Ska köpa cykel!

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Tjena.
Har blivit dags för att skaffa vanlig cykel. Var ute idag med en polare som kör en hel del racercykel o det var ju fan så roligt. Tour de france ser ju gubbtråkigt ut på eurosport men det är nog bra mkt roligare för de deltagande. Går rätt mkt snabbare än man tror med de smala däcken.

Aja, har iaf hittat en begagnad hoj av märket Centurion (modell cyclone) Vet inte hur gammal den är men den ser rätt ok ut på bilden. Priset var satt till 1500 så det kanske inte är världens bästa kvalitet?

Någon här på forumet som kan nåt om såna här lr? Vägrar skaffa MTB nu när man cyklat på en sån här snabb jävel. :yoparty

Keep it real, and stay black!

/ K-J

Cykel

Vad vill du veta? I den prisklassen antar jag att fu inte är ute efter något märkvärdigt. Centurion var ett OK märke på sin tid. Om du skall kunna få tag i reservdelar bör det vara minst 8-delat bak. Är det 6- eller 7-delad krans bak är risken stor att baktriangeln är för smal om du förösker ersätta med t.ex ett nytt bakhjul. Det underlättar också om växlarna är Shimano eller Campa eftersom det är det enda som finns att tillgå idag. I övrigt så är det som med MC, kolla igenom alla slitdelar (speciellt torrsprickor i däck på en gammal hoj) och pruta lagom...

KarlJohan skrev:
Tjena.
Har blivit dags för att skaffa vanlig cykel. Var ute idag med en polare som kör en hel del racercykel o det var ju fan så roligt. Tour de france ser ju gubbtråkigt ut på eurosport men det är nog bra mkt roligare för de deltagande. Går rätt mkt snabbare än man tror med de smala däcken.

Aja, har iaf hittat en begagnad hoj av märket Centurion (modell cyclone) Vet inte hur gammal den är men den ser rätt ok ut på bilden. Priset var satt till 1500 så det kanske inte är världens bästa kvalitet?

Någon här på forumet som kan nåt om såna här lr? Vägrar skaffa MTB nu när man cyklat på en sån här snabb jävel. :yoparty

Keep it real, and stay black!

/ K-J

Köp min Crescent. :banana

Jag har en centurion och den är väldigt bra - fast 1500:- låter lite mycket...
(fast jag har glömt vilken modell det är)

Kolla "drivpaketet" och vevlager noga för det är inte billigt om det måste bytas...

Last edited:
Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...