Ska man skratta eller gråta?

Tänkte bara uppdatera:

Var hos polisen idag på förhör. Jag hade inte med mig någon. Hon frågade om jag nekade. Vilket jag självklart gjorde. Hon frågade en massa och jag svarade precis som det var. Inget knasigt liksom.
Hon frågade också om jag kunde tänka mig att betala tillbaka tusingen, ja svarade jag (tycker ju lite synd om den som pungat ut med pengarna men inte fått nått för det). Så hon skulle höra av sig om ett par dagar om hur det gick.

Stack iväg och tränade, precis när jag kom hem ringde hon igen. Hon trodde inte att det skulle kunna bevisas att jag gjort nått med uppsåt (no shit Sherlock), men däremot skulle jag kunna bli dömd för olovligt hållande av pengar. Jag var ju helt säker på att pengarna kom från tjejen som skulle köpa hästgrejer, ingen annan. Jag mailade ett flertal gånger. Fick inget svar. Så jag gjorde inget mer med det. Enligt polisen skulle jag gått ner till banken, för de kanske kunde hjälpa mig. Eftersom jag inte gjorde det, kan detta gå till rättegång och jag bli dömd för det.

Nu måste jag vänta tills åklagaren tar ett beslut om det ska läggas ner eller gå vidare. Och det kan jag få vänta på.... Med tanke på hur lite jag sovit de senaste två nätterna, så kommer det bli en lååååång väntetid på samtalet...

Vilken trist harva for nagonting sa simpelt:(

Med tanke på hur många som faktiskt klarar sig undan bedrägerier på blocket så lär du inte bli åtalad för "olovligt hållande" av pengar, de har garanterat viktigare saker för sig.
Jag är förvånad att de ens tog sig tid att ringa dig och och kontrollera detta överhuvudtaget :va

Jag hade förstått mer om det hade handlat om en större summa pengar, men då hade jag ju verkligen inte vetat vart pengarna kom ifrån, så googlat vad jag skulle göra, alternativt gått till bank/polis. Men nu var jag ju helt säker på vart pengarna kom ifrån, jag mailade, och fick inget svar alls.

Vilken trist harva for nagonting sa simpelt:(

Ja det kan man lugnt säga... Har inte utredarna viktigare saker för sig än att gå vidare med nått sånthära? Jag sa att jag kunde betala tillbaka, men det räcker tydligen inte. Eg borde jag faktikst inte betala tillbaka kan jag tycka, jag fick ju betalat för hästgrejer, trodde jag.

Jag hade förstått mer om det hade handlat om en större summa pengar, men då hade jag ju verkligen inte vetat vart pengarna kom ifrån, så googlat vad jag skulle göra, alternativt gått till bank/polis. Men nu var jag ju helt säker på vart pengarna kom ifrån, jag mailade, och fick inget svar alls.

Har du uppvisat kopior och dylikt på mailkonversation? Å andra sidan, tänk dig in i polisens scenario; Det som man kan tänkas förfalska i bevisväg kommer de anta att du har gjort. Sen är det inte upp till polisen att döma dig om tur är, men som sagt så är jag ganska övertygad om att du inte har något att oroa dig över.

Har inte utredarna viktigare saker för sig än att gå vidare med nått sånthära? Jag sa att jag kunde betala tillbaka, men det räcker tydligen inte. Eg borde jag faktikst inte betala tillbaka kan jag tycka, jag fick ju betalat för hästgrejer, trodde jag.

Hade du varit i andra ändan hade nog uppskattat utredningen, risken finns att scammern när påkommen bara säger "ok jag betalar tillbaka" men det gör ju inte gärningen ojord, så en utredning måste nog till trots allt.

Men du behöver nog inte vara orolig, har du inte gjort något med uppsåt så är det lugnt.

Om du förklarar så där jävla rörigt så lär du få livstid.
För övrigt tycker jag det verkar vara en hund begraven här. :5sure

tycker ju lite synd om den som pungat ut med pengarna men inte fått nått för det

Så omtänksamt. :lol

Med tanke på hur lite jag sovit de senaste två nätterna, så kommer det bli en lååååång väntetid på samtalet...

Vad är det med dig, bryter ihop för en eventuell böteslapp? :confused:
Du kommer få mer böter när du blir tagen av sheriffen på bajken.

Last edited:
Har du uppvisat kopior och dylikt på mailkonversation? Å andra sidan, tänk dig in i polisens scenario; Det som man kan tänkas förfalska i bevisväg kommer de anta att du har gjort. Sen är det inte upp till polisen att döma dig om tur är, men som sagt så är jag ganska övertygad om att du inte har något att oroa dig över.

Nej, datorn har kraschat två gånger sen dess (detta var ju i oktober förra året)

Hade du varit i andra ändan hade nog uppskattat utredningen, risken finns att scammern när påkommen bara säger "ok jag betalar tillbaka" men det gör ju inte gärningen ojord, så en utredning måste nog till trots allt.

Men du behöver nog inte vara orolig, har du inte gjort något med uppsåt så är det lugnt.

Jo klart, det hade jag...

Om du förklarar så där jävla rörigt så lär du få livstid.
För övrigt tycker jag det verkar vara en hund begraven här. :5sure

Så omtänksamt. :lol

Vad är det med dig, bryter ihop för en eventuell böteslapp? :confused:
Du kommer få mer böter när du blir tagen av sheriffen på bajken.

Kan du förklara närmre vart du tycker det ligger en hund begraven?
Hur har jag förklarat rörigt? Alla andra förstår ju.
Och klart, jag har ju själv vart lurad när jag köpt saker på Tradera och Blocket. Har förlorat som mest 1200 på en affär, men inte fan polisanmälde jag, det är sånt man får räkna med om man ska köpa via nätet (anser jag)
Det är INTE böteslappen osv. Det är faktumet att jag är oskyldig, men kan bli dömd i rätten för nått jag inte gjort som gör mig sjukt upprörd! Hade jag verkligen gjort nått med uppsåt hade jag ju inte startat tråden, utan skämt som fan, och gömt mig under täcket.

Allt är säkert i sin ordning.

Men ju mer sånthär man läser, desto gladare är man att Gmail har 8 Gb i lagringsutrymme för mail :fakta :mattias

Så kan datorer krascha hela tiden, alla mail är kvar ändå.

Allt är säkert i sin ordning.

Men ju mer sånthär man läser, desto gladare är man att Gmail har 8 Gb i lagringsutrymme för mail :fakta :mattias

Så kan datorer krascha hela tiden, alla mail är kvar ändå.

Jag är inte orolig, snart är våra internetleverantörer tvungna att spara på allt.

Du kan vara lugn, jag har anmält klockrena blocket-bedrägerier samt skimmingärende till polisen. Det har inte hänt ett skit. Utredningarna har lagts ner. Vill du in i en lukrativ business så börja lura folk på nätet.

Är väl just på grund av denna anledning du skulle ha bett att få med en försvarare. Dom är insatt i både systemet och retoriken och kan mycket lättare få dig fri från misstanke om något brott. Går du ensam är du underdog och blir överkörd och hamnar i en situation där du hellre erkänner / medger något än nekar.

Ja, men sist jag kollade låg bevisbördan hos kärande.

Spelar roll vart bevisbördan ligger när man ska söka upp gamla mail? Jag söker upp det som TS ville sparat på 3 sekunder i min Gmail, det hade sparat ett par nätters kass sömn och fått historien att vara lite mer trovärdig.

Det är det jag säger :mad:

Spelar roll vart bevisbördan ligger när man ska söka upp gamla mail? Jag söker upp det som TS ville sparat på 3 sekunder i min Gmail, det hade sparat ett par nätters kass sömn och fått historien att vara lite mer trovärdig.

Det är det jag säger :mad:

Förstår vad du vill ha sagt, men utöver din "nattsömn" ligger det hos utredaren att samla in alla fakta, du behöver bara bistå med dom du har/kan hitta, resten är upp till dom att få fram.

Just det, jag var ironisk med att leverantören måste lagra all trafik, ser det inte possitivt.

Jag förstår att du är förbannad. Finns väl inget värre än att bli anklagad för något man inte gjort. Skulle du mot all förmodan bli dömd för detta då har jag tappat all tro på det svenska rättsliga systemet! Mördare får nästan inga straff alls och vad skulle det här då bli? En kompensation från det "rättsliga" sverige att börja straffa oskyldiga?
Nä stå på dig tjejen! Man blir ju förbannad själv här!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra