Ska lacka fälgarna, Men hur?

Timon skrev:
En något annorlunda färgkombination. :fyllisar
Något sånt skulle jag oco kunna tänka mig, kanske gula fälgar å någon gul S (suzuki) märke på tanken...

Mvh Ola

Folkezx9r skrev:
Nädå..... Gnor av lite fint med polervax var 3:dje tvätt eller ngt. Det håller sig fräscht riktigt bra..
Åfasen... Har du polerat de själv? Började du på lite halv grovt sandpapper å gick uppåt o slutade på vattenslip å sist autosol?

Mvh Ola

Eller som på den gamla Hondan.....

Började med lamellsliptrissor...180 korn/slipnylon , 240/slipnylon , endast slipnylon , autosol , finare o finare polervax....
Den blå har en kompis polerat o 929:an var min...

Bifogat

• IMG_1492.jpg
    IMG_1492.jpg
    140.2 KB · Visningar: 92
Timon skrev:
Gult var beställt.
Hmm, gult kanske skulle vara nåt, å polerad bana... Vill ju ha en hoj som antinget hatar man den eller tvärt om... :tuttar

ska jag vara ärlig så har jag tänkt på färgade däck, men kanska ska köra på fälgarna först å se hur det artar sig... :tummenupp

Mvh Ola

Folkezx9r skrev:
Eller som på den gamla Hondan.....

Började med lamellsliptrissor...180 korn/slipnylon , 240/slipnylon , endast slipnylon , autosol , finare o finare polervax....
Den blå har en kompis polerat o 929:an var min...
Tog de lång tid från att du började tills ud var helt klar?

Mvh Ola

Här kommer ett annat gult förslag, lite varmare färg!
Hope you like it, det var lite denna linjen du var inne på va?

Kanske fixa till gaffelbenen också??? :hihi

Edit: Och en med "blanka" fälgsidor

Bifogat

• olashoj1.jpg
    olashoj1.jpg
    117.8 KB · Visningar: 61
  • olashoj2.jpg
    olashoj2.jpg
    116.6 KB · Visningar: 76
  • olashoj3.jpg
    olashoj3.jpg
    116.3 KB · Visningar: 75
Last edited:
Tog de lång tid från att du började tills ud var helt klar?

Mvh Ola

Tog ca 7-8 tim för båda fälgarna....+ lackering. Har en duktig kompressor o bra tryckluftsverktyg så det underlättade. Hängde upp fälgarna på en axel , så jag kunde rotera dom under tiden jag polerade...

tycker de blir vara skit av att pollera, rost fläckar oxiderande lager bildas fort. blev de för mig iallefall, gick nån vecka sen såg de hemsk ut igen efter ett tag blir man les. :huvet
man ska väll hälst klarlack ovan på den pollerade ytan om de nu går har alldrig testa att göra de!

micke85 skrev:
tycker de blir vara skit av att pollera, rost fläckar oxiderande lager bildas fort. blev de för mig iallefall, gick nån vecka sen såg de hemsk ut igen efter ett tag blir man les. :huvet
man ska väll hälst klarlack ovan på den pollerade ytan om de nu går har alldrig testa att göra de!
Klarlackar man får man aldrig samma lyster, den speglande efekten försvinner helt å blir livlös tyvärr... annars får de bli ett skyddande lager med vax varannan tvätt...

micke85 skrev:

Klarlack ska ha en primer för att fästa riktigt , så klarlacka på en polerad yta blir ingen hit. Ett stenskott , sen är risken stor att det flagnar...
Har man polerat så får man gno lite.... Kostar ju att ligga på topp.. :D

Folkezx9r skrev:
Klarlack ska ha en primer för att fästa riktigt , så klarlacka på en polerad yta blir ingen hit. Ett stenskott , sen är risken stor att det flagnar...
Har man polerat så får man gno lite.... Kostar ju att ligga på topp.. :D
En yta som är riktigt fint polerad är inte jobbig att hålla fin, men en som är halvdant polerad e jävligt jobbig.
Och sant som tidigare var sagt... man kan inte klarlacka på en polerad yta och förvänta sig att det ska hålla.

Tycker att den var jävligt snygg som den ser ut på bilden!

Sådär ja!
Nu har jag bestämt mig...

Vit pulver lack... På fälgbanan blir det samma blå som hojjen, i motivlack i form av tribaler som sträcker sig hela vägen runt med MYCKET klarlack...

Mvh Ola

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...