Ska Jag Köpa?? Talar Han Sanning? Hjälp Tack

Zee skrev:
2046705 :va

Ehh.. mår du bra? Vad snackar du om? Vem har ens nämt skeningar i denna tråden?

Jag snackar om skenförsäkring. Framgår inte det klart och tydligt? :va

När man köper hoj är det väl lämligt att kolla in en försäkring (tycker iaf jag) och då kan man påpeka för en kille som köper sin första hoj någonsin att skenförsäkring inte är den rätta vägen.

Värre en så va d inte!

/T
 
Twin skrev:
2048818 Jag snackar om skenförsäkring. Framgår inte det klart och tydligt? :va

När man köper hoj är det väl lämligt att kolla in en försäkring (tycker iaf jag) och då kan man påpeka för en kille som köper sin första hoj någonsin att skenförsäkring inte är den rätta vägen.

Värre en så va d inte!

/T


nu hade jag inte tänkt att sken försäkra den. jag kommer ta halv/halv det blir inte så farligt dyrt eftersom jag bor ju inte i någon storstad heller.

men jag fattar inte hysterin om sken försäkring. jag förstår folk som hellre lägger 3000 än 40 000 . skit samma det är inte vad denna tråd handlar om
 
freddexwing skrev:
2048754 Tack!
Ja jag tycker bara det är så fördjävligt när typ "N Blomqvist" hänger ut och smutskastar hojar som varit inne för reparation på en seriös verkstad genom att skriva så som han gör, nu och tidigare.

Han har absolut ingen aning om vilket skick det är på hojen utan stödjer sig på några papper i faxen och utfrån det kan han ta ställning och ge råd till killen som vill köpa hojen.

"Därför skrev jag att den TROLIGEN varit kraschad. -Jag visste inte"
Bästa botemedlet mot okunskap är inte en fax eller att gissa det är TYSTNAD.

Jag hoppas att killen åker och kollar på hojen och bildar sig en egen uppfattning istället för att lyssna på skvallerkärringen.
Synd att det inte är i sth då hade jag gärna hängt på och gjort ett "M-test" på hojen.

/Fredde
Men ditt jävla påskägg! :fatta!
Du harFORTFARANDE inte läst vad jag skrivit, eller så skiter du helt enkelt i det för att du ska ha något att gnälla över. :va

Jag harklart och tydligt skrivit att hojen kan vara hur bra som helst, eller hur?

Jag har inte dömt ut den, bara sagt att han ska kolla den noga.

Nu är frågan hur noga JAG måste påpeka detta för att DU ska fatta? :huvet
 
Ruaro skrev:
2048829 nu hade jag inte tänkt att sken försäkra den. jag kommer ta halv/halv det blir inte så farligt dyrt eftersom jag bor ju inte i någon storstad heller.

men jag fattar inte hysterin om sken försäkring. jag förstår folk som hellre lägger 3000 än 40 000 . skit samma det är inte vad denna tråd handlar om
Titta på hojen, provkör, lyssna, känn efter och en åker du därifrån och funderar ett dygn minst...

Då vet du om det är rätt eller inte sen.

Punkt slut.
 
tl

Tjena, hojen var när den stod på Mc service i Norrköping innan nuvarande ägare köpte den reparerad efter stöldförsök, vet ej hur mycket den hade gått då, men troligen inte mycket, såg fin ut.
Killen som har den nu har mig veterligen studerat precis som han säger och antagligen inte kört mer med den än så.
Såg hojen på mc firman som gjorde iordning hojen efter incidenten med haren.(Bike tech Norrköping) Tel. nr dit 011-135090, och hojen ser ut att vara mycket fin. Du behöver nog inte vara nervös! Lycka till med prutandet. :)
Mvh: Bagarn.





Ruaro skrev:
2045905 Tjenare jag tänkte köpa mig min första tunga motorcykel till helgen. jag vet att många inte tycker att man ska börja med en TL1000R men det är redan bestämt. jag såg denna annons på blocket

http://www.blocket.se/vi/7695304.htm?ca=13_s

någon som vet något om den. jag har prata med killen och sagt att jag ska ha den (nästan iaf) ska åka och kolla på den på sön.

nu e det så att jag inte är så jätte bra på sport hoj än sålänge. och han säger att det inte finns någon service bok. vilket gjorde mig misstänksam. jag skrev till honom och fick detta mail tillbaka.

Hojen är i fint skick.
Skavank finns. När jag åkte för att ställa in hojen för vinterförvaring i höstas blåste cutsen av för att den inte var ordentligt låst. Det blev då några skrapmärken på den på den sida som är mot häcken på den som kör. Det är det enda.

Hela 2005 var hojen avställd förutom när jag hämtade hem den till mig och körde tillbaka den i höstas. Jag studerade förra året och hade därför inte råd att köra. Den gick alltså bara typ 7 mil 2005.

2004 la jag ner hojen i en kurva när jag vejade för en hare. Det var i låg hastighet och jag och hojen hasade ut i en grässlänt. Det som hände då var att allt utstickande och kåpor fick bytas på vänster sida. Ljuddämparen på vänster sida fick fula märken och därför byttes båda ut till nya Leo Vince. Inga skador på ram, tank, sving eller styrkronor uppstod.

Det finns ingen servicebok. Den är svensksåld. Reg.nr. RFG907

Jag köpte den i maj 2003 och den har gått ca 500mil på tre säsonger. Den som jag köpte av jobbade på MC Sevice i Norrköping och han gick igenom allt nödvändigt 2003 precis innan jag tog över den. Dock är inget dokumenterat.

Däcken var sprillans 2003, Michellin Pilot Sport, och alltså rullat 500mil. De klarar lugnt en säsong till. Skitbra däck, bästa sportdäcket tycker jag.

Jag bifogar utdraget ur fordonsregistret.

Det är lika bra att vara ärlig och tala om allt som är viktigt. Många blir skitnödiga när dom får höra att hojen blivit nerlagd, men så länge det bara är plast och utbytbara delar som pajar är det ingen fara. Hojen går ju lika bra för det.

Underbar hoj. Jag kommer att sakna den. Anledningen till att jag säljer är att min flickvän och mina barn inte gillar att jag kör. Jag börjar bli för gammal helt enkelt, 38 bast snart. Har skadat nyckelben, knän och handleder genom åren jag kört hoj, och inser sakta att det är dags att lugna ner mig.

Priset är något förhandlingsbart om det är bråttom. Jag har inte bråttom. Och sen kanske det är bra om du kan provköra den, vilket vädret kanske inte tillåter än.

Skriv gärna hur det än blir / Tomas


>>>> i fordonsregisret stog det att det hade varit 4 ägare.
och något som jag tyckte var konstigt var att det stod

senast besiktning 2005-05-31
senast godkända besiktning 2003-05-19

Någon som vet något om denna hoj?
 
Nu kommer jag att fa alla TLR frälsta att hata mig men jag tycker att det är en övervärderad vobblande kossa till motorcykel.

Visst, det är skönt drag i den motorn men jag förstar för mitt liv inte hur man kan överväga att betala närmare 60 000,- för en -00 TLR. Du hittar manga andra, mer lättkörda cyklar med lika mycket effekt och samma sköna drag för samma pengar eller mindre. Titta runt, du har Millar för samma pengar, du har ZX-9or för mindre pengar som är nyare (ja ja inte en twin) eller Honda VTR alt CBR 929 (inte heller en twin) för samma pengar. Alla dessa är bättre att köra och svänga med.

Man sitter inte speciellt bra pa dem heller.
 
Kor är svarta vita och bruna......
 
ALLA har rätt till sin alldeles egna åsikt, det är därför jag tycker hn ska åka dit provköra kolla och sen fara hem....

Då vet han om han vill ha den och vad han vill betala. Enkelt!!
 
Ricken skrev:
2049352 ALLA har rätt till sin alldeles egna åsikt, det är därför jag tycker hn ska åka dit provköra kolla och sen fara hem....

Då vet han om han vill ha den och vad han vill betala. Enkelt!!
Ja det haller jag fullt med om. Jag vädrade min asikt pa ett provokativt sätt för att samtidigt belysa att det finns andra "kossor" i hagen. Jag tycker att du ger bra svar.

Du kanske kan halla med om att det inte är den enklaste hojen att börja sin karriär pa? Som nagon lite förskönande skrev, TLRen är lite egen (bangstyrig)

Kan dock inte förlika mig med att man vill ha sa mycket betalt för dem.

Min asikt fullt ut även om andra far tycka annat.
 
