Ska köpa hojj, vad ska jag kolla upp ?

Empo

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2005
Hoj
KTM 625 SMC -05
Hej,

Säljer förmodligen snart min hobbybil, och tänkte köpa mig en motard för att leka lite med istället :) . Jag har inte tagit kortet ännu, och är total nybörjare på MC så jag vet inte mycket alls... :confused:

Det är 2 modeller som fångat min uppmärksamhet mest just nu och det är KTM 660 och Qvarna 510 SMR.
KTM för att den verkar inte lika servicekrävande, och att man kanske "vågar" åka iväg några mil med den.
Qvarnan för att den verkar vara en väldigt mycket roligare maskin, men man blir lite skrämd av dom täta serviceintervallerna.
Vill ju kunna åka hojj till jobbet nästa sommar, är ju iof inte så långt..1½ mil. Men även kanske ta nån lite längre tur nån helg

Men KTM kanske har klart tillräckliga prestanda för att roa en nybörjare som mig ett tag ? :va Finns väl väldigt mycket mer "eftermarknads" godis till denna hojj kan ja tänka mig också, både nytt o beg ?

Nog om det, om jag åker å tittar på lite hojjar nu i veckan som jag tänkt så undrar jag lite vad det är man speciellt ska kolla upp ?.
Gärna någonting specifikt för just dom modellerna jag är intresserad av.

De va väl allt för nu tror jag :rolleyes:

Trevlig helg alla :fyllisar
//Empo

Mjo, "SÖK" är en bra funktion. Men på 56k lina så är det jobbigt att rota runt i "söken"... :( Man får upp så jäkla mycket och vet inte vilken tråd man ska

Sen va väl inte min "huvudfråga" direkt VILKEN motard man ska ha, utan mer VAD ska man kolla upp ?.
Utan vad ska jag som "beginner"ska leta fel/rätt nånstans när jag kollar på hojj är det jag vill veta ?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti