Ska man behöva gå och tjöpa en gubbhoj nu?

Kolfiber, Öhlins, Brembo, Quickshifter, ABS, antispinn, tal om 180 bakhjulskusar och fulltankad vikt på 200.. Hade jag haft pengar att lägga på en ny hoj hade den blivit mitt val utan snack.

Ja fan Jag gillar ju min surgixxer men det rycker LiCkSåm i tjöptarmen när jag ser den där.

Fast byter du surgixxern mot ett äkta kruppstål kan du ju onsdagshänga och käka surkål och alpwurst hos Günters på Karlbergsveägen, stället för USA-gegga på donken. Du gillar ju ompa ompa-musik och gasbildande mat....låt tarmen bestämma! Tjöp! :D

kiosk.jpg

Last edited:
Fast byter du surgixxern mot ett äkta kruppstål kan du ju onsdagshänga och käka surkål och alpwurst hos Günters på Karlbergsveägen, stället för USA-gegga på donken. Du gillar ju ompa ompa-musik och gasbildande mat....låt tarmen bestämma! Tjöp! :D

kiosk.jpg

:rofl

Jag hade siktet inställt på Soldaten sveik på Ösgötagatan. Rykten gör gällande att de har förbaskat fin Knackwürst där.

Tjusig är den, blev sugen själv när jag såg bilderna och snackade med Claes på mässan.
Men tror inte det sitter den gaffeln eller de oken på produktionshojen va?
Inte för det priset i alla fall.

Claes skulle i alla fall ta hem en för provkörning så fort de fanns att få till Sverige.
Blir att ta en provtur då :)

Åh, då är man ju på per omgående. Sjukt nyfiken på moppen. Klart den inte kommer se ut så där precis men den fanns ju att få med färgerna jallafall.

Då kan man som sann 40-talistrborgare säga "skulle aldrig i livet sätta mig i eller på något annat än tyskt (långforden räknas inte då det mer är en livsstil som Jag brukar säga:näsblod )

Last edited:
:rofl

Jag hade siktet inställt på Soldaten sveik på Ösgötagatan. Rykten gör gällande att de har förbaskat fin Knackwürst där.

Åh, då är man ju på per omgående. Sjukt nyfiken på moppen. Klart den inte kommer se ut så där precis men den fanns ju att få med färgerna jallafall.

Då kan man som sann 40-talistrborgare säga "skulle aldrig i livet sätta mig i eller på något annat än tyskt (långforden räknas inte då det mer är en livsstil som Jag brukar säga:näsblod )

Den hojen med en M1 brevid i samma färgkombo :drool
Skulle vara nere i garaget och hammra varje kväll...

car1.jpg

Tjusig är den, blev sugen själv när jag såg bilderna och snackade med Claes på mässan.
Men tror inte det sitter den gaffeln eller de oken på produktionshojen va?
Inte för det priset i alla fall.

Claes skulle i alla fall ta hem en för provkörning så fort de fanns att få till Sverige.
Blir att ta en provtur då :)

Man får väl pressa Claes, om han har en annons med pris och bild så är det väl det som gäller. Gaffeln på hojen som är på bilden i annonsen kostar många pengar....

Last edited:
Har Teo köpt ny hoj? Vad blev det?
Ok,behöver man inte läsa den testen då.... :)

170 tusen ....

Är inte det lite i överkant.

15Papp mer än CBR1000 med ABS skulle inte jag tycka är i överkant om det är något grönjäkla fränt man får. Personligen tycker jag den verkar grym, men vi får väl se med tiden hur prestanda och kvaliteten är.
Jag hoppas det inte är Kymco i Taiwan som bygger den där motorn precis som med 450X maskinens...

Tror den där tillhör en medlem här. Hmmm...Starstriker kanske? :va

Jepp stämmer,han har 2 av dem.Denna och en 08:a.
Själv har jag 1 av denna modell och fullt nöjd både för semester turer och en och annan busig tur på favoritslingan.
Ser klumpiga osv ut men välbalanserade och går köra rätt friskt på kurviga vägar.Saknar kanske accelerationen som sporthoj eller annan lättare hoj.
Men bra allround hoj.

Dock kan jag tänka mig denna nyare BWM 1000 RR eller HP sport :tummenupp

Ska även bli intressant vad denna kommer att ligga på i försäkringspremie.

Testade en sån i somras på BMW i Solna...måste säga att det är jävligt fina hojar, grymt välbalanserade och med mkt mos. Ska ha en sån när jag blir pensionär...med titanväskor och massor med strålkastare fram :yoparty :yoparty :D

Jag titulerar mig själv gärna gubbe så länge jag får köra en såndärna.
Är faktiskt så nöjd att jag har två (snart tre) stycken av olika årsmodeller:hihi

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...