Säljaren måste vara helt störd ju.
Han verkar inte fatta ett smack.
Sälja hojen för att han är för gammal. 38 år.
Pyttsan.... :confused:
 
freddexwing skrev:
2048754 Tack!
Ja jag tycker bara det är så fördjävligt när typ "N Blomqvist" hänger ut och smutskastar hojar som varit inne för reparation på en seriös verkstad genom att skriva så som han gör, nu och tidigare.
Tycker han gör helt rätt! Har hojen varit klotad och lagad skall köparen ha den informationen, om han inte får den från säljaren är det väl jevligt bra att någon här hjälper till med den informationen. Den kan vara lagad väldigt proffesionellt men det kommer ändå påverka värdet därav skall informationen framgå!

/N
 
Kent W skrev:
2047760
Men egentligen så säger serviceboken bara en sak, NÅGON har stämplat den och
"krafsat" ner nått oläsligt till signatur.

KentW


Den inställningen till serviceböcker är du nog ganska ensam om att ha.
Alla kan inte kolla skicket på en hoj med hjälp av öra, tumnagel, och skruvmejsel, som du verkar kunna.

De flesta av oss som ska köpa hoj, letar upp en raksträcka, pressar hojen så gott det går, kollar serviceboken, prutar, kollar serviceboken igen, prutar lite till, och sen betalar man.

Eftersom hojen inte kan prata, så använder vi servicebok.
 
mikael n skrev:
2049518 Den inställningen till serviceböcker är du nog ganska ensam om att ha.
Eftersom hojen inte kan prata, så använder vi servicebok.

Har du tittat på serviceschemat till en hoj nån gång....?

På nästan alla hojar idag gäller fram till 2500mil......
1: Byte olja...
2: Byte oljefilter..
3: Rengöring luftfilter....
4: Kontroll kedja, sträckning, slitage, smörj den.
5: Kontroll......däcksmönster, lufttryck, osv.
6: Kontroll...gaswirespel, osv.
osv.

Kolla inte bara efter stämplarna........Skicket och funktionen säger mycket mer
om hojens värde än en aldrig så fullstämplad servicebok.


KentW

isse skrev:
2049412 Den kan vara lagad väldigt proffesionellt men det kommer ändå påverka värdet därav skall informationen framgå!

/N

VARFÖR ska det påverka värdet......?

KentW
 
Palmas skrev:
2049382
Du kanske kan halla med om att det inte är den enklaste hojen att börja sin karriär pa? Som nagon lite förskönande skrev, TLRen är lite egen (bangstyrig)

:va :va

Jag tror nästan du förväxlar R och S'en.
R'en är inte specielt svårtkörd om man fått några mil i kroppen med en.

Jag har haft min i ett par år nu och tycker inte den är "egen" eller bångstyrig längre.
Visst, Öhlins fjädern gör väll sitt till.

S'en som jag aldrig kört har jag hört är mer anorlunda än en R jämfört med "standard sporthojen" (GSXRR1CDRZXR etc hojarna)
 
sandstream skrev:
2049585 För att produkten varit med om något som inte är normalt.

Om alla delar som skadats bytts ut mot nya.....?

Jag vill nog mena att en hoj som körts mycket på bakhjulet, har varit med om
"något som inte är normalt".

KentW
 
Last edited:
LÅter ju helt ok.....Men det första felet du gjort är ju att säga att du kommer "nog" att ta den... Oj oj oj hade jag tänkt då, ifalla det va min hoj du skulle kolla på den här killen behöver jag ju inte gå ner en krona för han är jy desperat... om han nästan tar den via telefon utan att ha sett den...

Kolla om han har några kvitton på olja samt filter så att det är byt... Fråga ifall ventilerna är ställda eller kontrollerade någon gång...

Kolla så att hjulen spårar, eller kör och kän så att inget är skevt eller vint efter vurpan....


Lycka till ... V Twin är faktiskt pondus


///Micke
 
En härligare hoj en TL1000R får du leta efter.

Jag tycker därför att du ska åka och kolla på hojen, provköra, lyssna och känna lite. Verkar allt OK är det bara att slå till! :tummenupp

Jag skrattar bara åt alla "förstå-sig-påare" i detta forum som sitter och gnäller om tidigare besiktningar, reparationer, osv. Det är väl trots allt hojens NUVARANDE skick som räknas, eller?

Skit i vad folk anser. Åk dit och bilda dig en egen uppfattning istället. Det är ju trots allt du som ska åka på hojen, inte dessa självutnämnda M-testare.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top