Ska köpa 125:a

kirepp

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2014
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia MX 125 2004
Jag har precis köpt mig en Aprilia mx 125:a som har samma motor som en RS125:a (rotax 122 i mitt fall) men har lägre porttider har jag läst. Jag kan berätta att köra den strypt är ingen häftig upplevelse.. Avstrypt däremot, då händer det mycket! Fick med ett gianelli rör som är helt avstrypt (katalysator osv) och cdi'n är också avstrypt, fyf*n vilket drag!
Med gianelli röret får jag ut 29 hästar, har dyno papper på detta till den som inte tror mig.

Kraften ur en RS125:a kommer du absolut inte bli missnöjd med kan jag lova. Men jag har hört att en mito har ännu mer pulver än rs, stämmer detta?

mvh
 

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Vem säger att man ska köra strypt? Strypningen sätter man i och reggar om hojen för att få den strypt på pappret, så fort man kommer hem åker strypningen.

En hoj som är byggd för 15hk kommer fortfarande vara lika tråkig som en hoj som är strypt till 15hk.

Just det..., sa ju det...
Tills polisklockstaplarna står runt hörnet. Som vanligt alltså!:rolleyes:
Nej, en hoj som är byggd för 15 hästar har en vridmomentkurva som är betydligt trevligare än den strypta som man i princip bara "hindrar" att komma in ens i dragregistret, och den har mycket bättre lågvarvsegenskaper. Den hojen är helt enkelt mer körbar än den strypta...
Den strypta hojen är liksom det sämsta av allt! Kass toppeffekt och ingen botten och inget vrid!
Att det sen suger att köra laglig A1-hoj är en annan sak, en helt annan sak.
 

blackizzz

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2012
Ort
Tyresö
Hoj
Yamaha YZF R125 -11
kan i någon bra naked bike som är 125:a??


Yamaha MT-125
Visserligen nysläppt och förmodligen lite över din budget, men bättre naken-125:a får man leta ett bra tag efter!

Delar många delar med R125'an också, så det blir inte svårt att hitta nya delar om något skulle gå åt skogen. :fyllisar
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Köp en beggad Duke om du är på jakt efter en nakenhoj, mest krut för pengarna om du inte kan skruva lite.
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
En motard yamaha wr 125 x kanske skulle passa??
Om syftet är att köra på storbana då behöver du fixa en rr licens om du inte har körkort. Förövrigt är 15 hk 125 cc i svagaste laget för att ha roligt med på storbana. Dom minsta hojarna som brukar köras på storbana har runt 30 hk i juniorklassen. Men på gokartbanor funkar en 15 hk 125 cc utmärkt.
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top