Ska jag våga?

Sledneck

Fa si på globbana
Gick med
28 May 2006
Hoj
CBR 900 rr 99:a
Är efter 8år snuskigt less på att jobba inom träindustrin.
Har nu fått tummen ur och sökt ett annat jobb, då inom metall som svetsare.
Ska på intervju i morgon...:tungan
Sitter nu och har ångest som fan :gnissla ska man verkligen våga byta yrke så här tvärt? Lämna en trygg (tråkig) tillvaro för att testa nått nytt?
Trots allt så sitter man ju med hus, ungar, bilar etc.......
Hur fan skulle man ha gjort?? Hur gjorde ni??

Är efter 8år snuskigt less på att jobba inom träindustrin.
Har nu fått tummen ur och sökt ett annat jobb, då inom metall som svetsare.
Ska på intervju i morgon...:tungan
Sitter nu och har ångest som fan :gnissla ska man verkligen våga byta yrke så här tvärt? Lämna en trygg (tråkig) tillvaro för att testa nått nytt?
Trots allt så sitter man ju med hus, ungar, bilar etc.......
Hur fan skulle man ha gjort?? Hur gjorde ni??

Va skitless på mitt jobb.. Så jag bytte!
Visserligen kvar i samma bransch som innan, men till en annan firma o såg ljuset!!

vet inte om de e så kul de du ska börja med nu heller :tungan
så länge jag inte vantrivs nå fruktansvärt skulle jag inte byta jobb, bara om företaget jag jobbar åt vacklar el erbjuder mindre i lön.

Man kan tjäna bra pengar som svetsare. Fixa licens på rostfritt också :tummenupp

Har själv gått i svetsartankar, men det kostar en slant att bli licensierad:huvet

Var skitnervös inför intervjun, men det gick då bra.
Jobbet är mitt (om jag vill ha det vill säga)...
Dom erbjöd även en något högre lön.
6mån provanställning sedan tillsvidare.....
Väldigt tyst miljö,i princip fritt från svetsrök....ljusår från det hyvleri jag nu jobbar på..
Väldigt avancerad teknik rent allmänt, robotar till höger och vänster, laserskärningsutrustning etc....

Har inte bestämt mig än....ångesten är total !!!!!

VAD GÖRA för att bestämma mig???

MVH Rolle

Ta tjänstledigt från hyvlreriet! Är inte svetsandet nått för dig så kan du ju få gå tillbaka till hyvlandet om du snackar med båda cheferna (?)

Väldigt tyst miljö,i princip fritt från svetsrök....ljusår från det hyvleri jag nu jobbar på..
Väldigt avancerad teknik rent allmänt, robotar till höger och vänster, laserskärningsutrustning etc....

MVH Rolle

Byt jobb och prova på, är det inte kul så kan du alltid försöka skaffa ett annat. Du kommer säkert ångrar dig om du inte testar.
BYT BYT BYT

håller med alla andra, BYT BYT BYT! :)
(Go for it - ALL or nothing)

även om det nya jobbet är världens sämsta jobb (vilket det inte låter som) så kommer du ångra att du inte tog chansen - iväg och utvecklas med dig nu!

MVH Rolle

Det låter ju som ett schysst ställe! Jag hade bytt direkt.

Hade också bytt direkt!

Var på en intervju idag, byta från knegarskift till tekniker, det lockar som fan. Får väl se hur det går...

MVH Rolle

Hur skulle du känna om du tackade nej? Jag är övertygad om att man inte ska slösa så mkt tid på att oroa sig (nej jag lever tyvärr som inte som jag lär... nervrak själv) i förväg. Allting kommer att fixa sig... Det kommer att gå fint. Tycker du ska våga chansa! Definitivt :tummenupp

Vad det gäller jobbet... Du lär dig, och det fort. Oavsett hur avancerat det ser ut innan du är insatt. :)

Det är mycket värre om du någon gång i framtiden har som merit att du stått vid en och samma hyvel i 28 år. Du kommer den nya arbetsgivaren att misstänka att du är obenägen till initiativ och förändring.

Byt jobb med jämna mellanrum, men inte FÖR ofta!

Jag skulle nappat och gjort som du. Man ångrar sig i regel mer för det man inte provat, än för det man provat - även om man inte lyckats.

Byt!

Det finns väl till o med dom som rekomenderar att man byter jobb var 6-8:e år

Sen är det alltid roligt med arbetsplatser där dom tar hand om sina anställda.

Byt byt byt....

Byt!

Att byta jobb innebär för det mesta flera (positiva) saker:

Mer lön
Nya mer stimulerande arbetsuppgifter
Nya kollegor
Personlighetsutveckling

osv osv.

Byt jobb.

Det är klart du ska byta!

Det absolut värsta som kan hända är att du får söka ett annat jobb om detta inte var något för dig. Ingen dör eller något sådant...

Som någon redan sagt så be att få tjänstledigt från ditt hyvleri. Säg som du är till chefen att du vill prova något nytt men är lite osäker. Går han med på det så kan du gå tillbaka till hyvleriet om svetsningen var kass. Går han inte med på det så "so what". Då har du iaf försökt men han är ett asshole. Med en sådan oförstående chef vill du ändå inte vara kvar å hyvla brädor.:D :rolleyes:

Föffan, byta yrkesområde. Många som säkert blir avundsjuka. Bara kör!:yoparty

Jag tror du kommer ångra dig om du inte testar på det nya! Det låter spännande! Go for it! :)

Oavsett hur du gör så kommer det mest troligt att gå åt helvete.. Så varför intre prova nått nytt på vägen!

Jippiii

Helgen som var har uteslutande ägnats åt att överväga fördelar mot nackdelar..har våndats och tjurat, svårt att få tankarna att gå ihop logiskt...jobbade Sön natt, studerade hur tråkigt mitt nuvarande jobb faktiskt är....jobbade Måndag natt...fick bara NOG.
Sa till förstemannen att jag tänker sluta, att jag har fattat mitt beslut nu.
(Platschefen är icke anträffbar innan tidigast Onsdag)
När jag kom hem ringde jag bums till den nya arbetsgivaren och accepterade jobbet.
Nu på Fredag ska jag dit och skriva under anställningsbeviset :yoparty
Känns som 100kg cement har släppt runt mitt hjärta, så JÄVLA härligt..
Kommer att börja på det nya jobbet den 1:a Feb.
Så 1000 tack för allt stöd

Whish me luck !!!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!