Ska köpa en ny hoj, behöver hjälp!

truekongo

yepp o
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
hornet
Nu har jag varit utan hoj i två år pga studier men nu har jag börjat jobba så i vår SKA jag ha en hoj.

Har lite funderingar på vilken typ/modell man ska ha, tänkte att ni kanske kunde hjälpa till med lite tips :rolleyes:

Jag är lång, närmare bestämt 204 och kan därför inte välja vilken hoj som helst. Den ska inte vara allt för dyr att försäkra (har ju ingen fetinglön direkt :gnissla ), vill ha möjlighet att skjutsa, inte behöva serva den så jätteofta och den ska även gå att leka lite med.

Hojen ska alltså vara åt det sportigare hållet.

Hoppas någon av har lite bra tips :)

Just det ja.. priset ska ligga runt 60.000:-

En jag jobba med som är två meter sa att han satt bra på en mille.Men sen såg jag att det va en brud härinne som va under 160 som oxå hade en så jag vet inte.Men du kan ju kolla på den,verkar va en schysst hoj iaf :)

Med mina 193 cm är jag betydligt kortare än dig men ändå så pass lång att jag måste ha det i åtanke när jag väljer motorcykel. Millen är helt klart den av de sporthojar jag provat som passat mig bäst, inga problem med knävinkeln eller att benen inte ryms i urtagen i tanken. Etapper på några tiotals mil går fint, kan jämföras med ZX-7an där mer än tio mil i sträck är direkt plågsamt, främst för benen. Är man under 160 cm och har en Mille ska det nog mer ses som att det går om man verkligen vill ha just en sådan, inte som att modellen generellt lämpar sig för korta förare.

En annan cykel som brukar nämnas i de här sammanhangen är Kawasaki ZX-9R, har dock inte provat någon själv.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN