Ska köpa ny dator, Dell!

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Hejsan!
Ska köpa ny dator snart, fått sjuklig rabatt på Dell, därför jag skall köpa där.
Tänkte höra vad ni tycker om detta paket?

Processon:
Intel® Core™ 2 Q6600-processor med fyra kärnor (2,40 GHz, 1066 MHz, 8 MB cache)

Minne:
4 096 MB 667 MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [4x1024]

Hårddisk:
320 GB (7 200 rpm) seriell ATA/100-hårddisk med 16 MB DataBurst™-cache

Optisk(a) enhet(er):
16 x DVD +/- RW-enhet

Grafikkort:
ENKEL 768 MB nVidia® GeForce® 8800 GTX-grafikkort

Mvh Fredrik

Ser inte alls dumt ut. Det jag reagerar på är att HD:n bara är en SATA/100. Standard idag är väl SATA/300. Vet dock inte hur mycket det påverkar prestandan totalt sett.

Ser inte alls dumt ut. Det jag reagerar på är att HD:n bara är en SATA/100. Standard idag är väl SATA/300. Vet dock inte hur mycket det påverkar prestandan totalt sett.

Oki oki.
Kanske kan byta. Grejen är att jag skall köpa exthern HD för att kunna bära med mig filmer osv. Så är inte alls i behov av stor disk :)

Oki oki.
Kanske kan byta. Grejen är att jag skall köpa exthern HD för att kunna bära med mig filmer osv. Så är inte alls i behov av stor disk :)

Har inget med hur stor disk du kan ha. Är vilken maximal hastighet som kan skickas från HD:n. Och sen är jag lite tveksam till SATA/100. Heter dom inte SATA/150 eller SATA/300 :va Eller jag är helt fel på det.

Men får du välja lite själv? Ta isåfall en E6850. Det är bara två kärnor men den är gruvligt mycket snabbare så den presterar bättre i spel i vilket fall.

Reagerade också på hårddisken.
Ska du spela med burken?
Satsa isf på att ha 2 hårddiskar. En Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM som du spelar på då denna har en mycket högre hastighet och laddar därför fram informationen snabbare = spelen flyter på bättre.
Den andra kan du ha valfri men Western Digital Caviar SE16 750GB SATA2 16MB 7200RPM är att rekommendera då du får mycket space för pengarna.
Detta är vad min dator innehåller (fast jag har 2st av varje kort :tungan) och för mig har det funkat felfritt.

Lycka till! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion