Ska jag köpa Husaberg eller KTM?

Ska jag köpa Husaberg eller KTM?

• Antal röstningar
    0

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Sådärja, Duken är såld och det är dags att börja planera vad man ska färdas på nästa år.
Problemet är att jag inte kan bestämma mig för vad jag ska köpa, står och väljer mellan Husaberg 650 -04 och KTM 660 SMC -04.
Jag ska bara ha hojen att busa med och köra lite krokvägar i närområdet.
Jag vill ju helst ha en Husa, men man har ju hört att dom skär ihop efter bara ett par hundra meters bakhjulsåka. Är det sant eller är det bara en myt?
Där har ju KTM lite fördel med sina dubbla oljepumpar.

Fan att det ska vara så svårt att bestämma sig!

bättre att du köper en ktm 625sxc och köper ett par motardhjul i efterhand. det finns en på motorhuset i gävle för 73000:-. den har el-start på årets modell. ang vikten så skiljer det knappt mellan dom båda modellerna. den korta tiden jag hade min 625 så var den kanon.. men jag hann inte köra så mycket ang kopplingslagret som har strulat på en del men det är väl stort sett de hela på den hojen

Solklart en husa :fakta

660n är fin men om du bara ska busa så är en 04-husa klockren.
- Ytterliggare förbättrad topp.
- Ytterliggare förbättrad lagring av vipparmarna
- Starkare startmotor och batteri.
- Sexkolvs beringer
- Svenska flaggan är med i designen av hojen.
mm mm

Hade du tagit med touring och massa bruksanvändning så hade jag nästan sagt 660 men inte nu.

PS Har du inte sett filmen med killen som slangar en husa i typ sex minuter i trakten av Strängnäs?? DS

Supermoto skrev:
Solklart en husa :fakta

660n är fin men om du bara ska busa så är en 04-husa klockren.
- Ytterliggare förbättrad topp.
- Ytterliggare förbättrad lagring av vipparmarna
- Starkare startmotor och batteri.
- Sexkolvs beringer
- Svenska flaggan är med i designen av hojen.
mm mm

Hade du tagit med touring och massa bruksanvändning så hade jag nästan sagt 660 men inte nu.

PS Har du inte sett filmen med killen som slangar en husa i typ sex minuter i trakten av Strängnäs?? DS

Dom där sexkolvsoken är man jäkligt kåt på, lär bita rätt bra.

Jo, den filmen har jag faktiskt sett, grymt säker kille.

motardnisse skrev:
bättre att du köper en ktm 625sxc och köper ett par motardhjul i efterhand. det finns en på motorhuset i gävle för 73000:-. den har el-start på årets modell. ang vikten så skiljer det knappt mellan dom båda modellerna. den korta tiden jag hade min 625 så var den kanon.. men jag hann inte köra så mycket ang kopplingslagret som har strulat på en del men det är väl stort sett de hela på den hojen

Det blir nog för dyrt för mig att göra så.
Blir ju rätt mycket stålar att köpa hjul i efterhand, och seriösa bromsar är ju inte gratis heller.

jag tror att 660 kommer kosta lite över 80000:- nästa år!!
knappast 76900 som den kostar i år.

Supermoto skrev:
PS Har du inte sett filmen med killen som slangar en husa i typ sex minuter i trakten av Strängnäs?? DS [/B]

Är det Rob du menar?
Då kanske du vet att han hade 2 motorer till den och den ena var alltid på service. :D
Han tröttnade på Husa och skulle köpa en WR450 förra året. Om det blev så vet jag inte.

03-modellerna är ju bättre. Och 04 lär ju inte vara sämre. Så så illa är det väl inte nuförtiden.

jb skrev:
Är det Rob du menar?
Då kanske du vet att han hade 2 motorer till den och den ena var alltid på service. :D
Han tröttnade på Husa och skulle köpa en WR450 förra året. Om det blev så vet jag inte.

03-modellerna är ju bättre. Och 04 lär ju inte vara sämre. Så så illa är det väl inte nuförtiden.
Inte en aning om vem det är. Ser ruskigt säker ut iaf...
03 är bättre och 04 lär inte bli sämre...

Undrar vad de kommer kosta *dreggel*

Varför känns det som att dom som klagar högst på Husaberg aldrig har haft nån, kanske inte ens kört nån?

kamikaze skrev:
Varför känns det som att dom som klagar högst på Husaberg aldrig har haft nån, kanske inte ens kört nån?

Kanske för att alla som klagar gav upp redan innan. :crash

Supermoto skrev:
Inte en aning om vem det är. Ser ruskigt säker ut iaf...
03 är bättre och 04 lär inte bli sämre...

Undrar vad de kommer kosta *dreggel*

Tyvärr en chockhöjning verkar det som............

03 kostade en 400 cc FE enduro 70.000:-, i år ska de ha 77.000 för FE 450. Priserna släpptes igår, kollade bara just FE 450 eftersom det är den jag beställer så fort min 02:a är såld... Motad hojarna lär väl ligga en bit över 80.000 om enduro har gått upp nästan 10.000 på två år (02 kostade min 501 68.900:-

Fördelen är att produktionen är betydligt bättre än tidigare, så man ska kunna få en hoj ganska snabbt och enkelt...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti