Ska köpa en krockad mc

eftersom jag lovat tikka att sticka iväg å kolla på hojen åt honom så skulle det vara bra att få lite tips från cbr-kännare vad jag bör kolla på/efter, är det ingen här som "smackat" sin cbr som fått å känner igen problemet från denna krockade hoj
 
Okej! Tack för tipset!
Värkar som att dom flesta tror på något mindre fel så jag tror jag chansar och köper hojen!;)



du jag e lessen men jag får inte tag på killen/arna, åkte ut till honom men han var inte hemma
 
Jaha. Jag trode du kollade upp honom och fick reda på husadress osv.
Eller åkte du till Usabildelar?

Isåfall borde han ha varit där.:huvet


visst var jag vid "verkstaden" men han var som inte där, provade även att ringa utan framgång, jag provar å ringa en gång till
 
Last edited:
eftersom jag lovat tikka att sticka iväg å kolla på hojen åt honom så skulle det vara bra att få lite tips från cbr-kännare vad jag bör kolla på/efter, är det ingen här som "smackat" sin cbr som fått å känner igen problemet från denna krockade hoj

Ett vanligt fel på Honda, inte bara CBR600 utan även CBR900, är att
dödarknappen "klickar", vippa den fram och tillbaka riktigt snabbt och
hårt ett antal ggr så brukar den "reka" till sig.
Du kan också, om du har ett instrument, eller en kontrollampa, kolla om
den släpper förbi ström.

Mitt tips.
KentW
 
fick tag på honom nu! kvart över 5 ska han vara tillbaka så jag glider ut en snabbis, du får nöja dig med mobilkamerabilder då min digitalkamera har pajjat tyvärr! vi hörs sen
 
Ett vanligt fel på Honda, inte bara CBR600 utan även CBR900, är att
dödarknappen "klickar", vippa den fram och tillbaka riktigt snabbt och
hårt ett antal ggr så brukar den "reka" till sig.
Du kan också, om du har ett instrument, eller en kontrollampa, kolla om
den släpper förbi ström.

Mitt tips.
KentW

Tack! Får prova det:)

fick tag på honom nu! kvart över 5 ska han vara tillbaka så jag glider ut en snabbis, du får nöja dig med mobilkamerabilder då min digitalkamera har pajjat tyvärr! vi hörs sen
Ok!:tummenupp
Jag ringde honom precis och då berättade han att du skulle komma och titta på den:)
Jag skickar ett pm till dig med min msn/mail.
Så kan du skicka bilderna när du kommit hem?

Tack igen för besväret!:)
 
Billigaste jag sätt.
Vart om man får fråga finns det billigare hojar i samma skick?
Inte i Sverige i allafall.

Bara för att det inte finns billigare innebär det inte att det är ett bra köp.
Sen att den inte går att regga är inte så fint. Oavsätt om du enbart ska stunta med den (kanske om du ENBART ska stunta, dvs INGEN körning i trafiken). Blir inte lättare att sälja heller.
 
Bara för att det inte finns billigare innebär det inte att det är ett bra köp.
Sen att den inte går att regga är inte så fint. Oavsätt om du enbart ska stunta med den (kanske om du ENBART ska stunta, dvs INGEN körning i trafiken). Blir inte lättare att sälja heller.

Jo men en reggad 95:a får man ju pröjsa 20-30k för.
 
Bara för att det inte finns billigare innebär det inte att det är ett bra köp.
Sen att den inte går att regga är inte så fint. Oavsätt om du enbart ska stunta med den (kanske om du ENBART ska stunta, dvs INGEN körning i trafiken). Blir inte lättare att sälja heller.

Det går säkert finfint att köra bland andra fordon i trafiken med den, om den går igång vill säga.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top