Ska man bli skum på detta?

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Har fått ett mail med intresse för min hoj.
Det står såhär:

hej xxxxxxxxx tak for hurtigt svar. kan jeg betale med danske kroner til dig og hvormange mvh xxx

Fick först ett mail med förfrågan om hur långt hojjen gått, inget konstigt med det. Men sen kom det här.

Hur svårt kan det vara att växla in danska till svenska innan man åker och ska göra affär?

Vet du hur en äkta och en falsk dansk sedel ser ut?

Sälj inte utomlands. Det är bara ett tips. Eller så ska de komma och titta på den och ge dig det mesta kontant i handen direkt.

Som ovan sagt. Hur svårt är det att växla dansk till Svensk lappar? :va

Kan ju vara att han inte vill växla till svenska kronor innan han åker utifall det inte skulle bli någon affär. Det blir väl några tusenlappar mellan köp och sälj om det är lite pengar det handlar om?

Säljare och köpare kan ju annars bestämma en tid som de ska infinna sig på en bank efter köpare kollat på hojen.

Det är väl inget konstigt, har fått betalt i DKK vid flera affärer.
Värt att tänka på är dock att en del bankkontor inte tar emot särskilt stora summor utländsk valuta.

Det är väl inget konstigt, har fått betalt i DKK vid flera affärer.
Värt att tänka på är dock att en del bankkontor inte tar emot särskilt stora summor utländsk valuta.

Jag tar nog inte emot danska sedlar i samband med privataffär, inga andra utländska heller. Vem har koll på hur man ser att en dansk sedel är äkta? Inte jag, jag vet inte hur en dansk sedel ser ut överhuvud taget. Förr när man var över o röjde i Köpenhamn hade man kanske koll men nu är Danmark i princip lika med Kastrup för mig.

PÅ Forex kan man väl växla in typ hur stora summor som helst om jag inte har helt fel, ta honom dit och växla in på plats så är allt löst sen :)

Ta i så fall affären på en vardag. Låt köparen sätta in sina daska kronor när ni tillsammans går till bankkontoret. Han blir av med sina, och du får bekräftelse på att du fått ditt.

Med ett resonemang om att inte sälja till folk från andra länder hade vi aldrig fått in något från Tyskland...

Back