Ska köpa en ny bärbar dator.

Jo men så är det... Dom har exakt två veckors leverans på allt... Som inte är trasigt..
Gissa varför jag alltid ser till att ha 10 adaptrar hemma?? Mina användare äter dom till lunch.. :hihi
Dell skiter högaktningsfullt vem den är till såvida inte personen står i deras reception och kan legitimera sig.. Dom får nog höra ett par gånger att det är till nån viktig person.. Sen om man har bra kontakt med "sin" säljare så brukar det mesta gå att fixa, duktigt fort.

Vi försökte med att den brunnit också... :gnissla

Sen fanns det tre dellar i huset men ingen av dem hade samma strömkontakt... bara det får mig att rysa. Men som sagt, det här är några år sedan (2002)

Vi försökte med att den brunnit också... :gnissla

Sen fanns det tre dellar i huset men ingen av dem hade samma strömkontakt... bara det får mig att rysa. Men som sagt, det här är några år sedan (2002)

:hihi
Okay... Det är lääääänge sen...
Sen den nya adaptern kom så har dell samma på alla..
Och då förstår jag att det var lite sisådär med servicen.. :D
Det har hänt lite dom senaste 8 åren... :D

Nu har jag hittat en ny kandidat.
Vad tycker ni datanördar ang denna?

http://www.samsung.com/se/consumer/...x.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F

Eftersom det är Intel chipset och då propp också så känn på den..
Det är nog det enda som skiljer från motsvarande Dell/HP/osv.
De flesta stora kör Intels chipset vilket gör att under skalet är
dom mer eller mindre samma..
Kolla garantier bara... Nån nämnde att Asus/Acer har två års garanti
vilket är ett plus.. Dell/HP har det som tillval för nån tusing men då
oftast 3 års på platsen service.. Bärbara går sönder, dessvärre..
Då är det bra med sjysst garanti alt. billig maskin...

Här är sökningen du är ute efter. Ska du köra Windows bör du ha minst 2 Gb RAM och skärmupplösningarna jag markerat i sökningen (över 1280x800 är ett krav). Processorn spelar mindre roll, det går fortfarande att köra vettig bildredigering på singelkärnor.

Om du är seriös så köp ingenting på nätet såvida du inte är 100% säker på att du kan skicka tillbaka den om du inte är nöjd. Skärmkvalitén kan du inte se utan att titta på den direkt.

Jag skulle kika närmare på de här tre:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=502938

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=513272

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=257336

Såg att någon rekommenderade Vaio. :rofl
Och DELL. :rofl :rofl

Jag har en Vaio, sjukt kass.
Har också två DELL, nästan lika dåliga.

Frågan kvarstår således, vad ska man ha? Är det bara Mac som duger till ngt? Min Vaio är så rutten att jag skulle vilja tortera den. Har hatat många datorer genom mina år men den här hatar jag allra allra mest. Förutom när den är avständ, yttermåtten är sannerligen imponerande. :yoparty

Jag tror mest att det är du som är kass.
Hade man inte kunnat installera om datorer med ett färskt operativ rent från allt som kommer från fabrik så är det tveksamt om jag öht hade ägt en dator.

Frågan kvarstår således, vad ska man ha? Är det bara Mac som duger till ngt? Min Vaio är så rutten att jag skulle vilja tortera den. Har hatat många datorer genom mina år men den här hatar jag allra allra mest. Förutom när den är avständ, yttermåtten är sannerligen imponerande. :yoparty

Har du något hårdvaruproblem med nån av dom??
Annars är det ju ett mjukvaruproblem och då är det ju bara att blåsa om dom.. Eller faktiskt ta sig tid och lösa dom...
90% av alla mina problem med maskiner i jobbet beror på skiten bakom tangentbordet.. :tungan
Håller med Merovingian, det följer med så mycket skit från början att det är löjligt... blåsa och börja om med ett rent OS gör en enorm skillnad..

Har du något hårdvaruproblem med nån av dom??
Annars är det ju ett mjukvaruproblem och då är det ju bara att blåsa om dom.. Eller faktiskt ta sig tid och lösa dom...
90% av alla mina problem med maskiner i jobbet beror på skiten bakom tangentbordet.. :tungan
Håller med Merovingian, det följer med så mycket skit från början att det är löjligt... blåsa och börja om med ett rent OS gör en enorm skillnad..

Äh, den är för liten och för kass helt enkelt. Man ska inte ha sådana där minidatorer, jag har bstämt mig.

Äh, den är för liten och för kass helt enkelt. Man ska inte ha sådana där minidatorer, jag har bstämt mig.

Är det en sådan här?
494x_vaiopbutt.jpg

Näe jag tror den heter VAIO VGN-TZ11MN
Den ser ut som en sådan i alla fall.
Sjukr värdelös. Sjukt!

Är det en sådan här?
494x_vaiopbutt.jpg

Sån vill jag ha bara för att den är liten...
Prestandan är väl sådär...

Näe jag tror den heter VAIO VGN-TZ11MN
Den ser ut som en sådan i alla fall.
Sjukr värdelös. Sjukt!

Specifik som faen... :hihi
Du, jag köper den av dig för 500 spänn.. :tummenupp

Btw, det är en 1.06Ghz Centrino Duo propp i den så den är inte superbra på att multitaska.. För lite level 1 cache...

Det finns bra Vaio och det finns mindre bra... men steg 1 är alltid ALLTID att installera om burken med en ren Windows så man slipper alla skitprogram som segar ned datorn till tusen.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg