Ska jag köpa Volvo 480 eller inte?

Har hittat en arbetskamrats bil, en Volvo 480 ES, 18 000mil -90 + drag. Han vill ha 7000kr för den, obesiktigad (ska in snart tror jag) oskattad med.

Är han på riktigt :va
Obes och oskattad är det ju en "ge-bort-bil" :fakta

Du gör klokt i att avstå från samtliga modeller ur 400-serien, lägg degen på en 740 istället.

Hade en 440 Turbo ett tag, en vidrig liten bil! Den rostade och inredningen var gjord i papp. Men den funkade hyffsat och drog bara 0,6-0,7 l/mil. Den var ganska pigg också. En helt OK bil för några tusenlappar om man är halvdesperat är mitt betyg.:D

Måste ha tag på en ny bil ganska omgående. Har hittat en arbetskamrats bil, en Volvo 480 ES, 18 000mil -90 + drag. Han vill ha 7000kr för den, obesiktigad (ska in snart tror jag) oskattad med.

Var kamremsras på den så ventilerna är bytta.

Fråga är om den är en sån problem-bil som jag tror. Hade en volvo 440 för ett tag sedan, den drog vatten + olja med. jag kan ju mecka en hel del, men vill fan inte lägga mig under bilen det första jag gör.

Nån som har erfarenhet?? snälla kom med tips..

http://www.blocket.se/vi/10372094.htm?ca=15_s

en liknande, fast den jag kolla på är grön och inte så mycket rost.

// Alex

Avstå gärna denna bil, och en massa presumtiva bekymmer.
Det finn oceaner av bättre bilar för den pengen.

Måste ha tag på en ny bil ganska omgående. Har hittat en arbetskamrats bil, en Volvo 480 ES, 18 000mil -90 + drag. Han vill ha 7000kr för den, obesiktigad (ska in snart tror jag) oskattad med.

Fråga är om den är en sån problem-bil som jag tror. Hade en volvo 440 för ett tag sedan, den drog vatten + olja med. jag kan ju mecka en hel del, men vill fan inte lägga mig under bilen det första jag gör.

// Alex

Nej :fatta! det :fatta! ska :fatta! du :fatta! inte! :fatta!

Här är en lista på bilar, för ungefär dom pengarna, som är bättre än en Volvo 480.

Lista på bilar för under 10' som är bättre än en Volvo 480.

Som de flesta redan har svarat så ska du INTE köpa en 480, absolut inte en som går ur besiktningen snart och framför allt inte för 7000:-.

OM du ändå väljer att inte lyssna på tipsen så kommer du att bli välkänd på Volvoverkstaden och hos alla som säljer reservdelar, kanske månadens kund några månader framåt tillochmed. :tummenupp Sen kommer du att dra skiten till skroten..

Mitt råd är väl att köpa en nybesiktigad Toyota Corolla istället, leta upp en som är relativt rostfri så har du en bra bil länge.

2777755 Måste ha tag på en ny bil ganska omgående. Har hittat en arbetskamrats bil, en Volvo 480 ES, 18 000mil -90 + drag. Han vill ha 7000kr för den, obesiktigad (ska in snart tror jag) oskattad med.

// Alex
NEJ!!

Kan också bara säga NEJ köp den inte! Jobbar på en Volvo verkstad och jag kan garantera dig att detta är Volvos sämsta bil genom tiderna enligt mitt tycke.....

Det låter ju som en kalasbil! Bara att slå till! :tummenupp

Det roligaste är att alla 480-ägare som läser denna tråden sitter hemma och "håååååållkäftennuförfanhurfan" går igenom huvudet på dom.

Men dom vågar inte kommentera då dom inte har något bra att säga och innerst inne vet att det är en loppehög till bil. :D

Håll dig så långtborta från 4-serien som möjligt... det är princip inte ens en volvo.
440 t.ex är egentligen en renault med volvo märken.

nä för 7000 får du en väldigt fräsch 740..

// Alex

En "kamrat" hade inte försökt sälja en 480 till dig...

Absolut! :rolleyes:

Och så en Saab-Lancia 600 som andrabil så har du täckt in två av de största fiaskon våra "svenska" bilföretag levererat.:hihi :fakta

Absolut! :rolleyes:

Och så en Saab-Lancia 600 som andrabil så har du täckt in två av de största fiaskon våra "svenska" bilföretag levererat.:hihi :fakta

Glöm absolut inte volvo 66 (hette den så?), den är väl ändå strået vassare än 480. Om jag inte minns helt fel så hade den variatordrift som möjliggjorde snabb drift både framåt och bakåt :gnissla

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra