Ska jag ha en KTM? Läs tack!

Generellt blandförhållande med bra helcyntetolja

50cc-80cc 4-5% beroende på effektuttag och varv 4% räcker ju till dom flesta.

125 4% vid crossåka & vid enduro 3%

250 3% vid cross och 2-3 vid enduro

500 1,5-2% cross samma vid enduro

Tagits ur Boosts biologiska dator :D

Följ detta och era motorer håller för evigt.

Även ett bra oljetipps Billig och stenbra oja som inte luktar eller ryker. körs i högprestandaskotrar och även jag kör mina motorer sedan länge på denna olja 30cc 19000v no problems,,50cc 16000v no P
aspen helcyntet ca 90-100kr lit

Kolla även på Kawasaki kdx 125 sr... riktigt fin hoj, som man kan få klart billigare än KTMen. Hadde en sådan. Går inte att jämföra med gamla konstruktioner som tsr, dt och crm. Den behöver dock ett bra avgas från en kx 125a för att gå riktigt fint.

En fyrtakts 125:a? Jag har ju sagt att jag kör enduro och cross och en sån har inte ett stråk av en chans mot en 2t 125:a, sen kan man väl inte ha ett 2t rör på en 4t cross?

En fyrtakts 125:a? Jag har ju sagt att jag kör enduro och cross och en sån har inte ett stråk av en chans mot en 2t 125:a, sen kan man väl inte ha ett 2t rör på en 4t cross?
Men kan du leta lite fakta själv eller? Kdx 125 är en alldeles utmärkt offroad-125:a.. Rekomenderas!

Ja, då så, då är det också en tvåtakt, varför skulle jag då köpa den istället, den är ju 2t men med klenare dämpning och framgaffel, gammalt skrot ser det också ut att va

Mindre service och billigare?

Ska ha hojen i två år och den kommer gå både på väg och crossbana, så ja den får vara rätt ny.

Min rangordning:

1. Ktm exc

2 Gasgas Ec

3 Husqvarna wr

4 Ch-racing wxe (trimma motorn)

Ja, då så, då är det också en tvåtakt, varför skulle jag då köpa den istället, den är ju 2t men med klenare dämpning och framgaffel, gammalt skrot ser det också ut att va

Haha jamen dåså... Köp va F_n du vill. Har du 40k så är det klar att du inte ska köpa en sunkig kdx...

Ang att blanda så är det okej att köra med mindre procent ifall man inte ligger och blåvarvar hela tiden. Jag häller i 3,5 procent både i 250n och tjejens 125. När hon kör sin (inte så mycket fullgas och höga varv) så blir det för mycke olja. Kör jag den eller min hoj så behövs det verkligen...

Jag blandar hellre för mycket än för lite. Åker man bara på lite så har man inga problem med att det skulle bli alldeles för mycket

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT