Ska man vara orolig för Polen?

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har det senaste året mer och mer fått en känsla av att ?? kommer bli besvinkna om de inte får spränga halva Ryssland den här vändan.

De siktar på att ha mer militärmateriel än resten av Europa kombinerat, förutom Ryssland och Ukraina möjligtvis, nu när Ryssland gett Ukraina några tusen tanks.

Och så lite luls:
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Tja, det har ju blivit ganska rövknullade av ryssarna historiskt. Men även av tyskarna. Och andra länder, inklusive svenskarna. Det senare lyckligtvis lite längre sen, men deras nationalsång nämner Sverige vid namn och refererar till gamla oförrätter så de har inte glömt.

"Lyckligtvis" var ryssarna senast så man kan hoppas deras ilska koncentreras åt det hållet.
 

sportbilsentusi

Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Gick med
14 Oct 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CB1000RA, LeoVince, decat -09
Bra, Polen vet, tyvärr, hur det blir då ryssen invaderar landet.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänk vad fort det svängde, innan kriget var Polen allmänt bespottat, nu ser alla upp till dem.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Tänk vad fort det svängde, innan kriget var Polen allmänt bespottat, nu ser alla upp till dem.
Personligen har jag uppskattat dem ett längre tag, arbetsvilliga lite småfulla filurer. Och landet har gått från klarhet till klarhet ett längre tag, deras ekonomi är på väg att bli en drivande motor i EU. Beroende på hur man räknar har de gått om UK nu, och om Tyskland fortsätter att vara helt efterblivna kommer de gå om de med.
Och sedan har de ju fattat att man behöver kunna försvara sitt land mot den Lede Fi.

Dock så har ju Polen (eller folket iaf) lite samma historia av att lägga under sig grannländer som resten av Europa haft, så om de nu skaffar sig den starkaste militärmakten i EU kanske andra ska hänga på i ren bevarelsedrift och inte bara hoppas på att Polen ska försvara EU.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dock så har ju Polen (eller folket iaf) lite samma historia av att lägga under sig grannländer som resten av Europa haft, så om de nu skaffar sig den starkaste militärmakten i EU kanske andra ska hänga på i ren bevarelsedrift och inte bara hoppas på att Polen ska försvara EU.
Är det något jag fruktar noll så är det en väpnad konflikt med ett land som Polen, Sverige skulle högst sannolikt bli avsevärt mycket bättre under polskt styre, så länge vi kan behålla kungahuset är de välkomna för mig i något hundratal år eller så, blir bara ett bra kapitel i en historiebok, det kapitel vi nu skriver är avsevärt mycket sorgligare. Kriminella Kalifatet Sverige eller införlivat i ett vänligt kristet land, jag vet vad jag föredrar.

Och redan nu kan jag passa på att be alla försvarstöntar hålla snattran, orkar inte läsa era inlägg ändå. ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det något jag fruktar noll så är det en väpnad konflikt med ett land som Polen, Sverige skulle högst sannolikt bli avsevärt mycket bättre under polskt styre,

Det sa du ju om Pappa puttler också...

Vill du sitta i Polskt fängelse och sodomiseras också? för det ingick väl i behandlingen av pappa-puttler?
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det sa du ju om Pappa puttler också...

Vill du sitta i Polskt fängelse och sodomiseras också? för det ingick väl i behandlingen av pappa-puttler?
Sorry men du är inte ens försvarstönt så det blir inget högstadietjafs med dina påhittade ord. ?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Sorry men du är inte ens försvarstönt så det blir inget högstadietjafs med dina påhittade ord. ?

Det må så vara, men jag har i alla fall gjort min värnplikt.
Du når inte ens upp till högstadietjafs, du tjafsar på dagisnivå
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det må så vara, men jag har i alla fall gjort min värnplikt.
Du når inte ens upp till högstadietjafs, du tjafsar på dagisnivå
Det är inte jag som hittar på egna ej vedertagna namn på folk, ting, länder och företeelser jag inte gillar, du fattar hur fånigt det är väl? ? Eller tydligen gör du ju inte det.

Och varför fan skulle jag hamna i ett polskt fängelse för? Du är så knasig. Nu tex mex, vi hörs sen, hej!
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Är det något jag fruktar noll så är det en väpnad konflikt med ett land som Polen, Sverige skulle högst sannolikt bli avsevärt mycket bättre under polskt styre, så länge vi kan behålla kungahuset är de välkomna för mig i något hundratal år eller så, blir bara ett bra kapitel i en historiebok,
Först ville du att Ryssland skulle invadera oss och ... öh kvartssamtala upp oss i hyfs. Efter att ha sett hur de våldtar och skövlar i Ukraina har du trappat ner till att det nu räcker att det, förmodar jag, något mjäkigare Polackerna (ja än Ryssland alltså) borde göra detsamma. Vad är nästa val i länder som borde invadera oss för att få oss att skärpa till oss? Island? Jungfruöarna?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Först ville du att Ryssland skulle invadera oss och ... öh kvartssamtala upp oss i hyfs. Efter att ha sett hur de våldtar och skövlar i Ukraina har du trappat ner till att det nu räcker att det, förmodar jag, något mjäkigare Polackerna (ja än Ryssland alltså) borde göra detsamma. Vad är nästa val i länder som borde invadera oss för att få oss att skärpa till oss? Island? Jungfruöarna?
Ungern ?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Först ville du att Ryssland skulle invadera oss och ... öh kvartssamtala upp oss i hyfs. Efter att ha sett hur de våldtar och skövlar i Ukraina har du trappat ner till att det nu räcker att det, förmodar jag, något mjäkigare Polackerna (ja än Ryssland alltså) borde göra detsamma. Vad är nästa val i länder som borde invadera oss för att få oss att skärpa till oss? Island? Jungfruöarna?
Först ville du det och nu ville du det, du är som en upprörd granne som inte gillar vad jag gör med min tomt. ?

Skit du i vad jag vill, diskutera om du vill eller gör något vettigt av ditt liv. Åkte du till Ukra-iiiina förresten? Hur var det? ?

Men intressant du jämför Ryssland med Polen, väldigt insiktsfullt och relativt unikt. ??
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top