Ska justeringsskruven för styraxeln inte dras!?

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Sitter och kollar igenom Husaberg manualen då hela mitt framparti är från en FS 650 -07. Noterade en sak som jag inte hade en aning om, ska inte justeringsskruven (3) dras åt? Inte ens en smula? I manualen på sidan 27 står den att man ska lämna den med lite glapp (wft!?) ska styraxeln kunna åka upp och ner i stammen alltså!? :confused:

Låter helt sjukt om ni frågar mig men det är också första gången jag sätter fast kronan.
Namnlös.jpg
 
Du ställer in spelet i lagret med den hakmuttern. Ställs in med känsla. Inte för löst att det glappar och inte för tight så det går trögt.
 
Häng upp framhjulet i luften, dra åt försiktigt. Om styrningen börjar gå trögt släpper du en kvart . Skall nu gå lätt men vara nära gränsen till trögt. Efterdra nu mutter 2. Känn efter igen så det styr lätt. Dra mutter 1 sist
 
Då fattar jag, skulle kanske skrollat ner några sidor då så hade det stått där... :tummenupp
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top