Ska jag byta?

Vad ska jag göra?


  • Antal röstningar
    0

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Undrar om ni kan hjälpa mej att välja..ska jag byta duccen mot Hondan eller inte. Båda är -00 och har gått lagom mycket.
Kanske för och nackdelar om någon kört/ägt en SP1

OBS! Kör INTE bana och ämnar inte göra det heller.

Strunta i pengar och försäkring. Får kanonpremie på bägge.

Det är lite bråttom så polla på!
 

Bifogat

  • byte.jpg
    byte.jpg
    105.6 KB · Visningar: 141
Last edited:
Kanske inte lika mycket poser-faktor på Hondan, men varför hålla på å serva en Ducce stup i ett?
 
Hyndan..såklart.. men är det värt bytet? sp1 står väl inte så högt i pris?
 
Så klart du ska ha duccen kvar!! Finns inge bättre.
 
Tkr du ska behålla Duccen men det är bara för att den är gul & snygg. :näsblod
 
Jåke skrev:
Kanske inte lika mycket poser-faktor på Hondan, men varför hålla på å serva en Ducce stup i ett?


Duccen har seviceintervaller på 1000mil, hondan 600mil. :va
Dessutom är det garanti på båda hojarna...Hondan några år till dock.
 
Jag skulle nog behålla Duccen, men varför känner du att du vill byta?
 
Enkelt val...

Det verkar som om du bestämt dig och bara vill ha bekräftat att Duccen är det (enda) och rätta valet.

Mitt val är i alla fall enkelt. Ducati :tummenupp
Jag hade inte ens funderat på att byta min mot Hondan även den säkert också har positiva egenskaper.
 
Antar att det är lite mer pulver i Hondan men jag behållt Ducatin mest för att den är snyggast. Hondan går ju att få flashig den med men Duccen har i mina ögon så mkt posörfaktor från början att det inte är värt att lägga pengar på utseendet. Borde väl finnas ungefär lika mkt prylar till bägge annars.
 
bo$ken skrev:
Duccen har seviceintervaller på 1000mil, hondan 600mil. :va
Dessutom är det garanti på båda hojarna...Hondan några år till dock.

ska man verkligen inte ens byta olja oftare än vart tusende mil på duccen?

Tror ändå att hondan är bättre kvalitet och kräver mindre service och nya delar med tiden, dessutom är det väl 5 års garanti eller?

Skulle jag köra mycket snabba kurviga vägar eller av andra skäl vilja ha en lätt hoj så får det nog bli duccen. SP1an är rätt tung och klumpig trots att den ser så slimmad ut.

Däremot så är väl duccen bara en 750? medan SP1an är 1000 kubik. Jag gillar kubik :D

Sen om du nu har haft duccen ett tag och de är värda ungefär samma pengar så kan det ju vara kul att byta mest för att prova något annat så mitt tipps är ändå att byta.
 
Har du inte provkört Hondan?
Gör det isf, gillar du Hondans köregenskaper mer än Duccens så byter du, annars behåller du Duccen.
Jag tycker att både SP1:an och 748:an är grymmt snygga.
 
Jag tycker Hondan för den är snyggare :)
Tycker du skall provköra och sedan ta en dags betänke tid
 
bo$ken skrev:
Duccen har seviceintervaller på 1000mil, hondan 600mil. :va
Dessutom är det garanti på båda hojarna...Hondan några år till dock.

Men då kräver det att du gör servicarna under alla 5 åren hos Honda... o vi vet ju va de tar ut för ockerpriser för en liten 1000 mila... så de blir dyrt i längden, emot att istället serva duccen själv om garantin ändå gått ut, sen kanske bara lämna in den på de stora servicarna.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top