar bra hos unicef?
Vore ju synd att stoppa det hela bara för att vi nåt första och uppenbarligen ganska enkla målet.

Aaaaand, what he said! :tummenupp

Också betalt in.

Tycker också att vi "släpper" listan och låter den fylla på. Sedan om det blir två hojar eller en massa mediciner och vattenreningstabletter + en hoj det är ju bara en bonus...

Nu är det ju faktiskt folk här som inte hunnit betala in trots att de lovat - De blir nog väldigt besvikna om listan blir låst.

MEN..........Det är Morris som bestämmer hur det ska bli !

Sammanställer betalningar, dubbletter och andra uppgifter.
Återkommer om en liten stund (typ inom en timme med exakta siffror).

PAUSMUSIK

Otroligt!

/morris

Uppdatering:

Det finns just nu 84 unika andelsanmälningar. 76 stycken är betalda och klara. 7 stycken är förmodligen på väg genom banksystemet.

Så nästa inkommande betalning stänger systemet tillsvidare. Ok?

I mål!
Klara!
En otrolig insats av SH-kollektivet - 17 000 på mindre än 22 h!

Stänger av formuläret!

Så ger vi det några dagar för de sista pengarna att dyka upp.

Väntar såklart på att få veta vad unicef ger för svar på ditt mail också, antar du uppdaterar så snart det går.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul