Ska på minneshögtid, vilken klädsel?

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Honda VFR1200F -10
En föreläsare på universitetet har avlidit och det ordnas en minneshögtid för honom imorgon på skolan. Jag kommer att närvara eftersom jag sitter i styrelsen för studentföreningen, ska inte hålla något tal eller så utan endast vara där.

Vad är lämpligt att ha på sig? Är det svart kostym med svart slips (samma som man skulle ha på begravning) som gäller eller kan det uppfattas som för mycket?
Nu är ju universitetsvärlden ganska formell av sig så jag antar att det är nån form av finare klädsel som gäller men vad anser ni?

Du skall definitivt bära mörk kostym, vit skjorta med slips, när det gäller slipsfärg är svart kanske lite i överkant men skippa rött/gul eller andra skrikiga färger, en lagom nedtonad blå är lagom.

En föreläsare på universitetet har avlidit och det ordnas en minneshögtid för honom imorgon på skolan. Jag kommer att närvara eftersom jag sitter i styrelsen för studentföreningen, ska inte hålla något tal eller så utan endast vara där.

Vad är lämpligt att ha på sig? Är det svart kostym med svart slips (samma som man skulle ha på begravning) som gäller eller kan det uppfattas som för mycket?
Nu är ju universitetsvärlden ganska formell av sig så jag antar att det är nån form av finare klädsel som gäller men vad anser ni?

Om det inte sagts något om särskilld klädsel hade jag nog ansett att det räckt med att dyka upp hel och ren men möjligen med en skjorta och en kavaj och ett par hyffsade byxor. T.o.m jeans om de är diskreta och inte har en massa revor och skit.

Ungefär samma kläder som om du ska på en arbetsintervju och vill se hyffsat respektabel ut.

Kostym brukar bara de närmast sörjande ha om inget annat sägs.. Möjligen kan styrelseposten motivera kostym. Det kan vara värt att kolla med resten av styrelsen vad de ska ha på sig så inte du blir den enda med ditt klädval.

Om det inte sagts något om särskilld klädsel hade jag nog ansett att det räckt med att dyka upp hel och ren men möjligen med en skjorta och en kavaj och ett par hyffsade byxor. T.o.m jeans om de är diskreta och inte har en massa revor och skit.

Ungefär samma kläder som om du ska på en arbetsintervju och vill se hyffsat respektabel ut.

Kostym brukar bara de närmast sörjande ha om inget annat sägs.. Möjligen kan styrelseposten motivera kostym. Det kan vara värt att kolla med resten av styrelsen vad de ska ha på sig så inte du blir den enda med ditt klädval.

Tror du det är lämpligt med tanke på att majoriteten av de närvarande är kostymnissar till vardags på jobb och därmed säkerligen kommer att bära det på cermonin. De kommer säkerligen också att klä upp sig ett snäpp jämfört med vardagskläderna och kommer därför att bära vit skjorta.

Din övriga analys håller jag dock helt med om.

Ett par feta evisu jeans, lite nätt häng på de.. svart hoodie och en militärfärgad keps på sne : )

Ett par feta evisu jeans, lite nätt häng på de.. svart hoodie och en militärfärgad keps på sne : )

Jag hade nåt liknande på den senaste "bad taste"-festen, det får räcka.

Tack för era övriga svar, som sagt så är det mest kostymnissar här i huset så det är nog rätt så givet. Tror jag skippar svart slips, är ju trots allt inte begravning utan vi ska ju minnas honom och hedra hans minne på ett positivt sätt.

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back