2559686 Det positiva med lcd är just att du slipper att råka ut för ett färgflimmer (regnbågar). Nackdelen (numera knappast någon nackdel då de är såpass bra) är att de inte har lika bra svärta som en dlp.
Jag kör stenhårt på LCD och kommer bara byta ut mot CRT, mest för att jag är översynt (inga brills dock) och mår illa så fort jag åker bil på fyllan=extremt lättpåverkad balansnerv

Jag anser att PT-AE900 är det bästa köpet, delar 1:a plats med Z4:an men jag prioriterar Panasonic pga deras förmåga att komma fram med tekniska lösningar som andra lånar sedan (lensshift etc).
Men det är budget, jag vet. Men ruskigt mycket budget-bild för pengarna! De där extra tusenlapparna som hitatchi's kostar kan du lägga på en dyr duk som gör underverk. Själv kör jag egenbyggd duk med färg jag har blandat själv och resultatet är värt mer än de 1500:- de vill ha för färgen de erbjuder till dukbyggen.
Edit/ Ska tillägga att så här sent på år 2006 så tror jag inte att det är lika stor skillnad mellan produkterna som det var för 3-4 år sedan, samma sak mellan DLP/LCD. Smaksak helt enkelt! Köp efter att du har kollat, det är mitt enda konkreta tips.