MiZou
Ny medlem
Hagster skrev:En av värmlands största stormarknader med 22 000 kunder snitt i veckan.
då är jag med...mitt tyckande riktar sig främst mot klädbutiker/skor osv osv som finns i köpcentrum...där omfattas knappast du gissar jag...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hagster skrev:En av värmlands största stormarknader med 22 000 kunder snitt i veckan.
MiZou skrev:då är jag med...mitt tyckande riktar sig främst mot klädbutiker/skor osv osv som finns i köpcentrum...där omfattas knappast du gissar jag...
MiZou skrev:jag börjar lacka ur på en brud på konsum, när jag fint nog köpt lite lösgodis och vikt min påse så ska hon alltid öppna och titta i påsen/skaka lite för att kolla att jag inte lagt ned ett paket bacon eller något annat, sedan skiter hon högaktningsfullt i att vika tillbaka påsen utan bara kör ner den, snart smäller det kan jag lova...men när det gäller kvittot är det klart att kassören/kassörskan ska ge dig ditt kvitto, det är du som betalar hans/hennes lön...
förövrigt gjorde jag ett intressant observation i helgen då jag shoppade lite vid Globen, ALLA, och jag vill betona ALLA butiker jag var inne i där det jobbade mer än 1 stycke person så stod de slöa arbetarna och snackade skit i kassan istället för att vara ute på golvet och hjälpa kunder, jag fick nästan be om ursäkt att jag ville betala för det jag köpte, det är ju så förbannat dålig service generellt sätt i detta land...vad beror det på? är det sosse-grejen med pigdebatt osv att ingen får "tjäna" någon annan utan alla lika osv?! nej provisionsbasera butiksbiträdens lön istället så de börjar jobba lite...
Stormarknad eller ej, du är ju korvgubbe. Du ska langa korv, inte ragga på dina praktikantkollegor.Hagster skrev:En av värmlands största stormarknader med 22 000 kunder snitt i veckan.
[Akryl]*Amid skrev:Jag tror inte en "frågande min" klassas som att erbjuda kvitto =)
Cervantes skrev:min inställning är mer mot t ex expert eller liknande där handlandet går ut på service från en anställd!
Gustav O skrev:El Giganten och On Off etc är ju hopplösa att handla i. Man får förfölja säljarna för att de öht ska visa intresse för att sälja sina varor.

Ånej. Häromdan var jag där och skulle köpa mp3-spelare. Det va typ inga i butiken och samtliga försäljare stod o snackade med varandra, två vid kassan, två vid tv-apparaterna och två vid dator-delen. När jag tittat runt lite så fick jag till slut gå iväg o hämta en som i sin tur inte kunde nåt om mp3-spelare som fick hämta en annan. När jag ställer lite frågor så svarar hon på helt andra saker(hon kunde heller inget) men efter en stund så bestämmer jag mig för att köpa den ändå. Sen ville hon att jag skulle ange hennes namn i kassan men se de glömde jag2fast4hjo skrev:Elgiganten i skövde, kanonservice.![]()
Men det kanske är för att http://www.sporthoj.com/forum/member.php?action=getinfo&u=13867 jobbade där![]()
´HanneZ skrev:Ånej. Häromdan var jag där och skulle köpa mp3-spelare. Det va typ inga i butiken och samtliga försäljare stod o snackade med varandra, två vid kassan, två vid tv-apparaterna och två vid dator-delen. När jag tittat runt lite så fick jag till slut gå iväg o hämta en som i sin tur inte kunde nåt om mp3-spelare som fick hämta en annan. När jag ställer lite frågor så svarar hon på helt andra saker(hon kunde heller inget) men efter en stund så bestämmer jag mig för att köpa den ändå. Sen ville hon att jag skulle ange hennes namn i kassan men se de glömde jag![]()
HanneZ skrev:...När jag ställer lite frågor så svarar hon på helt andra saker(hon kunde heller inget)...

Lugn skrev:Det är nog därför de gömmer sig. Ungefär som när man inte gjort läxan i första klass;
- "Inte mig, iiiiiinte mig.... Snälla, snälla, fråga inte mig, då får jag ju skämmas..."![]()

zoddri skrev:Har funderat över detta länge nu..
Jag betalar alltid med kort i matvaruaffären och ungefär varannan gång så sitter personen i kassan kvar och tittar oförstående på mig när jag står kvar och väntar på att få mitt kvitto efter att kassan godkänt mitt kort.
Är jag en bortskämd och lat person som inte själv tar kvittot från skrivaren och stoppar det i fickan eller anser ni, liksom jag, att det hör till kassörskans uppgift att ge det åt en tillsammans med ett (fejkat) glatt "tack för att ni handlade här" eller liknande fras?
Betalar man kontant kommer man ju lätt undan problemet genom att de då kan ge kvittot åt en tillsammans med växelpengarna men några såna existerar ju inte i mitt fall.
Så är detta nåt jag borde acceptera eller ska jag göra denhär tråden till en långkörare med uppdateringar om hur jag förpestar kassörskors tillvaro?![]()
Markus skrev:Om någon vet en BOSE-handlare med lyssningsrum som har helgöppet (Lö & Sön) skulle jag för övrigt uppskatta info om det.
Wunder skrev:Och så stör jag mej på när de tar betalt för kasse när jag hade egen kasse med mej.
Cervantes skrev:...ingen av dom söndagsöppet
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen