suzuki125
Ny medlem
- Gick med
- 4 Dec 2008
- Hoj
- KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå! Jag är en kille, snart 16 år, jag har en suzuki som jag kör hyfsad seriös cross och enduro med, absolut ingen proffsnivå, men jag kör lite träningar och har kört sen jag var 11. Som sagt snart är jag 16 och är extremt sugen på lätt mc, suzukin är ej reggbar, har diskuterat en del i hemmet, det bästa skulle vara en fin enduro/cross som går kanon på banan och på vägen, fyrtakt då, men 125 fyrtakt är ju inget vidare
. Har funderat mycket på en lv reggad ktm exc 125, en lite mer enduro än sx, men hur blir denna på vägen? Jag kör enduro/cross en gång i veckan, jag kör kanske till plugget en gång i veckan, någon gång till en kompis, ute och busar m.m, jag kör inga längre sträckor och jag ligger inte ute och flänger en massa på vägen som en moppetönt, kör helt enkelt inte massor men är vid behov av lätt mc. Du som har en sån här hur är den på gatan hur är det? Jag tänker isåfall lägga på en annan cylinderfotspackning för att sänka kompen, strypa ned den lite, sm däck. hur kan det blir? att köra kanske 3-4 mil i veckan, blir det bra? Pengar och sånt skiter jag i, man lever bara en gång! Bränsleförbrukningen, hur kan man få ned den under 1 liter?
EDIT: Gå nu inte offtopic, vill ha svar på frågan, inte stavfel eller något jag nämnt som inte riktigt stämmer

EDIT: Gå nu inte offtopic, vill ha svar på frågan, inte stavfel eller något jag nämnt som inte riktigt stämmer
Last edited: