Ska ni vara med eller inte? [sporthojsfesten]

fax skrev:
Jag tänker vara en avig gnällspik :6surkart blir det nån fest så betalar jag i dörren , annars går jag hem och läser hojbroschyrer :6surkart :D
SnålVerner!! 120pix är väl bara att pynta in i förskott. Kanske undantaget en o annan fattig student. Alla som åker och äger en hoj borde i alla fall ha råd.
Läs hojbrochyrer hemma tycker jag, detta är en privatfest och måste finansieras i förväg. Då kan man inte glida in på räkmacka sen.

fax skrev:
Jag tänker vara en avig gnällspik :6surkart blir det nån fest så betalar jag i dörren , annars går jag hem och läser hojbroschyrer :6surkart :D

Då hoppas jag att du stryks från listan så kan du stanna hemma. Jag har redan fler reserver åt Jannica om folk inte betalar i tid...

Chrille- Toppenbra med reserver! Jag har eventuellt 6 singeldamer och 7 personer till som skall hänga med.
Men så många som hoppar av och många som inte hör av sig kanske det behövs.
Ska flickan din med på festen?

Bikerbitch skrev:
Chrille- Toppenbra med reserver! Jag har eventuellt 6 singeldamer och 7 personer till som skall hänga med.
Men så många som hoppar av och många som inte hör av sig kanske det behövs.
Ska flickan din med på festen?

Flickan (Stina) är ju redan anmäld som Chrilles nya teamchef, men det det är lite strul med systeryster och bihang. Jag räknar med att kunna komma med besked snart till dig..

bikerwoman skrev:
De flesta väntar väl med att betala tills lönen kommer!

Jo det är väl förståligt. Men det vore så underbart trevligt om folk som satt upp sig på listan kunde bekräfta huruvida de skall med eller inte.
Det är redan ett par avhopp och det är tack vare att folk har sagt till i tid.

Har det inte kommit in pengar den 31:a ifrån folk på listan så stryks de väl helt enkelt. Jag har skickat 2-3 pm till folk som ändå är här dagligen utan respons.
Nåväl. Jag må låta som en gnällkärring men det är svårt att planera en fest utan att veta hur många som kommer :)
Inget menat mot dig Bikerwomen. Bara skrev lite i största allmänhet.

Syns den 24/1 :yoparty

BB!

Om du vill ha betalt INNAN den sista december så borde du väl ha satt sista betalningsdatum till något annat än just den sista december? När jag får en räkning så brukar jag normalt betala den på förfallodagen, inte ett par veckor innan, och så är det nog hos dom flesta.

Nu har jag betalat in 120 pix i fredags efter ditt något stressade PM så det är inga problem på det viset, men det jag vill komma fram till är att om du sätter ett sista betalningsdatum så är det just det man går efter.

Raka besked är inte så dumt.

Sedan som ett litet extra: När du skickar pm med önskemål om betalning så lämna alla uppgifter om summa, kontonummer, bank, m.m. direkt i PM:et så behöver ingen leta reda på det i en tråd. Det som är självklart för en del är det inte för andra, så gör det så lätt som möjligt. Bara ett litet tips.

Det jag vill säga är att detta med betalning så snart som möjligt ger ett något förvirrat intryck på mig, då det fortfarande är flera veckor kvar till sista betalningsdag.

Detta är dock bara anmärkningar i marginalen. Du ska ha STORT tack för att du hugger tag i detta och ordnar allt det praktiska. Det uppskattas jäkligt mycket. Det ska du veta. :tummenupp Jag ser redan fram emot festen! :fyllisar

Inför julen tänkte jag bara skicka ut pm och påminna folk om festen.
Vissa åker säkert bort och andra kanske lägger pengarna på julklappar.
Men prio ett är att få veta _vilka_ som tänker komma och inte så att jag kan stryka de som bangar för att sätta upp nya på listan.
Hittils har typ 50 personer betalat av de 150 anmälda...

Hursomhelst. Det är mycket att tänka på med planeringen av festen.
Tufft att slita ensam också. Jag har skola, praktik och festen att planera.
Jag är ledsen att jag formulerar mig knasigt och att alla information inte går fram men jag vill ju så gärna att det ska bli fest!

Hursomhelst. De som inte hör av sig och inte betalar in får jag väl stryka automatiskt.

Tack för uppmuntran Relapse! :tummenupp

Relapse skrev:
BB!

Om du vill ha betalt INNAN den sista december så borde du väl ha satt sista betalningsdatum till något annat än just den sista december? När jag får en räkning så brukar jag normalt betala den på förfallodagen, inte ett par veckor innan, och så är det nog hos dom flesta.

Nu har jag betalat in 120 pix i fredags efter ditt något stressade PM så det är inga problem på det viset, men det jag vill komma fram till är att om du sätter ett sista betalningsdatum så är det just det man går efter.

Raka besked är inte så dumt.

Sedan som ett litet extra: När du skickar pm med önskemål om betalning så lämna alla uppgifter om summa, kontonummer, bank, m.m. direkt i PM:et så behöver ingen leta reda på det i en tråd. Det som är självklart för en del är det inte för andra, så gör det så lätt som möjligt. Bara ett litet tips.

Det jag vill säga är att detta med betalning så snart som möjligt ger ett något förvirrat intryck på mig, då det fortfarande är flera veckor kvar till sista betalningsdag.

Detta är dock bara anmärkningar i marginalen. Du ska ha STORT tack för att du hugger tag i detta och ordnar allt det praktiska. Det uppskattas jäkligt mycket. Det ska du veta. :tummenupp Jag ser redan fram emot festen! :fyllisar

Jag håller med Chrille! Om någon vill betala i dörrn ska denna absolut strykas från listan. En sådan person kan man aldrig räkna med när man planerar en fest! Har ju fixat några fester, så jag vet hur det brukar vara...
Sedan är det väl ingen som vill spendera sin kväll vid dörren och ta betalt av ej anmälda... då får man ju hyra in en snubbe som står i dörren...

Räkna inte med de som velar och plocka in de som är sugna istället!
Man måste alltid ha fler bjudna än antalet man räknar med ska komma.
BB om du utökar listan till 200 personer, så kanske det finns en teoretisk chans att vi blir 150 på festen, speciellt eftersom många verkar vara tröga på att svara på pm.
Sedan om vi mot förmodan skulle bli 160 personer, så har vi ju aldrig varit mer än 150 officiellt :notme
Man kan ju alltid spruta flamskyddsmedel på eftersläntarna pga brandrisken! :hihi
eller med jämna mellanrum gå ner och doppa dem vid badet vid tantolunden... jag lovar att hjälpa till med det! :)

Bra jobbat BB mfl!!! :banana

Bikerbitch skrev:
Men är du ett surkart då?
Varför måste du betala i dörren? Om alla gör det kan jag ju inte lita på att folk ens dyker upp..

ETT surkart.... :rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...