Ska väcka gammal dator till liv vad håller än?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ska som sagt väcka en gammal stationär till liv.. ska bara va en bruksdator surfa film mm.. Det är en 1.7GHz intel processor, och 1gig rdram inget grafikkort nyare låda.. Funkar det för vista eller måste man byta ut rubbet? vill inte ha en seg dator..

Om du bara ska ha den som extradator till att surfa med och se på film osv, vad finns det för anledning att pilla in Vista? XP är bättre.

Kör vista på dom andra datorerna.. skönt att "känna igen sig" :)

nja, om man ska kolla film och lite surfning så tycker jag att XP är lättare att hålla på med , MEN om man jag tex. jobbdator och sånnt tycker jag att vista är bättre, man har mycket mer extra tillbehör och sånna saker.

nja, om man ska kolla film och lite surfning så tycker jag att XP är lättare att hålla på med , MEN om man jag tex. jobbdator och sånnt tycker jag att vista är bättre, man har mycket mer extra tillbehör och sånna saker.

Jo, det är säkert sant. Fast jag brukar hålla mig till devisen att inte dra in ett nytt Microsoft OS förrän servicepack 1 är släppt. Nya MS OS har en förmåga att innehålla en helskottas massa barnsjukdomar. I vistas fall är det dessutom kompatibilitetsproblem.

Den kommer funka men vara långsam i starten.
XP är det du ska använda och vill du att det ska se ut som vista laddar du hem "vista inspirat" tema som gör att xp ser ut som vista.
Det är bara att googla så hittar du...

Jo, det är säkert sant. Fast jag brukar hålla mig till devisen att inte dra in ett nytt Microsoft OS förrän servicepack 1 är släppt. Nya MS OS har en förmåga att innehålla en helskottas massa barnsjukdomar. I vistas fall är det dessutom kompatibilitetsproblem.

Då är det väl grönt även för dig att köra vista eftersom servicepack 1 kom för evigheter sen.

F.ö. löste SP1 massor av problem jag hade med vista innan, så dom verkar ha gjort ett gott jobb med det.

Googla efter t.ex: TinyXP bay rev09

Naturligtvis ska du använda din lagliga XP-nyckel. Kör inte med något Vista-skal typ AeroGlass, det slöar ned och drar önödigt med minne.

Last edited:
Då är det väl grönt även för dig att köra vista eftersom servicepack 1 kom för evigheter sen.

F.ö. löste SP1 massor av problem jag hade med vista innan, så dom verkar ha gjort ett gott jobb med det.

Förutom att det är lite kompatibilitetsproblem lite här och var på diverse programvaror, ja. If it ain't broken, don't fix it! Nästa gång jag formaterar kanske jag pillar in vista.

Är det stor skillnad på home premium och ultimate? skiljde inte nå stora pengar... Och ja för första gången i mitt liv ska jag betala för windows.. :buga pallar inte strula med skiten längre :huvet

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back