Ska jag dreva om nåt eller ej?

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Dags att byta drivpaket på min R1:a
Tycker ni jag ska dreva om den nåt eller ska jag köra orginal.
Kanske skulle dreva den lite starkare eftersom det inte är så ofta man ligger i 250+

Clifton skrev:
Dags att byta drivpaket på min R1:a
Tycker ni jag ska dreva om den nåt eller ska jag köra orginal.
Kanske skulle dreva den lite starkare eftersom det inte är så ofta man ligger i 250+

Man får tänka på att efter en omdrevning kan man komma till att behöva lära sej sina favoritvägar igen.... :)

En juste böj som man drar på lagom varv i 3:an kan behöva tokvarvas :tungan
Man får så att säga växla hojen på annat vis.

Tror ej att det är skadligt för hojen, men man ska nog inte göra för stora ändringar.....
Man får inte alltid den effekt man önskar. :)

PÅ en hoj som gör LÅÅNGT över 100 på ettan kan det bara bli bättre. Jag körde fireblade -01 förra året och tappa nästan lusten för att köra. Det SKA va en strid, man SKA va rädd och man SKA växla.. HUR roligt e de att ligga på 2:an hela tiden 40-200Km/h man behöver inte växla, nästan som att köra EU-moppe....

sanntur skrev:
PÅ en hoj som gör LÅÅNGT över 100 på ettan kan det bara bli bättre. Jag körde fireblade -01 förra året och tappa nästan lusten för att köra. Det SKA va en strid, man SKA va rädd och man SKA växla.. HUR roligt e de att ligga på 2:an hela tiden 40-200Km/h man behöver inte växla, nästan som att köra EU-moppe....
:) :yoparty

Blev rekommenderad o prova o byta till 15 kugg fram då 16 är orginal,ej provat det men hojen ska bli något roligare enligt påstående.

själv så köper jag original fram + 1 ner fram. That's it... behöver inte dreva mer. Blir bara onödigt mycket växlande annars. Om du ska stunta så ska du ju +10 typ. Men nu gör du nog inte den sortens stuntning.

När det är dax för mig att byta så blir det att kugga upp 2 kugg bak till att börja med. Dett är för att det inte ska bli för brant brytning på kedjan fram, Inte för att jag tror det blir det om man skulle kugga ner EN kugg fram. Men bara känslan att det blir pytte lite kortare hjulbas om man kuggar upp bak, det du, då blir den ännu häftigare r1

det roliga med 04an är att det är 17 fram original. så 16 gör inget tror jag nog.. då det körs original på tidigare årgångar.

om du går upp bak så finns ju chansen att kedjan inte räcker till. Iofs ska Clifton köpa ny kedja samtidigt.

Swedie skrev:
själv så köper jag original fram + 1 ner fram. That's it... behöver inte dreva mer. Blir bara onödigt mycket växlande annars. Om du ska stunta så ska du ju +10 typ. Men nu gör du nog inte den sortens stuntning.
Hur mena du med detta? :själv så köper jag original fram + 1 ner fram. :7peta

Jag har gått från 17/42 till 16/45. Originalkedjan passar men bakhjulet sitter längre fram = kortare hjulbas.
Ska nog testa 15/45 bara för att det är kul, ett drev kostar ju inte många spänn och nu när man lärt sig byta är det ju snabbt gjort :yoparty

tänk på att h-mätaren kommer visa mer fel än förr bara.

Själv tcker jag det är bra surrigt att ligga i jämn fart som det är och vill inet ha högre varv vid landsvägskörning.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...