ska köpa r1-03.vad ska man tänka på

lema

BiH
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
2008 zx6r
Ska köpa en r1 idag.Har aldrig haft en innan.Finns det något man ska tänka på ner man köper en.Jag menar nu när det är så kalt och man inte kan provköra.Vad ska man titta på extra,vad är de vanligaste fel på de och hur kan man märka att hojen är misshandlad fast den ser bra på uttsidan.Fins det några tecken på motor eller annanstanns.Ny som har eller haft r1 skriv snälla så jag vet.Hojen är 03 uttagen 04 och gått 560 mil.alla papper finns.

Ring och kolla försäkringen är ett tips så du inte får en otrevlig överraskning annars så håller dom hög kvalitet mvh Kleiv.

lema skrev:
Ska köpa en r1 idag.Har aldrig haft en innan.Finns det något man ska tänka på ner man köper en.Jag menar nu när det är så kalt och man inte kan provköra.Vad ska man titta på extra,vad är de vanligaste fel på de och hur kan man märka att hojen är misshandlad fast den ser bra på uttsidan.Fins det några tecken på motor eller annanstanns.Ny som har eller haft r1 skriv snälla så jag vet.Hojen är 03 uttagen 04 och gått 560 mil.alla papper finns.

Den hojen har inte gått så långt så den borde inte vara så överdrivet sliten. Kolla bromsskivorna fram så att de inte har mycket märken eller verkar överdrivet slitna, det kan tyda på hård körning. Starta motorn och lyssna noga då du inte kan provköra den, varva lite och lyssna så att den drar jämt och utan misständningar. Drivpaketet borde även det kunna skvallra om hojen är hårdkörd eller inte, det borde vara hyfsat fräscht fortfarande.

Snacka även med killen och bilda dig en uppfattning av honom. Hänger det fyra vurpade skinnställ i garaget eller ligger det en uppsättning kraschkåpor med startnummer i hörnet? Skryter han om att han kan köra på bakhjulet hela vägen mellan STHLM och GBG?

//Eric

lema skrev:

Är det privat/butik du köper hojen från.
Den har ju inte gått så långt, hur många ägare.
Är den bara rätt inkörd så är det inga problem.
kolla packboxar noga så de inte läcker.
Torr växla noga mellan 1-2 2-3 upp å ner flera gånger
För att det är det som slits mest om det är någon bak-slangs mästare som har haft den tidigare.
Annars om det inte är nått j-vla över pris så KÖP.
Du kommer inte att bli missnöjd.

560 mil och 74 tusen kr är schysst pris.
Där har du inte mycket att oroa dig över,bara till o slå till.

Sett den dära annonsen på en viss sajt,hade jag inte redan haft hoj så hade jag klippt den.

Själv tidigare haft en 00:a (förgasarhoj) som rullat 3500 mil utan några som helst problem.
Dagens hoj R1-04 oxå med får mil på mätaren men inga problem.

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...