Ska köpa butik...

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Cbr600rr 04
Det är så här nu att jag funderar på att köpa en spelbutik, Svenska spel + ATG.

Allt är fixat men det enda problemet är denna: :va

http://ekonominyheterna.se/nyheter/2006/10/12/eu-beslut-om-svenskt-spelmonopo/index.xml

Så som jag har uppfattat saken är att då kan man erbjuda kunderna förutom svenska spel och atg kanske utländska matcher från unibet eller nått annat spelbolag. Det blir ju bra och positiv men...:tummenupp

Finns det inte då risk att det dyker massa små spelbutiker. :mad: som börjar konkurrera. Det kan kanske påverka skit mkt :näsblod

Kan det vara positivt eller negativt för dom svenska spelbutikerna.

Hjälp mig nu för på måndag ska jag till banken och fixa det sista om jag inte backar ur :rolleyes:

Svenska spel och Atg kommer förmodligen att dö ut snart. Allt fler spelar ju genom nätet på unibet etc. Varför gå till affären och kryssa i en lapp när du istället kan sitta hemma och klicka fram tusentals olika spelobjekt. Svenska spels odds suger ju häströv för övrigt. Inte lustigt att folk överger dem och går över till nätkonkurrenter.

Maxxi skrev:
2648928 Svenska spel och Atg kommer förmodligen att dö ut snart. Allt fler spelar ju genom nätet på unibet etc. Varför gå till affären och kryssa i en lapp när du istället kan sitta hemma och klicka fram tusentals olika spelobjekt. Svenska spels odds suger ju häströv för övrigt. Inte lustigt att folk överger dem och går över till nätkonkurrenter.

Kloka ord eller :va

Varför skall man gå ut på puben/restaraung när man kan sitta hemma och äta/dricka:pannkyss

Dominator-Rocks skrev:
2648932 Kloka ord eller :va

Varför skall man gå ut på puben/restaraung när man kan sitta hemma och äta/dricka:pannkyss

Dricka hemma går väl men äta är ju fett jobbigt: Laga mat och shit :gnissla

Dominator-Rocks skrev:

Jo det var ju verkligen en bra jämförelse......:3freak

Dominator-Rocks skrev:

Du verkar ju inte så insatt i spelmarknaden direkt om du hävdar att trenden inte är att allt fler väljer utländska spelbolag med fler spelobjekt och högre odds.

Last edited:
Jag går helt på Maxxis linje här. De enda som kommer besöka ATG-ombuden är de som gör deet i samband med snusköp och de kommer minska drastiskt inom kort också antagligen :D Sen har vi de överviktiga NCC- samt PEAB-gubbarna, de kommer fortsätta spela dagens rätt på luncherna etc men inte så du får en kraftig omsättning så du blir rik på det.
Allt blir mer och mer lättillgängligt utan att besöka ombuden och nya lösningar poppar upp varje vecka.
Du kommer nog få det att gå runt men räkna med att satsa på en annan inriktning inom en inte alltför avlägsen framtid.

/fd Oddset/tipset-spelare som inte besökt ombud pga spel på snart 7 år *pga andra anledningar iofs*.

Dee_cati skrev:
2649110 Jag går helt på Maxxis linje här. De enda som kommer besöka ATG-ombuden är de som gör deet i samband med snusköp och de kommer minska drastiskt inom kort också antagligen :D Sen har vi de överviktiga NCC- samt PEAB-gubbarna, de kommer fortsätta spela dagens rätt på luncherna etc men inte så du får en kraftig omsättning så du blir rik på det.
Allt blir mer och mer lättillgängligt utan att besöka ombuden och nya lösningar poppar upp varje vecka.
Du kommer nog få det att gå runt men räkna med att satsa på en annan inriktning inom en inte alltför avlägsen framtid.

/fd Oddset/tipset-spelare som inte besökt ombud pga spel på snart 7 år *pga andra anledningar iofs*.

:gnissla Vågar man satsa nu då. Jag har börjat tveka. Pratade med revisorn han såg inte det som nått hot.
Tror inte att jag kommer sova så mkt inatt förren jag har bestämt mig.
Efter nästan 2 månaders arbete där jag var 98% säker på att jag ska ha den verkar gå förlorat efter en liten artikel och lite googlande :huvet :huvet

Herkules skrev:
2649180 :gnissla Vågar man satsa nu då. Jag har börjat tveka. Pratade med revisorn han såg inte det som nått hot.
Efter nästan 2 månaders arbete där jag var 98% säker på att jag ska ha den verkar gå förlorat efter en liten artikel och lite googlande :huvet :huvet

Tänk efter före istället.

Det enda jag har att jämföra med är när jag skulle köpa mig en bil rätt långt bort, eller ja, 35 mil enkel resa men ändå.

Var totalt inställd på att köpa den innan jag åkte dit, utan att ha sett någon bild på den eller dylikt. Den var så bra enligt säljaren etc etc.
Lånade kompisens brorsas bil som hade drag och for iväg glad i hågen.
Kommer dit och upptäcker världens jävla rosthög som han begärde 25k för.
Dog litegrann när jag såg vraket, som han "skulle köra med som den var om han inte blivit sjuk". Jo tjenare.
Åkte hem med ett humör som jag inte upplevt tidigare, var totalless på allt!

Men idag är jag grymt glad att jag inte köpte den "bara för att". Då hade den stått här utanför i samma skick och rostat ytterligare antagligen, och jag 25k fattigare.

Det är givetvis helt andra pengar och en annan situation du befinner dig i. Men sensmoralen är densamma. Köp inte butiken "bara för att", försök se det hela så objektivt du kan så kommer du inte ångra dig!

Lycka till!

skoteridioten skrev:
2649247 Varför ska de sälja butiken?

För att han har andra planer...
Jag har inte frågat så mkt för det viktigaste för mig är att alla papprena stämmer Balansrapport mm.

Jonathan. skrev:
2649250 Tänk efter före istället.

Det enda jag har att jämföra med är när jag skulle köpa mig en bil rätt långt bort, eller ja, 35 mil enkel resa men ändå.

Var totalt inställd på att köpa den innan jag åkte dit, utan att ha sett någon bild på den eller dylikt. Den var så bra enligt säljaren etc etc.
Lånade kompisens brorsas bil som hade drag och for iväg glad i hågen.
Kommer dit och upptäcker världens jävla rosthög som han begärde 25k för.
Dog litegrann när jag såg vraket, som han "skulle köra med som den var om han inte blivit sjuk". Jo tjenare.
Åkte hem med ett humör som jag inte upplevt tidigare, var totalless på allt!

Men idag är jag grymt glad att jag inte köpte den "bara för att". Då hade den stått här utanför i samma skick och rostat ytterligare antagligen, och jag 25k fattigare.

Det är givetvis helt andra pengar och en annan situation du befinner dig i. Men sensmoralen är densamma. Köp inte butiken "bara för att", försök se det hela så objektivt du kan så kommer du inte ångra dig!

Lycka till!

Tack !!

Jag vet vad du menar. Fan man blir lite småsur :huvet
Jag har en videoaffär ( http://www.videostar-malmo.com/ )och den har jag satt till salu pga jag funderat på spelbutiken.

Jaja det är väl bäst att jag hittar nått annat att investera i nu när jag har ändå fixat fram alla pengar mm. :gnissla

Nån som har ide:va

Last edited:
Herkules skrev:
2649413

Tack !!

Jag vet vad du menar. Fan man blir lite småsur :huvet
Jag har en videoaffär ( http://www.videostar-malmo.com/ )och den har jag satt till salu pga jag funderat på spelbutiken.

Jaja det är väl bäst att jag hittar nått annat att investera i nu när jag har ändå fixat fram alla pengar mm. :gnissla

Nån som har ide:va

:tummenupp

Bättre att rannsaka sig själv ordentligt innan man sitter där och betar av ett lån på x miljoner som man inte vill egentligen.

Du kommer garanterat veta vad du vill tills på måndag. En god natts sömn gör det mesta!

skert skrev:
2649468 starta en möbelaffär där kunderna får skruva ihop sina egna möbler :tummenupp

Döp den till (BIKE)A.

Last edited:
Jonathan. skrev:
2649484 :tummenupp

Bättre att rannsaka sig själv ordentligt innan man sitter där och betar av ett lån på x miljoner som man inte vill egentligen.

Du kommer garanterat veta vad du vill tills på måndag. En god natts sömn gör det mesta!

Döp den till (BIKE)A.

Kanske sporthojcafe :yoparty

Med en skitstor parkering :tummenupp

skert skrev:
2649468 starta en möbelaffär där kunderna får skruva ihop sina egna möbler :tummenupp

Motorcykelaffär där kunderna får skruva ihop sina egna :tummenupp

Last edited:
Herkules skrev:
2649180 :gnissla Vågar man satsa nu då. Jag har börjat tveka. Pratade med revisorn han såg inte det som nått hot.

Jag tror säkerligen att du får den att gå runt rent ekonomiskt sett, speciellt om du har sett balansräkning, bokslut sen tidigare mm.
Det jag menar är att du kan inte räkna med att dra in storkovan på det som en del andra har gjort men då har de samtidigt drivit större ATG-verksamhet i många års tid.
Sen så är det ju så också att när den nya tekniken kommer för att trycka undan den gamla så kommer ju även nya möjligheter öppnas även för dig säkerligen.
Men jag skulle aldrig dra igång något utan inställningen "kunna expandera visst antal % per år och TJÄNA pengar". Räkna med att ha en omsättning tillräckligt stor för att ha minst 2 anställda, då först skulle jag fundera på det. Men det där kan du ju redan om du har affärsverksamhet i dagsläget.

Nu har jag inte läst alla svar i tråden men kolla med t.ex. unibet/ladbrokes (som är två av de stora aktörerna som vill in på den svenska marknaden) om de har planer på att ha ett butikssystem likt Svenska Spel, vid en ev öppning av marknaden. Om man tittar på den engelska marknaden så har du ett liknande system med en fri marknad.

Herkules skrev:
2649180 :gnissla Vågar man satsa nu då. Jag har börjat tveka.

Tvekar du det minsta ska du avvakta eller hoppa av. Nu vet jag inte vad du har för bakgrund/erfarenhet, men ska man starta något sånt här gäller det att man satsar 110% och verkligen tror på det man gör.
Tror du på detta?

Dee_cati skrev:
2649777 Jag tror säkerligen att du får den att gå runt rent ekonomiskt sett, speciellt om du har sett balansräkning, bokslut sen tidigare mm.
Det jag menar är att du kan inte räkna med att dra in storkovan på det som en del andra har gjort men då har de samtidigt drivit större ATG-verksamhet i många års tid.
Sen så är det ju så också att när den nya tekniken kommer för att trycka undan den gamla så kommer ju även nya möjligheter öppnas även för dig säkerligen.
Men jag skulle aldrig dra igång något utan inställningen "kunna expandera visst antal % per år och TJÄNA pengar". Räkna med att ha en omsättning tillräckligt stor för att ha minst 2 anställda, då först skulle jag fundera på det. Men det där kan du ju redan om du har affärsverksamhet i dagsläget.

Jag har kollat på alla papprena och det finns pengar till mig anställda och lite till annars hade jag aldrig funderat på det.

Haglind skrev:
2650151 Nu har jag inte läst alla svar i tråden men kolla med t.ex. unibet/ladbrokes (som är två av de stora aktörerna som vill in på den svenska marknaden) om de har planer på att ha ett butikssystem likt Svenska Spel, vid en ev öppning av marknaden. Om man tittar på den engelska marknaden så har du ett liknande system med en fri marknad.

Det är precis vad jag har tänkt göra, kolla upp med unibe/ladbrokes. Jag ska se vad dom har för planer. Det hade varit bra om jag kunde slå ihop mig med dom typ ha deras spel i butiken.

hansome skrev:
2650159 Tvekar du det minsta ska du avvakta eller hoppa av. Nu vet jag inte vad du har för bakgrund/erfarenhet, men ska man starta något sånt här gäller det att man satsar 110% och verkligen tror på det man gör.
Tror du på detta?

Jag började tveka igår efter att jag hade läst lite mer om saken. Det enda rätta verkar vara att ta kontakt med unibet och alla dom andra för att se hur dom har tänkt sig slå in på marknade. Vill dom samarbeta eller ska dom konkurrera med svenska spelbutiker :mad:

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...