Ska jag ut och köra i snöslasket?

Ska jag ut och köra i snöslasket?

• Antal röstningar
    0

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Jag har tråkigt. I garaget står min XR och gråter och skriker efter att bli körd. Utomhus är det blött, lite kallt och snöigt.

Ska jag plocka ut XR:en och ta den på en liten svängom på lokala grusvägar trots vädret? Jag gör en Mingves och låter kollektivet besluta åt mig! Men skynda er, för om jag väl ska ut så tänkte jag svänga förbi en hojbutik som stänger kl 13.

Åk! Åk! Åk!

Du förstår inte hur bra du har det. Du är som barn i sverige och vi andra är som barn i afrika.

Klart du ska åka!!!!!

NU!! Det behöver man inte ens fundera på.

En överväldigande majoritet säger åk, så det är bara för mig att lyda! Jag återkommer med en rapport efteråt! :)

Dum jävla fråga.

Skänk din XR till mig om du inte kör med den.

Ut o kör dig riktigt sjuker nu! :zpy :sjuk Så kan du sälja den till mig sedan... hyffsat billigt. Är på jakt efter en äldre, men det finns ju inte så många till salu tyvärr. :(

//KaliZ

Klart att du ska ut och köra, det har jag gjort idag, på släta pilot power ska tilläggas. Det var lite spännande att kryssa runt mellan snö/snöfria fläckar på vägen men vill man ha en kick så är det den rätta medicinen.

Så, nu är jag tillbaka, det var blött och geggigt, med andra ord perfekt underlag :). MC4:orna greppade bra på den mjuka grusvägen.

Självklart hittade jag ett surhål att fasta i också, något jag alltid gör eftersom jag är för lat för att reka en väg och alltid tror att det ska gå bara jag kör på lite. Efter att ha svurit och använt en kraftig gren som hävstång kom jag dock loss.

Bifogat

• sDSCN2575.jpg
    sDSCN2575.jpg
    129.7 KB · Visningar: 117
  • sDSCN2579.jpg
    sDSCN2579.jpg
    108 KB · Visningar: 134
  • sDSCN2580.jpg
    sDSCN2580.jpg
    105.2 KB · Visningar: 109
  • sDSCN2587.jpg
    sDSCN2587.jpg
    120.1 KB · Visningar: 121
  • sDSCN2593.jpg
    sDSCN2593.jpg
    98.5 KB · Visningar: 119
skoteridioten skrev:
Det ser grymt skoj ut :tummenupp
Jo, fast det är jävligt jobbigt att dra upp hojen från geggamojan på egen hand, men man får se det som bra styrketräning :).

sgtpepper skrev:
Så, nu är jag tillbaka, det var blött och geggigt, med andra ord perfekt underlag :). MC4:orna greppade bra på den mjuka grusvägen.

Självklart hittade jag ett surhål att fasta i också, något jag alltid gör eftersom jag är för lat för att reka en väg och alltid tror att det ska gå bara jag kör på lite. Efter att ha svurit och använt en kraftig gren som hävstång kom jag dock loss.
Ser kul ut! :tummenupp
Var ligger den där grusvägen? Verkar rolig...

KalleNorton skrev:
Ser kul ut! :tummenupp
Var ligger den där grusvägen? Verkar rolig...
Det är gamla-gamla Södertäljevägen (den väg som användes förr i tiden innan asfaltsvägen och E4:an fanns), den går från Salem och mynnar ut strax innan Södertälje vid Tuvängens crossbana. Inte särskilt lång, men trevlig.

sgtpepper skrev:

:va Varför har du två bak lampor för???

Va själv ute och åkte idag.. :) Fast med sporthojen!!

Mögel skrev:
:va Varför har du två bak lampor för???
Det är så på XR:en, den övre lampan används inte orginal utan är bara ett tomt skall, den är nog menad att användas om man tar bort stänkskärmen undertill t.ex om man bara kör enduro. På min hoj så har förre ägaren kopplat bromsljuset till den övre lampan.

Mögel skrev:
Va själv ute och åkte idag.. :) Fast med sporthojen!!
Fybubblan :). Jag gissar att ni hade lite bättre väder nere i GBG än vi hade här i Stockholm för här hade jag inte velat köra sporthoj :).

sgtpepper skrev:
Det är så på XR:en, den övre lampan används inte orginal utan är bara ett tomt skall, den är nog menad att användas om man tar bort stänkskärmen undertill t.ex om man bara kör enduro. På min hoj så har förre ägaren kopplat bromsljuset till den övre lampan.

Hmm va konstigt... :va Känns lite onödigt tycker ja!

sgtpepper skrev:
Fybubblan :). Jag gissar att ni hade lite bättre väder nere i GBG än vi hade här i Stockholm för här hade jag inte velat köra sporthoj :).

Nja det rengnade och va halt och kallt.. Och jag körde max 150 km/h :mattias

Fan, man kanske inte skulle ha parkerat hojjen för året då. Har ett par fina TKC80 som ligger här och bara väntar på att sättas på. Mud&Snow står det på dom. Det borde väl funka?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg