Ska jag köpa..?

Krull

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2005
Hoj
zx9r
Jag är ny på SH, fick körkortet i augusti.. Nu är det så att en polare ska sälja sin Kawasaki ZX9R -95, ca.3500 mil. Är ganska sugen måste jag faktiskt säga. Pris: 30 000:-
Nu till mina bekymmer:
Den är importerad, 1998.
Ingen servicebok.
Polaren har haft cykeln sen senhösten och vet bara att den är trimmad, ingenting om service osv.
Har kört hojen och tycker att den går fint (har inte så mycket att jämföra med). Det som är, den rycker på låga varv, han säger att det är för att den är trimmad.Den har väl sina skavanker och så men inget allvarligt.

Vad göra?? :confused:

Krull skrev:
Jag är ny på SH, fick körkortet i augusti.. Nu är det så att en polare ska sälja sin Kawasaki ZX9R -95, ca.3500 mil. Är ganska sugen måste jag faktiskt säga. Pris: 30 000:-
Nu till mina bekymmer:
Den är importerad, 1998.
Ingen servicebok.
Polaren har haft cykeln sen senhösten och vet bara att den är trimmad, ingenting om service osv.
Har kört hojen och tycker att den går fint (har inte så mycket att jämföra med). Det som är, den rycker på låga varv, han säger att det är för att den är trimmad.Den har väl sina skavanker och så men inget allvarligt.

Vad göra?? :confused:
vänta och hitta nån annan...

Är den importerad och utan service bok skulle jag leta vidare...

Beror på hur händig du är och vad den kostar.

Det kan ju räcka med förgasarsynk och lite kärlek så är den som ny,men har du otur så kan det bli hur dyrt som helst dvs samma som att köpa en svensk hoj som gå lite halvknackigt.

Hur mår topplockspackningen på den ?

Enligt förra ägaren så ska motorn vara nyrenoverad.
Över 3000 rpm så går den hur fint som helst..

Vad ska man annars köpa runt 30000:-? Vill ha nått med klös i men inte för gammal.

Last edited:
Krull skrev:
Enligt förra ägaren så ska motorn vara nyrenoverad.

Utan kvitto på delar eller från någon verkstad så betyder det inget.

Jag brukar säga att jag har en 30 cm balle,det funkar fint tills vi kommer hem.

Jag slår ett slag för Firebladen.

Haha!!! :D Den var bra!!
Vad kan man tänkas få för årsmodel för 30k?
Ni får förlåta mina dumma frågor, man måste börja någonstans..

Last edited:
Krull skrev:
Haha!!! :D Den var bra!!
Vad kan man tänkas få för årsmodel för 30k?
Ni får förlåta mina dumma frågor, man måste börja någonstans..

Jag hade lagt mina slantar på en gsxr -96 eller nyare, borde gå att få för ca 30k. Har själv ägt en 96. Jag var verkligen supernöjd med den.

Back