Ska jag köpa Volvo 480 eller inte?

Släng upp en poll vetja.. Är så luddiga svar i denna tråden.. :D

:rofl

Glöm absolut inte volvo 66 (hette den så?), den är väl ändå strået vassare än 480. Om jag inte minns helt fel så hade den variatordrift som möjliggjorde snabb drift både framåt och bakåt :gnissla

En bil som kan backa i 140 är alltid snäppet vassare än det mesta :tummenupp

Last edited:
Han begär 5000kr för den om jag besiktar den. Men han lova att fixa alla felen om det blev nåra under besiktningen.

Vafan ska jag göra.. den ser fin ut och 5000 spänn!! inte mycket. + drag o allt som jag kan behöva.

Han begär 5000kr för den om jag besiktar den. Men han lova att fixa alla felen om det blev nåra under besiktningen.

Vafan ska jag göra.. den ser fin ut och 5000 spänn!! inte mycket. + drag o allt som jag kan behöva.

Fem lax för en nybesiktad kan nästan inte gå fel, du får ju igen en del när du skrotar den, och innan dess kan du ju ändå plocka lite dyra grejor (startmotor, generator osv) från den och lägga ut på blocket, även om du inte säljer grejorna på blocket direkt så är ju grejorna kvar.

Du skall läsa de övriga 40 inläggen i denna tråd :)

5000 spänn är inte mycket nej, men vad får du för ÄGANDEKOSTNAD? Kolla upp priserna på reservdelarna från inlägget som listar alla fel biltypen har, addera summorna till inköpspriset och där har du den ungefärliga prislappen på en 17 år gammal bil som gått 18000 mil.

Det måste finnas 8000 bilar i denna prislapp på blocket som inte tillhör kategorin "Sveriges sämsta bil". Köp någon av dom istället.

Edit: Och köper du bilen trots alla dessa rungande nej, för att sedan få problem med bilen och fråga om hjälp här på forumet kommer du bli ruggigt hånad :D

Last edited:
Regler för 5000:- bil.

1. Den SKA vara nybesiktigad och godkänd,
2. Helst också nyskattad
3. Däcken ska minst hålla en säsong till
4. bromsarna ska ta både bak o fram
5. Bilen ska gå att provköra
6. motorn ska låta normal
7. koppling/vxllåda ska fungera bra
8. minnesregel 1: Alla fel som försäljaren inte har åtgärdat = för dyrt eller för jobbigt att fixa till.

Sedan så spelar bilmärket inte så stor roll, "sämre" märke = mer bil för pengarna. Du får ändå ingen fräsch audi, bmw eller mersa för dom pengarna.

Du skall läsa de övriga 40 inläggen i denna tråd :)

5000 spänn är inte mycket nej, men vad får du för ÄGANDEKOSTNAD? Kolla upp priserna på reservdelarna från inlägget som listar alla fel biltypen har, addera summorna till inköpspriset och där har du den ungefärliga prislappen på en 17 år gammal bil som gått 18000 mil.

Äh sådär gör man inte när man köper en bil för 5 papp. Man kör tills skiten skrotar ihop och sen skrotar man bilen bara. Med lite tur klarar sig bilen 2 år.

För helvete, jag försöker ge bort en obesiktigad men fungerande Nissan Primera -91 men ingen vill ha den. Och du ska köpa en skrotbil för 7000:-?

För helvete, jag försöker ge bort en obesiktigad men fungerande Nissan Primera -91 men ingen vill ha den. Och du ska köpa en skrotbil för 7000:-?

Besikta den och sälj den till honom för 5 tusen istället då, eftersom det är en fullt fungerande nissan helt utan fel som skulle gå igenom besiktningen med en guldskärna i kanten, visst du får lägga ut pengarna för besiktningen, men dom får du ju igen.

Eller är det så att du vet att den inte klarar besiktningen?
ISF är den ju SÄMRE än en gammal volvo som har gått 18000 mil, eftersom den nyss har klarat besiktningen?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra