Ska uppdatera lite datorkomponenter.

3117550 Torskat ett 570W nätagg, vad har du egentligen i den burken??? :)

Har juh ett par hd som jag också ska sätta in...
Men sökt på strömförbrukning + dator och den högsta förbrukningen som jag hittade att någon haft var inte över 300w... :va
Det beror på att +3, +5 & +12 är uppdelade på dom där 380W som ditt nätagg ska klara av att leverera, och suger det för mkt på t.ex +5v spänningen så sjunker spänningen och du kan se fram emot en sporadisk reboot alt BSOD. BRA nätagg kan klara av att leverera dom W som dom ska klara av, men långt ifrån alla nätagg gör det. Har t.ex ett no-name 550w nätagg men det pallar inte med samma saker som mitt 350w enermax nätagg... Kör därför med båda för tillfället tills jag inhandlar ett nytt, nån gång framöver... :D

Sporadiska omstarter kan vara ett tecken på för klent aggregat. Mät +3, +5 och +12 volt under drift så blir du varse om det är för klent. Ett klent agg märks mest med ett moderkort med få faser på cpu-regulatorn. Snik kör med 3 medans de lyxigare korten kör med ända upp till 8.

Hur lyder domen? :gnissla

Har ett Asus P5B VM moderkort och en Intel Core2 Duo E6600 processor samt ett 380W nätagg.

NVIDIA Quadro FX1500 256MB agerar som graff.kort.

Bifogat

• Nätagg.jpg
    Nätagg.jpg
    83.5 KB · Visningar: 45
Har beställt nu men kom att tänka på en sak... hur är det med kylpastan som följer med processornerna numera. Duger den?

Har beställt nu men kom att tänka på en sak... hur är det med kylpastan som följer med processornerna numera. Duger den?

Var inte så säker på det, jag fick ingen pasta med min Intel processor.
Vill du veta vad man tycker om kylpasta på detta forumet kan du kika i min gamla tråd.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=162628

Jag köpte Arctic Silver tjosan hejsan vilket funkar bra, spill dock inte något på mammakortet då det är 99% ren silver vilket ju leder ström ypperligt bra..

Last edited:
Hur lyder domen? :gnissla

Har ett Asus P5B VM moderkort och en Intel Core2 Duo E6600 processor samt ett 380W nätagg.

NVIDIA Quadro FX1500 256MB agerar som graff.kort.

Om agget ger verkliga 380w är det förmodligen tillräckligt. Vetskap får man bara genom att mäta spänningarna på plats. En multimeter från Clas i Sjön är billigare än nya aggregat.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025