Ska långsamma förare plockas av banan av tävlingsledningen?

Ska långsamma förare tas av banan av tävlingsledningen?


  • Antal röstningar
    0
hmm min kommentar, liksom några andras, har tagits bort.

trist.

såvida det inte strular nånstans...
 
:huvet

men sånt som händer.

fast återigen; erf, och rätta mig om jag har fel, är väl en väldigt 'öppen' tävlingsform för just 'allihopa' dvs man behöver inte vara apduktig?

så...de som är det, kanske borde flytta upp till en 'bättre' klass?

Jag gjorde om pollen, då jag svarade fel på min egen fråga:gnissla
 
:huvet

men sånt som händer.

fast återigen; erf, och rätta mig om jag har fel, är väl en väldigt 'öppen' tävlingsform för just 'allihopa' dvs man behöver inte vara apduktig?

så...de som är det, kanske borde flytta upp till en 'bättre' klass?

Självklart behöver man inte vara "apduktig" men det är ju fortfarande en tävling!
Och visst är det för "allihopa" men någon sorts självinsikt måste man ju ha... hur många i en simhoppartävling ser man som inte kan dyka?
 
dum jämförelse.

och du säger självinsikt...jag som är relativt ny med mc kort och bara kört 2 bandagar nånsin (och tycker att det är det roligaste jag gjort på hoj) är självklart intresserad av erf och vill inte ens tänka tanken om jag skulle platsa eller inte för att det finns x antal förare som är apduktiga och skulle se snett på mig osv.

jag har ingen aning om hur bra/dålig jag är och det vore väldigt trist om det för mig och säkert många andra, bara finns sporthojskurser odyl för att få hojja på bana.

är ni i en väldigt stor majoritet, ska ni självklart se till att försöka ändra på reglerna.

annars är det glasklart vad erf handlar. och då gäller det allihopa.

Och visst är det för "allihopa" men någon sorts självinsikt måste man ju ha... hur många i en simhoppartävling ser man som inte kan dyka?

damn right!

Saknar svaret: De som är en fara på banan ska plockas av, snabb som långsam.
 
Last edited:
Saknar svaret: De som är en fara på banan ska plockas av, snabb som långsam.

Håller med tidigare talare.

Men man måste ju träna för att bli bättre, eller? :va
Man måste oxå tävla för att bli bra på att tävla, så någon gång måste man få vara långsam.

Är man ett ohjälpligt fenomen bör man kanske få reda på detta, så man inte tror att man är någon "fantom" som klarar allt hur bra som helst. Man måste som sagt ha lite självinsikt.
 
Saknar svaret: De som är en fara på banan ska plockas av, snabb som långsam.

Den diskussionen är en helt annan. Folk här på forumet är lika fixerade vid farten som vårt kära polisväsende, (som för övrigt tycker om att skicka bilder på frugans bil med nån orakad drasut bakom ratten:va ), men har svårt att inse att förarkompetensen har minst lika stor betydelse. Problemet är, som jag skrivit i andra trådar, inte fartskillnad utan farligt beteende och för små marginaler vid omkörningar.
 
dum jämförelse.

Varför är det en dum jämnförelse?
Det finns inget annat land än sverige där inställningen är: Det är viktigt att deltaga och ha kul, inte att vinna!
Jag har hållit på med idrott på elitnivå ( dock inte motorcykel) och tävlat runt om i europa på såväl nationella tävlingar som världscuper m.m och det är enbart i sverige som man hör: JAG ÄR GLAD OM JAG TAR MIG I MÅL!!!
Vansinnigt!!!

I andra länder vill man vinna, och tränar för att just vinna!

Kör man 2.40 på anderstorp som det är prat om i annan tråd så kan man inte ha tränat en meter extra!
 
"Ska långsamma förare plockas av banan av tävlingsledningen?"

Men då blir det väl bara en förare kvar på banan efter en stund ?
Den snabbaste...
:va
 
"Ska långsamma förare plockas av banan av tävlingsledningen?"

Men då blir det väl bara en förare kvar på banan efter en stund ?
Den snabbaste...
:va



WORD! Huvet på spiken!:tummenupp

Nån som har funderat på var gränsen ska dras? Hur sakta får man köra innan svartflaggen ska komma?
 
tror du på fullt allvar att det finns nån som INTE kan dyka som är med i simlandslaget??

och det är INTE 'det viktiga är att deltaga, inte vinna' jag pratar om.

jag tror du har fått det mesta om bakfoten och inte riktigt vet vad du vill...

nånstans måste ju såna som jag tex börja från. men har du ett piller som gör mig till en apbra förare på en minut, får du gärna ge mig ett sånt piller.

jag vill vinna om jag tävlar, spelar ingen roll hur bra/dåligt motståndet är. om du nu är tävlingsmänniska, så måste det ju vara en fördel om det finns många dåliga förare på banan, eller hur?

Varför är det en dum jämnförelse?
Det finns inget annat land än sverige där inställningen är: Det är viktigt att deltaga och ha kul, inte att vinna!
Jag har hållit på med idrott på elitnivå ( dock inte motorcykel) och tävlat runt om i europa på såväl nationella tävlingar som världscuper m.m och det är enbart i sverige som man hör: JAG ÄR GLAD OM JAG TAR MIG I MÅL!!!
Vansinnigt!!!

I andra länder vill man vinna, och tränar för att just vinna!

Kör man 2.40 på anderstorp som det är prat om i annan tråd så kan man inte ha tränat en meter extra!
 
tror du på fullt allvar att det finns nån som INTE kan dyka som är med i simlandslaget???
Kan med 100% säkerhet säga att ALLA i landslaget kan dyka.
Men hur ofta ser du någon på en simhoppartävling som håller för näsan och bara hoppar i från 3 meterssvikten???
och det är INTE 'det viktiga är att deltaga, inte vinna' jag pratar om.

jag tror du har fått det mesta om bakfoten och inte riktigt vet vad du vill...

nånstans måste ju såna som jag tex börja från. men har du ett piller som gör mig till en apbra förare på en minut, får du gärna ge mig ett sånt piller.
Men det är ju inte det som det handlar om... ställer man upp i en tävling så bör man ju träna lite innan så man kan hålla någorlunda jämna steg med den som är näst sist... blir man varvad av den som ligger näst sist vart 5:e varv så borde man bli svartflaggad!
jag vill vinna om jag tävlar, spelar ingen roll hur bra/dåligt motståndet är. om du nu är tävlingsmänniska, så måste det ju vara en fördel om det finns många dåliga förare på banan, eller hur?

varför?? hur kul är det att köra om man vet att det inte finns något motstånd?
 
alla börjar vi någonstans..

om nu dom sk proffsen inte tycker att det funkar med att ha andra " sämre än dom " förare på banan samtidigt som dom så finns ju alltid superbike serien el moto gp som dom kan åka..

Men om dom nu är sånna proffs borde väl inte amatörerna vara problemet för dom att passera..

Vill dom ha fri bana, hyr skiten och kör där då själva..
 
suck...det där med simhopp och allt vad det heter...lägg ner, tror inte du hajjar riktigt...

bör och borde säger du...det är upp till var och en. du ska inte diktera vad andra människor bör och borde göra. eller hur? eller så skapar du en egen tävling.

motstånd är ju självklart det som är tjusningen. sen finns det andra saker som också gör det kul och allt det där. men enda intressanta motståndet för dig, är hur DU definierar det. du har glömt bort att det finns andra aktörer på banan...eller så skiter du bara i det.

jag tror att du borde byta till en bättre klass. till motogp. du skulle säkert börja gnälla där också efter en vecka...

Kan med 100% säkerhet säga att ALLA i landslaget kan dyka.
Men hur ofta ser du någon på en simhoppartävling som håller för näsan och bara hoppar i från 3 meterssvikten???

Men det är ju inte det som det handlar om... ställer man upp i en tävling så bör man ju träna lite innan så man kan hålla någorlunda jämna steg med den som är näst sist... blir man varvad av den som ligger näst sist vart 5:e varv så borde man bli svartflaggad!


varför?? hur kul är det att köra om man vet att det inte finns något motstånd?
 
dum jämförelse.

och du säger självinsikt...jag som är relativt ny med mc kort och bara kört 2 bandagar nånsin (och tycker att det är det roligaste jag gjort på hoj) är självklart intresserad av erf och vill inte ens tänka tanken om jag skulle platsa eller inte för att det finns x antal förare som är apduktiga och skulle se snett på mig osv.
Jämförelsen är inte alls dum.

Sen handlar det inte om apduktig eller inte. Det handlar om att kunna hålla ett i sammanhanget rimligt tempo.
 
suck...det där med simhopp och allt vad det heter...lägg ner, tror inte du hajjar riktigt...

bör och borde säger du...det är upp till var och en. du ska inte diktera vad andra människor bör och borde göra. eller hur? eller så skapar du en egen tävling.

motstånd är ju självklart det som är tjusningen. sen finns det andra saker som också gör det kul och allt det där. men enda intressanta motståndet för dig, är hur DU definierar det. du har glömt bort att det finns andra aktörer på banan...eller så skiter du bara i det.

jag tror att du borde byta till en bättre klass. till motogp. du skulle säkert börja gnälla där också efter en vecka...

Jag gnäller inte... jag säger bara min åsikt!
Är på tok för kass för att ens tänka på motogp!

Och jag kan säga att jag inte har några som helst problem med förare som kör långsamt men trådarna som har varit uppe handlar ju om folk som tourar runt på TÄVLING.

Om man blir ifatt åkt av SC ska man verkligen hålla på med roadracing då??

Jämförelsen är inte alls dum.

Sen handlar det inte om apduktig eller inte. Det handlar om att kunna hålla ett i sammanhanget rimligt tempo.

Tack!
 
Last edited:
hoppsan, ingen argumentation bakom. jaa då är den nog inte dum...tjenare...

och inom 'ett i sammanhanget rimligt tempo' ryms BÅDE snabba och långsamma förare..?

för sen kommer vi till en mega lång diskussion om vad just en snabb respektive långsam förare är...

Jämförelsen är inte alls dum.

Sen handlar det inte om apduktig eller inte. Det handlar om att kunna hålla ett i sammanhanget rimligt tempo.

hur gammal är du?

jag är 37.

Är på tok för kass för att ens tänka på motogp!!
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top