Ska jag skaffa ny hoj?

Uppgradera.
Inte bara för att det är skoj att byta upp sig ang. kraft och chassi utan också för att antagligen får du en säkrare hoj med andra bromsar m.m.
I och för sig neutraliseras det kanske genom mer hk? :D

Jag körde en likadan som du fast 750 modellen som första hoj. Sen bytte jag till en zx9r från 96 och vilken skillnad. Du behöver bara plussa på 10år så händer massor!

Framför allt är det bromsar och chassis som blir ljusår bättre, självklart även effekten beroende på vilken hoj du går till. Lite senare 90talare borde man kunna få för en rimlig peng och är ett enormt kliv uppåt utan för dyr försäkring m.m.

Hoppas du hitter något trevlig!

Tack för alla svar! Jag har bestämt mig för att det blir en ny... Eller nyare i alla fall! Åker till tyskland i morgon, ska kolla läget där och hoppas på att hitta något.

Tack, men jag är mer ute efter något inte fullt lika sportigt... Har siktat in mig lite på VFR.

Min polare hade en VFR750 från 94 och var supernöjd. Hästarna räcker och den går att köra riktigt inspirerat med. Snygg och bra att ha passagerare på med. Tyvärr är vfr lite överprisad om man jämför med andra hojjar i mina ögon.

Klart du ska, byter du upp dig ca 10 årsmodeller så får du en hoj som är mycket bättre i chassi, motor, bromsar, fjädring, stötdämpare, bättre grepp i däck mm ger en ny dimension åt hojåktat, :tummenupp

Tack, men jag är mer ute efter något inte fullt lika sportigt... Har siktat in mig lite på VFR.

Det är ut utmärkt val, trots att det är japanskt ;).

Försök att hitta en som har hårda väskor. Det är guld att ha och klicka på om man ska dra på semester eller långresa, om man nu går igång på sådant.

Kör VFR själv och visst inget fartvidunder men användbar på så många sätt. Inte bäst på nåt men bra på allt. Men testa lite olika hojar och se vad du fastnar för.

Min polare hade en VFR750 från 94 och var supernöjd. Hästarna räcker och den går att köra riktigt inspirerat med. Snygg och bra att ha passagerare på med. Tyvärr är vfr lite överprisad om man jämför med andra hojjar i mina ögon.

Huvet på spiken. 20 000 för halvgamla hojar med 10 000mil på mätaren. Är själv sugen på en viffer men fantasipriserna får mig att avstå.

Köp en FZ 750 i stället. Har hört att det skulle vara en likvärdig hoj för halva pengen.

Även årsmodeller runt 05-06? Runt 50 kan jag lägga...

Slå en flukt på ebay.co.uk? Min uppfattning är att priserna i UK ligger mkt bra till? Dock skall man kolla skicket ingående då de tyvärr rullar året runt i många fall.

Jag har skaffat ny hoj nu förresten. XJ6-09 blev det, fick min gamla såld för det jag begärde :)

Absolut gör det det :) Har hänt en del på de 24 år det var mellan hojarna!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman