Ska köpa 1000cc men vilken!?

Jag har följt tråden och måste säga att jag haft god hjälp av den de senaste dagarna. Var själv igång och funderade över att byta hoj. Kör idag Blackbird men saknar sporthojarnas körglädje. Funderade ett tag på V-twin (se tråden: "Vilken V-twin har mest pulver". Men nu har jag gjort slag i saken och bytt in Birden. Det blev en Fireblade -06. Tack till trådskaparen som egentligen hade samma fråga som jag och tack till alla som lagt in lite synpunkter.
 
Jag har följt tråden och måste säga att jag haft god hjälp av den de senaste dagarna. Var själv igång och funderade över att byta hoj. Kör idag Blackbird men saknar sporthojarnas körglädje. Funderade ett tag på V-twin (se tråden: "Vilken V-twin har mest pulver". Men nu har jag gjort slag i saken och bytt in Birden. Det blev en Fireblade -06. Tack till trådskaparen som egentligen hade samma fråga som jag och tack till alla som lagt in lite synpunkter.

Grattis till en kanonfin hoj!

/D.
 
Jag har följt tråden och måste säga att jag haft god hjälp av den de senaste dagarna. Var själv igång och funderade över att byta hoj. Kör idag Blackbird men saknar sporthojarnas körglädje. Funderade ett tag på V-twin (se tråden: "Vilken V-twin har mest pulver". Men nu har jag gjort slag i saken och bytt in Birden. Det blev en Fireblade -06. Tack till trådskaparen som egentligen hade samma fråga som jag och tack till alla som lagt in lite synpunkter.


...:tummenupp







Mvh
#319
Ledamot i
Sydskanes Emse
 
Det här med YCC-T och liknande på R1 2007, finns det något liknande på Suzukin? Är det så bra som det sägs? För att vara säker, YCC-T kom på 2007 R1 och inte 2006 eller? Fanns på R6an först vet jag.

Citerar mig själv för att höja min fråga lite :)
Någon som sitter inne med något svar?
 
Citerar mig själv för att höja min fråga lite :)
Någon som sitter inne med något svar?

Kan inte redigt hålla koll på vad som är vad men om det är det jag tror så är det de variabla insugstrattarna som det gäller.

Det kom först 2007 på R1:an och nu på 2008 års r6:a. R6:an var dock före med det vajerlösa gaskontrollen (fly by wire).

Om det är så bra som det sägs..

Suzuki och Kawan sägs ha ännu mer pulver på låg och mellanregister, och de har mig veterligen inga variabla insugstrattar. För R1:an (och R6:an) har dock systemet hjälpt.

/D.
 
Tack alla som svarat och påpekat osv... har bestämt mig för en R1:a -06 eller -07
Gixxern jag har nu behåller jag, har svårt att skiljas från den känns det som, dessutom kommer den tjänstgöra som banhoj lite då och då :)

Har ett par stycken jag ska kolla på, det blir nästa dilemma :va
 
Tack alla som svarat och påpekat osv... har bestämt mig för en R1:a -06 eller -07
Gixxern jag har nu behåller jag, har svårt att skiljas från den känns det som, dessutom kommer den tjänstgöra som banhoj lite då och då :)

Har ett par stycken jag ska kolla på, det blir nästa dilemma :va

Bra val! Även bra att du kan behålla din Gixxer.

Satsa på en 07:a, alla är överrens om att de är klart bättre än 06:an. Och de finns ju att få tag i begagnade för bra priser.

Lycka till ! /D.
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top