Ska köpa motard, Vill ha lite info. 570rr eller ktm 660?

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Vad ska jag tänka på vid köp? Jag kommer mest att köra gata med den. Men vill ha en rolig hoj att leka med. Vad är det för serviceintervaller på respektive hoj. Är det några uppdateringar gjorda på 04 660. Jag har läst om hydral koppling och topp. Är det märkbara skilnader i effekt. Är det bättre med hydral. 570rr vet jag i princip inget om, har läst det som står i sm forumet. Gärna info och rekomendationer om andra hojar. Men är inte ute efter att få renovera motorer varje sommar.

Jag har sökt med inte fått fram så värst bra info, Så jag är tacksam för lite hjälp.
 
ethno skrev:
2143004 Vad ska jag tänka på vid köp? Jag kommer mest att köra gata med den. Men vill ha en rolig hoj att leka med. Vad är det för serviceintervaller på respektive hoj. Är det några uppdateringar gjorda på 04 660. Jag har läst om hydral koppling och topp. Är det märkbara skilnader i effekt. Är det bättre med hydral. 570rr vet jag i princip inget om, har läst det som står i sm forumet. Gärna info och rekomendationer om andra hojar. Men är inte ute efter att få renovera motorer varje sommar.

Jag har sökt med inte fått fram så värst bra info, Så jag är tacksam för lite hjälp.
Jag tycker att du ska satsa på en KTM 625 eller en 660. 570 är det täta intervaller på. Hydralkoppling kom 03 tillsammans med en annan topp. Det som skiljer på en 625 och 660 är att det är startmotor på 625:an medans 658cc i 660 och 625cc i 625.

Serviceintervallen på 660 är 100 och 250 mil. 100=olja o filter 250=ventiljustering. Tror att det är samma på 625:an
 
så hydraul kopplingen och topp kom 03. Lutar mot att det blir en 660 för min del. Men 570rr ser grym ut. Men servicen lockar inte.
 
ethno skrev:
2143504 så hydraul kopplingen och topp kom 03. Lutar mot att det blir en 660 för min del. Men 570rr ser grym ut. Men servicen lockar inte.

Klart du ska ha en 660!

Du får ta å provköra min... bara hojta till
 
sanken skrev:
Serviceintervallen på 660 är 100 och 250 mil. 100=olja o filter 250=ventiljustering. Tror att det är samma på 625:an

Serviceintervallen på 660 är :

Olja : 250 mil
Ventiler : 500 mil ...... :fakta
 
Vill du ha en hoj som alla andra har som funkar bra och är driftssäker, köp KTM:en.

Vill du ha en ROLIG hoj som INTE alla andra har som funkar bra och är driftssäker, köp huskyn. Byt olja regelbundet, ventilerna ställer du när den blir svårstartad, skulle gissa på 30-40h (om ens det...). "ventilgapet" blir större så det är ingen fara. Har haft en 625:a ett tag och provat 660, en okej cykel men inte hälften så kul. Husqvarnan varvar går så gött när man varvar, den känns MYCKET smidigare och motorn är som sagt skottsäker (en urgammal grundkonstruktion). Har haft en RR och original var det precis under 60 hp (59,8 om jag inte minns fel). Kan du berätta att i samma bänk gav min husa -02 och -03 mellan 52 och 54 bhp, skulle gissa på att en 660 ger ungefär desamma.

Frågan är vad du menar med att köra gata, åka runt i stan och busa lite på småvägar, eller toura. Ska du toura så ska du inte ha 570:n. Sadelen är hård och den vibrerar men den är faan så mycket roligare..

Det är iaf mina åsikter...

- Johan



ethno skrev:
2143004 Vad ska jag tänka på vid köp? Jag kommer mest att köra gata med den. Men vill ha en rolig hoj att leka med. Vad är det för serviceintervaller på respektive hoj. Är det några uppdateringar gjorda på 04 660. Jag har läst om hydral koppling och topp. Är det märkbara skilnader i effekt. Är det bättre med hydral. 570rr vet jag i princip inget om, har läst det som står i sm forumet. Gärna info och rekomendationer om andra hojar. Men är inte ute efter att få renovera motorer varje sommar.

Jag har sökt med inte fått fram så värst bra info, Så jag är tacksam för lite hjälp.
 
jag funderar också på en husqvarna 570, den verkar ju rolig! och det är just det jag är ute efter..
 
Ja som det sägs här är 570RR ingen touring hoj, jag brukar köra typ
kanske 10 mil på mina rundor inga problem, har balanserat veven så
vibrerar inte mycket! tycker att man nästan aldrig behöver röra ventilerna
olja byter jag mellan 5-10 tim, så så svårskött är den!:tummenupp

Sen att det är den läckraste motarden, får man med på köpet:rock
 
Jobbarkompisen min var och lånade en sån där touring ktm motard (lc4) hos hoj handlaren och den var det inte mycket att hänga i julgran. Dom är trötta slöa och tunga. Det slutade med att han skaffade en 525 istället.

Så frågan är vad du vill göra med hojen. ska du bara glida runt skaffa en lc4. Men vill du ha roligt med en hoj som är lätt och går bra, kolla då efter en Ktm 525 eller någon av qvarnas 570RR eller 450/510 hojar.
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top