Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då var komptest gjort, och det verkade ok. Mätarn stannade på ca:13,5 bar på alla cylindrar.
Den slog runt 14 bar på alla, men jag tror inte ventilen i mätaren hinner med att stänga riktigt på max. (det är inte Rolls Royce modell).
Nästa fråga- Nu sitter det kabelhärva och tändbox med 8 lägen från YCC på hojen. Gammla motorn hade kammar från YCC och portning.
Kan jag fortsätta köra med samma tändbox? och behövr den isf programmeras om?
Förgasarna lär jag väl få bestycka om.
Som BON skrev har insugskammen fått sig en smäll eller två då ventillyftarna gick åt helvete..
Raset var garanterat för att portningen släppte, har börjat släppa från insugskanalerna på alla cylindrar, men på #2 fattas typ hälften av portningsmaterialet.
Utbytesmotorn är provstartad, och startade hur lätt som helst (när jag hade satt tändkablarna rätt)
Då jag inte har kylarsystemet på plats blev det bara provstart och dödarknappen precis efter den hoppat igång, men den funkar iaf.
Lite oljeläckage från det utvändiga oljeröret, så där ska O-ringarna bytas.
Lite läckage även från trågpackningen, så den ska också bytas. Sen funkar det förhoppningsvis.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |