Ska jag sälja?

Majshumlan2

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2021
Hoj
ZZR1400,M1800R
Hej

Jag köpte en omkullagd ZZR1400 för några år sedan som jag gjorde jag streetfighter av.
Jag e för gammal för buskörning och funderar på att sälja den. Vad kan den vara värd i ca pris?
typ 3300mil på mätaren
Brocks fullsystem
PC 5

Bifogat

• 645.jpg
    645.jpg
    3.3 MB · Visningar: 115
Last edited:
Hej

Jag köpte en omkullagd ZZR1400 för några år sedan som jag gjorde jag treetfighter av.
Jag e för gammal för buskörning och funderar på att sälja den. Vad kan den vara värd i ca pris?
typ 3300mil på mätaren
Brocks fullsystem
PC 5
Ja du får nog kolla på vad en original ZZR1400 av samma årsmodell och miltal ligger i för pris och så dra av 10.000-30.000 på det beroende på hur mycket som blev skadat vid när den las omkull

Med det sagt.
Den ser väldigt bra ut från sidan för att vara en StreetFighter.
Visst, personlig smak hade väl tagit bort lite klistermärken och sådär, men annars är den fin i mina ögon.

Klarade sig ramen från skrap och annat?
Känns väl som att 55-60" är ett bra utgångsläge. Ny plast är säkert inte omöjligt att hitta om man vill sparka igång på originalspåret.

Ok tack för svar.
Det finns inga skador eller skrapmärken Jag fixade allt . Dock återställa med kåpor är nog inte lönt mödan.
Klistermärket kan man klösa bort😂

Jag har en ny sving
Bilden jag la upp är rätt gammal

Nä den får nog stå kvar. Köpte den för 15tusen så det är skitsamma.
Dottern får ta den som moped när det är dax

Last edited:
50-60 i normala fall.
Det onormala just nu är att det är höst.
Så en 45-50 med lite tur nu på hösten.
40-45 ifall du vill ha iväg den snabbare.
Oklart vilken årsmodell TS hoj är men ligger ett par 2007or ute för runt 50000. Att då sälja en utan kåpor för samma pris låter orealistiskt, gissar att ett kåpset är mer än 10 papp, bara för delarna, så 35-40 låter mer realistiskt för en streetfajtad hoj eller?

Oklart vilken årsmodell TS hoj är men ligger ett par 2007or ute för runt 50000. Att då sälja en utan kåpor för samma pris låter orealistiskt, gissar att ett kåpset är mer än 10 papp, bara för delarna, så 35-40 låter mer realistiskt för en streetfajtad hoj eller?
Den ena du tänker på hade gått 9500 mil. Så den ryggar de flesta bort från. Även om nu just den motorgenerationen tål användandet i både ZZR/GTR i många mil.
Den andra var en handlare som satt ut den för bra pris. 52900:-
Tycker du att 40-45 är orealistiskt då?
Eller vänta ut till rätt köpare 45-50. Fightern kräver rätt köpare. Inte alla som vill ha just det bygget. Så vänta ut kan ta tid.
Till våren kommer det inte finnas ZZR1400or för 52900:-

ZZR1400 motorn är djäkligt nice på en Fighter. Mycket vrid långt ned och du typ kan starta och toppa på 5ans växel ifall vill :crash

Ja verkligen , får han 40.000 för en streetfighter den här årstiden ska han nog vara nöjd

Nu är jag långt ifrån någon streetfighter kille så jag är kanske helt fel ute men i min värld så är ett streetfighter bygge kanske halva värdet mot en standard cykel. Men är den välbyggd så gäller det bara att hitta rätt köpare som gillar stuket

Det som slår mig är att trådstartren skriver att han är för gammal för buskörning.

Det kan man väl ändå inte vara?
Nej precis det kan man inte det är bara den PK härskarteknikerna och masshypnosen som vill att alla ska fjällvandra som vill att du ska tro det ...liksom det som är det bra med sporthojar eller alla andra hojar med, man kan ju flyga fram (under hastighets gränsen) på en hoj fast man inte kan ens kan gå...Kolla Waine Rainey. Kör allt vad du kan (i tid) på vilken hoj du än har och låt ingen säga vad du är för gammal för...och ta tid det är vårt tempel. Jag gärna ha en ZZR 1400 även i fighter utförande skulle vara ett roligt projekt att bygga den tillbaka till orginal.

En fighter har bättre körställning än sporthoj 🫣
Vad är bättre?
Igår frågade en kamrat varför jag inte skaffade en Touringhoj?
Jag har en motorcykel med bättre körställning. :fakta
Att det är lättare att se i korsningar med upprätt körställning betyder bara att jag stannar om jag är osäker. Annars är körställningen "bättre" tycker jag, men jag är juh inte gammal än... :crash

Men här hoppas jag att TS fortsätter att sköta och köra motorcykeln tills dottern har hojkort! :tummenupp

Nyheter
Aprilia skriver historia

Fyra Aprilia i topp fyra. S...

Wunderlich-skydd för BMW F 450 GS

Wunderlich lanserar tre sky...

Finslipning av Ducati-crossarna till 2027

Pressrelease, Borgo Panigal...

Nytt i MotoGP till 2027

MotoGP inför nytt helgforma...

Fyra nya Triumph-modeller

En helt ny Bonneville T40, ...

Seriösa mc-kläder till bra pris