0scar
Guest
Tänkte bara uppdatera:
Var hos polisen idag på förhör. Jag hade inte med mig någon. Hon frågade om jag nekade. Vilket jag självklart gjorde. Hon frågade en massa och jag svarade precis som det var. Inget knasigt liksom.
Hon frågade också om jag kunde tänka mig att betala tillbaka tusingen, ja svarade jag (tycker ju lite synd om den som pungat ut med pengarna men inte fått nått för det). Så hon skulle höra av sig om ett par dagar om hur det gick.
Stack iväg och tränade, precis när jag kom hem ringde hon igen. Hon trodde inte att det skulle kunna bevisas att jag gjort nått med uppsåt (no shit Sherlock), men däremot skulle jag kunna bli dömd för olovligt hållande av pengar. Jag var ju helt säker på att pengarna kom från tjejen som skulle köpa hästgrejer, ingen annan. Jag mailade ett flertal gånger. Fick inget svar. Så jag gjorde inget mer med det. Enligt polisen skulle jag gått ner till banken, för de kanske kunde hjälpa mig. Eftersom jag inte gjorde det, kan detta gå till rättegång och jag bli dömd för det.
Nu måste jag vänta tills åklagaren tar ett beslut om det ska läggas ner eller gå vidare. Och det kan jag få vänta på.... Med tanke på hur lite jag sovit de senaste två nätterna, så kommer det bli en lååååång väntetid på samtalet...
Vilken trist harva for nagonting sa simpelt